28.08.2019

Zmiany wynikające z dyrektywy PSD2

W dniu 14.09.2019 wprowadzimy zmiany wynikające z dyrektywy unijnej PSD2, których celem jest zwiększenie bezpieczeństwa finansów naszych klientów.

Logowanie do bankowości internetowej i mobilnej

Sposób logowania do systemu transakcyjnego nie zmieni się. Nadal nasi klienci używać będą tych samych danych – loginu, hasła oraz awatara. Jednak dokonywanie niektórych operacji wymagać będzie dodatkowego zatwierdzenia kodem SMS lub autoryzacji w aplikacji mobilnej.

Szybsze automatyczne wylogowanie

Jeżeli po zalogowaniu do bankowości internetowej i mobilnej nie wykryjemy żadnej aktywności przez 5 minut, to sesja zostanie przerwana i nastąpi automatyczne wylogowanie.

Transakcje kartami płatniczymi

Dla niektórych zakupów nawet na kwotę poniżej 50 zł konieczne będzie ich potwierdzenie poprzez wpisanie kodu PIN  w terminalu sprzedawcy. 

Dostęp do konta bankowego z aplikacji innych firm

Po wdrożeniu wytycznych PSD2 na rynku pojawią się nowe aplikacje i serwisy internetowe zachęcające do skorzystania z usług, które do tej pory nie mogły być świadczone przez inne podmioty nie posiadające statusu instytucji finansowej (np. banki). Nowe usługi, które będą świadczone przez podmioty trzecie (TPP- ang. Third Party Provider), to:

  • AIS (ang. Account Information Service) jest to usługa, która umożliwi zewnętrznemu podmiotowi na dostęp do informacji o rachunkach płatniczych prowadzonych w Nest Banku, na podstawie zgody wyrażonej przez klienta w aplikacji partnera i jej autoryzacji w bankowości internetowej banku.
  • PIS (ang. Payment Initiation Service) jest to usługa, która umożliwi zainicjować płatność z aplikacji zewnętrznego podmiotu na wskazany przez klienta w aplikacji partnera rachunek. Oczywiście wykonanie takiej czynności w aplikacji partnera będzie również wymagało zautoryzowania w naszej bankowości internetowej zgody, wcześniej udzielonej w aplikacji partnera.
  • CAF (ang. Confirmation of the Availability of Funds) jest to usługa, dzięki której podmiot trzeci (TPP) będzie miał możliwość sprawdzenia, czy na rachunku bankowym jest wystarczająca kwota niezbędna do wykonania danej płatności kartą. W przypadku tej usługi, aby partner mógł z niej skorzystać, wymagane jest uprzednie wyrażenie zgody na jej realizację w bankowości internetowej Nest Banku, z poziomu Szczegółów Konta w bankowości internetowej i mobilnej.

Bezpieczeństwo autoryzacji

Rozwiązania te będą wymagały wyrażenia zgody (autoryzacji) w systemie bankowości internetowej lub mobilnej. Na etapie logowania do systemu należy upewnić się o przekierowaniu na rzeczywistą stronę Nest Banku oraz korzystaniu z bezpiecznego połączenia (ikona kłódki w przeglądarce potwierdzająca certyfikat SSL, przedrostek HTTPS w adresie strony).

Aktywność z aplikacji innych firm można śledzić w sekcji Ustawienia > Zgody PSD2 w bankowości internetowej.

 

Kontakt dla mediów
Agata Dorożuk
Agata Dorożuk
Rzecznik Prasowy Nest Banku
Ciastko

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych i reklamowych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb klientów.
Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki. Polityka prywatności