Bankowość internetowa

Usługi bankowe najwyższej jakości

Poznaj korzyści

Saszetki

Sposób na zabezpieczanie środków w budżecie domowym (na koncie) na planowane i nieplanowane wydatki. Każda saszetka może mieć swoje przeznaczenie np. na opłaty, na zakupy, na rozrywkę, fundusz awaryjny itp.

Poznaj szczególy

Bezpieczeństwo i wygoda w logowaniu i autoryzacji

Zdefiniowanie własnego loginu, w tym aliasu oraz awatara (obrazka bezpieczeństwa), możliwość autoryzacji operacji z wykorzystaniem aplikacji mobilnej Nest Banku.

Wygodny dostęp do finansów firmowych i osobistych

Wystarczy jeden klucz. Dla porządku i przejrzystości finanse osobiste i firmowe pokazywane są w odrębnych zakładkach.

Dostęp dla wielu użytkowników firmy

Wieloosobowa autoryzacja operacji, możliwość zdefiniowania indywidualnych uprawnień, limitów operacji dla użytkowników firmy.

Łatwe przenoszenie odbiorców z innego banku

Możliwość przeniesienia odbiorców z pliku PDF z historią konta lub z wyciągu z innego banku już na etapie pierwszego logowania lub później w systemie w zakładce Odbiorcy.

Szybki wgląd w zagregowane dane dotyczące finansów

Możliwość przejścia do szczegółów, informacja o najważniejszych danych głównego konta takich jak: saldo, dostępne środki, informacje o wartości blokad z możliwością przejścia do ich szczegółów oraz z sekcją ważnych komunikatów i ostrzeżeń wymagających uwagi użytkownika.

Pełna transakcyjność

W tym: przelewy natychmiastowe, własne, obsługa lokat, kupno i sprzedaż walut, przelewy podatkowe, przelewy Podzielony VAT (Split Payment), doładowania telefonów, przelewy walutowe (SEPA i SWIFT), zlecenia stałe, przelewy z datą przyszłą.

Użyteczne powiadomienia SMS/e-mail

Wpływy i obciążanie konta, darmowy pakiet powiadomień o bezpieczeństwie, m.in. o nieudanych próbach logowania, zmianie danych logowania i zmianie danych osobistych.

Saszetki

Łatwe zarządzanie domowym budżetem

  • Wyobraź sobie, że na Twoim Nest Koncie możesz tworzyć praktyczne, celowe kieszenie podpisane słowami: „Opłaty”, „Jedzenie”, „Rozrywka”, „Dzieci”. Po wpływie pensji na konto możesz podzielić środki na każdą z tych saszetek. Przejmujesz wtedy pełną kontrolę nad miesięcznymi wydatkami. Masz pewność, że płacąc kartą, nie wydasz przypadkowo środków przeznaczonych na przykład na comiesięczne opłaty. Są to środki zabezpieczone, które musisz świadomie odblokować, jeśli chcesz z nich skorzystać.

    W każdej chwili możesz zdjąć tę blokadę online, bez żadnych opłat.
  • Dzięki saszetkom wiesz również, ile środków zostanie na Twoim koncie ponad planowane wydatki. Możesz wówczas ulokować je na koncie oszczędnościowym lub lokacie terminowej, a dodatkowy budżet na „Fundusz awaryjny” możesz zablokować w dodatkowej saszetce. W ten sposób Twój budżet domowy będzie bardziej uporządkowany.

    Możesz utworzyć nawet 20 saszetek. Każda saszetka może mieć swój indywidualny cel. Saszetki są bezterminowe – trzymasz na nich środki tak długo, jak chcesz. Możesz zwiększać lub zmniejszać środki w saszetkach oraz likwidować je w dowolnym momencie.

Jak utworzyć saszetkę?

  • 1
    W menu głównym systemu wybierz swoje konto główne. Po kliknięciu w kafelek z kontem wyświetli się ekran z informacjami o Twoim koncie. Na środku ekranu kliknij w belkę „Saszetki”.
  • 2
    Zobaczysz sekcję tej funkcjonalności. W prawym górnym rogu sekcji pojawi się przycisk „Nowa saszetka”, kiedy w nią klikniesz, pojawi się okienko z możliwością wpisania kwoty i nazwy (celu) saszetki, np. „Rozrywka”. Decyzję o jej utworzeniu zatwierdź przyciskiem „Utwórz”.
  • 3
    Po wpływie pensji na konto możesz podzielić środki na każdą utworzonych saszetek. Przejmujesz wtedy pełną kontrolę nad miesięcznymi wydatkami.

Aplikacja

Sprawdź wersję demonstracyjną nowej aplikacji
Korzystaj z nowoczesnej bankowości

Rekomendowane przeglądarki

Logowanie do Bankowości internetowej możesz wykonać z dowolnego urządzania z systemem operacyjnym Windows (w wersji 7, 8 oraz 10) oraz macOS i iOS.

Aby zapewnić najwyższy komfort podczas korzystania z Bankowości internetowej, rekomendujemy używanie następujących przeglądarek internetowych:

  • Google Chrome od wersji 67.
  • Mozilla Firefox od wersji 60.
  • Internet Explorer od wersji 10.
  • Opera od wersji 53.
  • Microsoft Edge (dostępna na urządzeniach z Windows 10) od wersji 40.
  • Safari (dostępna na urządzeniach z systemami macOS i iOS) od wersji 9.


Ze względów bezpieczeństwa, rekomendujemy bieżącą aktualizację używanych przeglądarek do najnowszych wersji oferowanych przez ich producentów.

Najczęściej zadawane pytania

  • Co zrobić, gdy zapomniałem danych do logowania – hasła, loginu, awatara?
    ZAPOMNIAŁEM HASŁA
    Najszybszą ścieżką jest wypełnienie Wniosku o odblokowanie Elektronicznych Kanałów Dostępu. Po jego weryfikacji, zresetujemy dane Twojego hasła i umożliwimy Ci ustawienie nowego hasła podczas kolejnego logowania w Bankowości internetowej.

    ZAPOMNIAŁEM LOGINU
    Jeżeli zdarzy się, że zapomnisz zdefiniowanego przez siebie loginu, pamiętaj, że zawsze możesz użyć ośmiocyfrowego loginu nadanego przez Bank. Pamiętaj, że login znajdziesz w treści Umowy ramowej lub przesyłce kurierskiej otrzymanej z Banku. Gdy nie jesteś w stanie odtworzyć tych danych, zadzwoń na Infolinię Banku lub skontaktuj się z najbliższym oddziałem.

    ZAPOMNIAŁEM AWATARA
    • Sposób nr 1 - Zadzwoń  na numer infolinii Banku. Po potwierdzeniu Twojej tożsamości w serwisie telefonicznym, pracownik Banku wykona reset danych Twojego awatara.
    • Sposób nr 2 - Odwiedź nasz oddział, którego pracownik po zweryfikowaniu Twojej tożsamości wykona reset danych Twojego awatara. Bez względu na wybraną ścieżkę kontaktu z Bankiem, po realizacji dyspozycji, podczas kolejnego logowania w serwisie bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej, zdefiniujesz nowego awatara.
  • Jak aktywować Bankowość internetową?
    Przed pierwszym użyciem Bankowości internetowej niezbędne jest dokonanie jej aktywacji. W tym celu będzie Ci potrzebny ośmiocyfrowy login, który otrzymałeś z Nest Banku podczas zawierania umowy rachunku bankowego oraz telefon komórkowy, którego numer zarejestrowałeś w Banku.

    Krok 1. Wpisz w przeglądarce adres strony logowania do Bankowości internetowej: https://login.nestbank.pl/login.
    Krok 2. Na ekranie logowania wpisz login otrzymany z Nest Banku, a następnie kliknij przycisk Dalej. Pamiętaj, że login znajdziesz w treści umowy ramowej lub przesyłce kurierskiej otrzymanej z Nest Banku. Na ekranie zobaczysz również przypomnienie o konieczności przygotowania telefonu komórkowego, którego numer zarejestrowałeś w Banku. Podczas procesu aktywacji możliwe jest przeniesienie odbiorców przelewów z innego banku. Jeżeli chciałbyś skorzystać z tej opcji, przygotuj plik z wyciągiem lub historią ze swojego rachunku w formacie PDF.
    Krok 3. Po podaniu loginu, na telefon komórkowy zarejestrowany w Banku przesyłany jest kod SMS z 6-cyfrowym kodem aktywacyjnym, który należy wprowadzić na stronie, a następnie kliknąć przycisk Dalej.
    Krok 4. W kolejnym kroku ustawisz swój własny login. Po zakończeniu aktywacji będziesz mógł korzystać z niego podczas następnych logowań zamiast loginu nadanego przez Bank. Pamiętaj, że login musi mieć składać się z co najmniej 5 znaków, rozróżniane są duże i małe litery.
    Krok 5. Następnym krokiem jest ustawienie własnego hasła do logowania. Wpisz i zapamiętaj swoje hasło. Zwróć uwagę na to, by nie było ono zbyt proste do odgadnięcia, ale jednocześnie łatwe do zapamiętania dla Ciebie. Hasło musi składać się z co najmniej 10 znaków, wśród których znajdą się trzy z czterech elementów: małe litery, wielkie litery, cyfry, znaki specjalne.

    Dla zwiększenia bezpieczeństwa przy wprowadzaniu hasła można użyć klawiatury ekranowej. Jest to szczególnie ważne, gdy ustawiasz hasło na komputerze współdzielonym z innymi osobami.

    Krok 6. W kolejnym kroku wybierzesz awatara. Awatar to obrazek, który należy wskazać przy każdym logowaniu w Bankowości internetowej oraz w aplikacji mobilnej. Wybierz i zapamiętaj swojego awatara spośród obrazków prezentowanych na ekranie. Awatara ustawia się raz przy pierwszej aktywacji bankowości internetowej lub bankowości mobilnej. Krok ten jest pomijany, jeżeli ustawiłeś już swojego awatara w Bankowości mobilnej.

    Twój dostęp jest już aktywny. Od tej pory możesz logować się korzystając z własnego loginu, hasła i awatara. W kolejnym kroku możesz jeszcze ustawić opcje dodatkowe.
    • Powiadomienia - możesz ustawić powiadomienia o wpływach na rachunek oraz wybrać sposób ich otrzymywania (SMS lub e-mail). Ustawienia oraz zakres powiadomień możesz zawsze zmienić po zalogowaniu w bankowości internetowej z poziomu zakładki Ustawienia > Powiadomienia.
    • Import Twoich odbiorców z innego Banku - masz również możliwość importu danych odbiorców z innego banku. Wystarczy, że przygotujesz plik PDF z wyciągiem lub historią rachunku i zaczytasz go do systemu. Aplikacja automatycznie rozpozna odbiorców Twoich płatności i zapisze ich dane w bazie odbiorców. Otrzymasz komunikat, ilu odbiorców zostało dodanych do systemu. Pamiętaj, że przeniesieni z innych banków odbiorcy zawsze zapisują się w bazie odbiorców jako niezaufani. Możesz edytować ich dane, w tym zmienić status zaufania odbiorcy na „zaufany” oraz usunąć dane odbiorców, z których nie chcesz korzystać. Jeżeli potrzebujesz informacji na temat tego, w jaki sposób przygotować plik z obecnego banku kliknij i skorzystaj z instrukcji. Przeniesienie odbiorców z innego banku może być wykonane również później. Opcja jest dostępna zawsze po zalogowaniu w menu: Płatności > Odbiorcy > Przenieś odbiorców.

    Po ustawieniu opcji dodatkowych wystarczy wybrać przycisk Gotowe. Skorzystaj z niego również, jeżeli nie chcesz w tej chwili z nich korzystać. System potwierdzi zakończenie procesu aktywacji, wyświetlając Ci odpowiedni komunikat. Wybierz przycisk Przejdź do serwisu, aby rozpocząć pracę w bankowości internetowej.
  • Czy można zmienić hasło do logowania?
    W każdej chwili możesz zmienić swoje hasło do logowania po zalogowaniu w serwisie bankowości internetowej w opcji: Ustawienia > Bezpieczeństwo > Hasło > Zmień.
  • Czy jest możliwość ustawienia hasła maskowanego?
    Tak, jeżeli chcesz, możesz włączyć maskowanie hasła podczas logowania. W tym celu, po zalogowaniu w bankowości internetowej, wybierz menu Ustawienia > Bezpieczeństwo > Hasło i ustaw opcję "Maskowanie hasła" na TAK. Zmiana wymaga autoryzacji. Począwszy od następnego logowania, hasło do logowania będzie pojawiać się na ekranie w formie maskowanej. Uzupełniasz tylko brakujące znaki, wskazane przez system. W dowolnym momencie możesz wyłączyć maskowanie hasła, wybierając opcję: Maskowanie hasła > NIE w menu Ustawienia > Bezpieczeństwo > Hasło.
  • Czy można zmienić wybrany awatar?
    Tak, w każdej chwili możesz zmienić wybrany awatar po zalogowaniu w serwisie bankowości internetowej, w opcji Ustawienia > Bezpieczeństwo > Awatar > Zmień.
  • Co zrobić, gdy zgubisz swój telefon komórkowy lub chcesz zmienić numer swojego telefonu komórkowego, zarejestrowanego w Banku?

    W takiej sytuacji skontaktuj się z Infolinią Banku w celu złożenia dyspozycji zmiany numeru telefonu komórkowego. Pamiętaj, że aby przyjąć od Ciebie taką zmianę, konieczne jest potwierdzenie Twojej tożsamości w serwisie telefonicznym.

    W każdej chwili możesz również samodzielnie zmienić numer telefonu komórkowego, na który przychodzą do Ciebie kody SMS. W tym celu zaloguj się w bankowości internetowej i wybierz opcję: Ustawienia > Dane osobowe > Numer telefonu komórkowego > Zmień. Pamiętaj, że aby wykonać tę operację, musisz mieć przy sobie dotychczasowy i nowy telefon – na oba numery wyślemy Ci kody SMS, które będziesz musiał wprowadzić w serwisie, aby przejść do ekranu autoryzacji zmiany.

  • Mam w Nest Banku konto firmowe i osobiste – czy będę je widział logując się do bankowości internetowej i mobilnej?

    Funkcjonalność zarówno bankowości internetowej, jak i mobilnej, pozwala Ci na dostęp do wszystkich Twoich produktów posiadanych w Banku, przy wykorzystaniu jednego dostępu, niezależnie od tego czy są to rachunki osobiste czy firmowe. Jeżeli jesteś posiadaczem konta osobistego i rachunków np. dwóch firm w Nest Banku, logując się swoim pakietem bezpieczeństwa zobaczysz wszystkie posiadane produkty. Dla porządku i przejrzystości informacji każdy z Klientów, tzn. każda Twoja firma oraz Twoje rachunki osobiste pokazywane są w formie odrębnych kontekstów.

    Podczas pracy w bankowości internetowej, w górnej części ekranu widoczna jest informacja o tym, w jakim kontekście pracujesz. Masz również możliwość szybkiej zmiany kontekstu, poprzez wskazanie kafla z nazwą Klienta, którego produkty chcesz aktualnie widzieć na ekranie.

  • Do czego służy TelePIN?
    TelePIN to sześciocyfrowy numer wykorzystywany do potwierdzenia tożsamości użytkownika za pośrednictwem serwisu telefonicznego (Infolinii Banku). Podczas pierwszego połączenia z Infolinią Banku, po wprowadzeniu przez Ciebie loginu, wyślemy Ci wiadomość SMS z kodem startowym. Po jego wpisaniu, będziesz mógł nadać swój własny TelePIN.
  • Czy i w jaki sposób można zmienić TelePIN?
    Tak. W każdej chwili możesz zmienić swój TelePIN po zalogowaniu w Bankowości internetowej i wybraniu opcji: Ustawienia > Bezpieczeństwo > Metoda autoryzacji > Zmień.
 

Przydatne dokumenty do pobrania

Ciastko

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych i reklamowych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb klientów.
Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki. Polityka prywatności