28.01.2020

Prawa klientów przy dokonywaniu płatności w Europie

Nowe unijne przepisy zapewniają klientom banków bezpieczniejsze oraz łatwiejsze płatności elektroniczne.
Najważniejsze zmiany w unijnym prawie sprawiają, że:

  • płatności w niemal całej Europie (tj. w UE, Islandii, Norwegii i Liechtensteinie) są tak samo łatwe i bezpieczne,

  • koszty płatności transgranicznych w euro są takie same jak koszty płatności krajowych w walucie krajowej,

  • dokonując płatności kartą kredytową lub debetową w sklepie internetowym, co do zasady, kupujący nie powinien zostać obciążony dodatkowymi kosztami z tego tytułu,

  • każda osoba legalnie zamieszkała w UE ma prawo do posiadania rachunku płatniczego, umożliwiającego dokonywanie płatności elektronicznych, udostępnianego nieodpłatnie lub za rozsądną opłatą.

 
Pobierz broszurę, aby dowiedzieć się więcej.

Kontakt dla mediów
Ciastko

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych i reklamowych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb klientów.
Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki. Polityka prywatności