Po rozpatrzeniu Twojego wniosku kredytowego poinformujemy Cię o naszej decyzji –pozytywnej lub negatywnej, przy wykorzystaniu wybranej przez Ciebie formy kontaktu (list, e-mail, SMS, telefonicznie).
W ciągu 3 miesięcy od otrzymania decyzji możesz złożyć wniosek o udzielenie wyjaśnień związanych z oceną ryzyka i zdolności kredytowej w trybie art. 70a prawa bankowego. W ten sposób dowiesz się, jakie czynniki wpłynęły na ocenę Twojej zdolności kredytowej i wydaną przez nas decyzję. Prawo do wyjaśnień dotyczy zarówno pozytywnych jak i negatywnych decyzji kredytowych. Jako bank mamy obowiązek przekazywania odpowiedzi w formie pisemnej.
Wniosek o udzielenie wyjaśnień związanych z oceną ryzyka i zdolności kredytowej możesz złożyć:
na infolinii pod numerem telefonu 22 103 18 18
w formie pisemnej w najbliższym oddziale
przesłać listownie na adres: Nest Bank SA, ul. Wołoska 24, 02-675 Warszawa
W przypadku, gdy otrzymałeś decyzję odmowną automatycznie (w oparciu o wniosek składany bez udziału pracownika banku, np. poprzez stronę WWW) poinformujemy Cię o podstawie podjętej decyzji. Masz prawo odwołać się od tej decyzji, wówczas Twój wniosek zostanie ponownie rozpatrzony, tym razem już przez pracownika banku.
W pierwszej kolejności prześlij do banku własnoręcznie podpisany wniosek o wcześniejszą częściową spłatę kredytu w formie skanu/zdjęcia. Rekomendujemy złożenie wniosku mailowo lub korespondencyjnie. Prześlij wniosek tradycyjnym listem na adres Nest Bank S.A. ul. Wołoska 24, 02-675 Warszawa. Na wniosku wskaż kwotę jaką chcesz nadpłacić, datę dokonania nadpłaty (data ta musi być odległa o co najmniej 8 dni roboczych od dnia złożenia wniosku) oraz sposób w jaki nadpłata ma być zaksięgowana na Twoim kredycie (czy ma skrócić okres kredytowania czy też zmniejszyć wysokość rat). Po złożeniu wniosku zapewnij środki w wymaganej kwocie na rachunku do spłaty kredytu.
Pamiętaj, że jeśli w celu składania wniosków konieczne jest współdziałanie dwóch lub więcej osób na wniosku muszą się znaleźć podpisy każdej z nich.
Za wcześniejszą częściową jak i całkowitą spłatę kredytu naliczana jest opłata zgodna z Tabelą Opłat i Prowizji.
W przypadku kredytów firmowych nie przysługuje zwrot prowizji z tytułu wcześniejszej spłaty kredytu.
W tym celu konieczne będzie złożenie wniosku w formie skanu/zdjęcia. Rekomendujemy złożenie wniosku w bankowości internetowej (wejdź w Centrum kontaktu > Nowy wniosek) lub korespondencyjnie. Prześlij wniosek tradycyjnym listem na adres Nest Bank S.A. ul. Wołoska 24, 02-675 Warszawa.
Pamiętaj, że jeśli w celu składania wniosków konieczne jest współdziałanie dwóch lub więcej osób na wniosku musza się znaleźć podpisy każdej z nich.
W tym celu konieczne będzie złożenie wniosku w formie skanu/zdjęcia. Rekomendujemy złożenie wniosku w bankowości internetowej (wejdź w Centrum kontaktu > Nowy wniosek) lub korespondencyjnie. Prześlij wniosek tradycyjnym listem na adres Nest Bank S.A. ul. Wołoska 24, 02-675 Warszawa.
Pamiętaj, że jeśli w celu składania wniosków konieczne jest współdziałanie dwóch lub więcej osób na wniosku musza się znaleźć podpisy każdej z nich.
Maksymalny termin na jaki możemy przesunąć płatność Twojej raty to 20 dzień każdego miesiąca.
Nie wysyłamy informacji o spłacie i zamknięciu kredytu firmowego. Stan kredytu możesz sprawdzić w swojej bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej.
W pierwszej kolejności musisz w całości spłacić limit w koncie. Następnie prześlij do banku własnoręcznie podpisany wniosek o zamknięcie limitu odnawialnego w formie skanu/zdjęcia. Rekomendujemy złożenie wniosku mailowo lub korespondencyjnie. Prześlij wniosek tradycyjnym listem na adres Nest Bank S.A. ul. Wołoska 24, 02-675 Warszawa.
Pamiętaj, że jeśli w celu składania wniosków konieczne jest współdziałanie dwóch lub więcej osób na wniosku musza się znaleźć podpisy każdej z nich.
Prześlij zapytanie na adres monitoring@nestbank.pl. Po weryfikacji zgłoszenia otrzymasz informację czy w danym przypadku będzie możliwość przeprowadzenia ponownego monitoringu.
Zgodnie z umową kredytową mamy prawo weryfikować sytuację finansową klienta, któremu udzielony został kredyt.
Tak, działalność musi być aktywna, prowadzona nieprzerwanie od minimum 12 miesięcy.
Nie, obecnie w ofercie posiadamy produkty wyłącznie dla działalności gospodarczych zarejestrowanych na terenie Polski.
Tak, środki z kredytu gotówkowego mogą być przeznaczone na dowolny cel, dodatkowo nie wymagamy faktur potwierdzających wykorzystanie środków.
Obecnie w ofercie posiadamy kredyty dla Jednoosobowych Działalności Gospodarczych.
Nie musisz być naszym klientem aby złożyć wniosek o kredyt.
Do uzyskania kredytu potrzebny będzie dokument tożsamości oraz wyciąg z rachunków bankowych za ostatnie 6 miesięcy* lub dokumenty finansowe zależne od sposobu rozliczenia się z Urzędem Skarbowym.
*Akceptowalne rachunki: rachunki firmowe, rachunki prywatne, rachunki wspólne.
W zależności od sposobu rozliczania się z Urzędem Skarbowym będziesz potrzebował:
Rozliczanie w formie KPiR:
Zestawienie KPiR za min. ostatnich 12 miesięcy.
Ostatni rozliczony PIT 36/36L wraz z potwierdzeniem złożenia do US.
Szczegółowa KPiR za ostatni zakończony miesiąc.
Rozliczanie w formie karty podatkowej:
Decyzja wydana przez Urząd Skarbowy dotycząca ustalenia stawki karty podatkowej na rok bieżący.
Rozliczanie w formie Ryczałtu Ewidencjonowanego
Ostatni rozliczony PIT 28 wraz z potwierdzeniem założenia do US
Jeśli wnioskujesz o kredyt dla Profesjonalistów, będziesz potrzebował:
Zestawienia KPiR za ostatnie 12 miesięcy.
Minimum 12 miesięcy.
Możesz zmienić formę prowadzonej działalności w każdym momencie trwania kredytu.
W takiej sytuacji mamy prawo wypowiedzieć umowę kredytu/limitu. Jeśli jednak kredyt/limit obsługiwany jest terminowo istnieje możliwość jego obsługi na dotychczasowych zasadach, przy czym limit nie zostanie odnowiony na kolejny okres.
Do automatycznej analizy przychodów Twojej firmy potrzebujemy wyciągów lub historii transakcji z Twojego konta firmowego. Jako dodatkowe możesz dostarczyć wyciągi z rachunków prywatnych lub wspólnych. Akceptujemy wyciągi w walutach: PLN, EUR, USD, CHF, GBP, RUB, TRY, AUD, CZK, DKK, HUF.
Pamiętaj:
Upewnij się, że Twój bank jest na liście akceptowanych banków.
Wyciągi powinny obejmować 6 ostatnich zakończonych miesięcy kalendarzowych.
Możesz załączyć 1 plik, który zawiera całe 6 miesięcy lub inną, dowolną liczbę plików, np. 6 plików z 6 kolejnych miesięcy.
Historia transakcji musi zawierać wszystkie transakcje - uznania, obciążenia i inne, które pojawiły się na koncie w wybranym okresie. Nie stosuj żadnych filtrów, poza datami.
Pliki powinny być w formacie PDF i powinny zostać wygenerowane bezpośrednio z Twojego konta. Nie akceptujemy plików PDF wygenerowanych z innych plików np. z plików XLS (Excel).
Plików nie wolno w żaden sposób edytować czy modyfikować - takie pliki nie zostaną przez nas zaakceptowane.
Wyciągi lub historię transakcji pobierzesz logując się na swoje konto firmowe w bankowości internetowej lub mobilnej.
Jeśli nie wiesz w jaki sposób pobrać wyciągi lub historię, skontaktuj się ze swoim bankiem.
Biuro Informacji Kredytowej zostało powołane przez Związek Banków Polskich w celu gromadzenia, przechowywania oraz przetwarzania informacji o zobowiązaniach i historii zobowiązań klientów banków oraz Spółdzielczych Kas Oszczędnościowo-Kredytowych. BIK gromadzi dane zarówno klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorców.
Dane są przesyłane do BIK w momencie składania wniosku kredytowego oraz po zaciągnięciu zobowiązania w banku. Aktualizacja bazy danych BIK dokonywana jest dwa razy w tygodniu.
Biuro Informacji Kredytowej przechowuje dane osobowe kredytobiorców, a także szczegóły dotyczące kredytów, m.in. datę ich udzielenia, rodzaj kredytu – np. hipoteczny – liczbę i wysokość rat, saldo do spłaty, walutę itp. Dane klienta są przesyłane do BIK również za każdym razem, kiedy klient składa wniosek o kredyt lub pożyczkę w instytucji finansowej współpracującej z BIK.
Po udzieleniu kredytu lub pożyczki do BIK spływają informacje o tym, jak klient spłaca swoje zobowiązania (terminowo czy z opóźnieniami). Dane te są aktualizowane w terminie nie dłuższym niż 7 dni od momentu całkowitej spłaty zobowiązania, jego wygaśnięcia, korekty wysokości, aktualizacji innych informacji czy powstania nowego zobowiązania.
Do BIK trafiają informacje wpływające na historię klienta pozytywnie (te o ratach spłacanych w terminie), jak i negatywnie (o opóźnieniach, podjętych działaniach windykacyjnych lub egzekucji należności).
Jeżeli kredyt nie był spłacany w terminie, dane na jego temat mogą być przetwarzane w BIK bez zgody klienta przez 5 lat, jeśli spełnione są dwa warunki: opóźnienie w spłacie kredytu wynosiło ponad 60 dni, a także minęło 30 dni od czasu, kiedy instytucja finansowa, w której klient zalega ze spłatą, poinformowała klienta o zamiarze przetwarzania danych na temat tego kredytu.
Największy wpływ na pozytywną historię kredytową ma terminowa spłata kredytów.
Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A. (BIG InfoMonitor), prowadzi Rejestr Dłużników i zgodnie z Ustawą o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych przyjmuje, przechowuje i udostępnia informacje o przeterminowanym zadłużeniu osób i firm (informacje negatywne) oraz informacje o zobowiązaniach płaconych w terminie (informacje pozytywne).
Informacje z BIG pobierane i wykorzystywane są przez bank w procesie kredytowym, jednak bank nie przesyła informacji do BIG.