Aplikacja mobilna

  • Czy mogę zmienić już raz nadany PIN, hasło mobilne i awatar do bankowości mobilnej?
    Tak, możesz samodzielnie zmienić wszystkie elementy związane z bezpieczeństwem w ustawieniach aplikacji. Pamiętaj, że awatar jest wspólny dla Bankowości Mobilnej i Internetowej. PIN służący do logowania jest taki sam dla wszystkich Twoich urządzeń, na których używasz aplikacji Banku. Hasło mobilne może być inne na każdym urządzeniu.
  • Czy mogę korzystać z logowania odciskiem palca lub biometrią twarzy do bankowości mobilnej?
    Logowanie odciskiem palca dostępne jest na urządzeniach z systemem Android i iOS, które obsługują tę technologię (technologia Touch ID). Logowanie za pomocą skanu twarzy dostępne jest na urządzeniach Apple z technologią Face ID. Logowanie biometryczne możesz włączyć w ustawieniach aplikacji.
  • Na czym polega autoryzacja mobilna?
    Autoryzacja mobilna to nowoczesna i wygodna metoda zatwierdzania operacji, która zapewnia wysoki standard bezpieczeństwa. Do korzystania z autoryzacji mobilnej niezbędny jest telefon z zainstalowaną aplikacją mobilną Banku. Po utworzeniu operacji w serwisie internetowym, np. wprowadzeniu danych przelewu, automatycznie wysyłamy na Twój telefon komórkowy wiadomość o operacji do zatwierdzenia. Po uruchomieniu na telefonie aplikacji banku zobaczysz szczegóły operacji i zatwierdzisz ją wprowadzając 4-cyfrowe hasło mobilne. Bez przepisywania kodu z SMS-a do bankowości internetowej, dzięki czemu realizacja operacji jest szybsza i prostsza.
  • Korzystam z kodów SMS. Czy mogę zmienić metodę autoryzacji na autoryzację mobilną?
    Tak, w dowolnym momencie możesz samodzielnie zmienić używaną metodę autoryzacji. Wystarczy, że zalogujesz się w bankowości internetowej i wybierzesz opcję: Ustawienia > Bezpieczeństwo > Metoda autoryzacji > Zmień. Następnie spośród swoich urządzeń z zainstalowaną aplikacją mobilną, wybierz to, którego chcesz używać do autoryzacji operacji zlecanych w bankowości internetowej. Zmiana wymaga autoryzacji kodem SMS.
  • Zgubiłem telefon z zainstalowaną aplikacją mobilną, którego używam do autoryzacji mobilnej. Co zrobić?
    W takiej sytuacji należy skontaktować się z infolinią Banku. Po potwierdzeniu Twojej tożsamości, pracownik zmieni metodę autoryzacji na kody SMS. Po realizacji dyspozycji, podczas kolejnego logowania do bankowości internetowej, będziesz musiał ponownie przejść proces aktywacji. Po ponowne aktywacji będziesz mógł znowu włączyć autoryzację mobilną na innym telefonie lub korzystać z kodów SMS.
  • Mam w Nest Banku konto firmowe i osobiste – czy będę je widział logując się do bankowości internetowej i mobilnej?

    Funkcjonalność zarówno bankowości internetowej, jak i mobilnej, pozwala Ci na dostęp do wszystkich Twoich produktów posiadanych w Banku, przy wykorzystaniu jednego dostępu, niezależnie od tego czy są to rachunki osobiste czy firmowe. Jeżeli jesteś posiadaczem konta osobistego i rachunków np. dwóch firm w Nest Banku, logując się swoim pakietem bezpieczeństwa zobaczysz wszystkie posiadane produkty. Dla porządku i przejrzystości informacji każdy z Klientów, tzn. każda Twoja firma oraz Twoje rachunki osobiste pokazywane są w formie odrębnych kontekstów.

    Podczas pracy w bankowości internetowej, w górnej części ekranu widoczna jest informacja o tym, w jakim kontekście pracujesz. Masz również możliwość szybkiej zmiany kontekstu, poprzez wskazanie kafla z nazwą Klienta, którego produkty chcesz aktualnie widzieć na ekranie.

  • Jak aktywować aplikację mobilną?
    Krok 1. Aktywacja dostępna jest na ekranie startowym, prezentowanym po uruchomieniu aplikacji. Wybierz „AKTYWACJA APLIKACJI” i następnie w pierwszym kroku podaj login.

    Krok 2. Po podaniu loginu wysyłana jest wiadomość SMS z kodem aktywacyjnym. Kod należy wprowadzić w aplikacji i wybrać „DALEJ”.

    Krok 3. W następnym kroku należy ustawić PIN do logowania do aplikacji. PIN ustawia się raz przy pierwszej aktywacji aplikacji Banku. Krok ten nie występuje, jeśli aktywujesz aplikację po raz kolejny. Jeżeli używasz aplikacji Banku na kilku smartfonach, na każdym obowiązuje ten sam PIN.

    Krok 4. W następnym kroku należy ustawić awatara. Awatar to obrazek bezpieczeństwa, który należy wskazać przy logowaniu w aplikacji oraz w Bankowości Internetowej. Awatar ustawia się raz przy pierwszej aktywacji Bankowości Mobilnej lub internetowej. Krok ten jest pomijany, jeżeli ustawiłeś już swój awatar np. w Bankowości Internetowej.

    Krok 5. W następnym kroku należy ustawić hasło mobilne, którym będziesz zatwierdzał operacje. Jeśli używasz aplikacji Banku na kilku smartfonach, na każdym możesz ustawić inne hasło mobilne.

    Krok 6. Podczas pierwszej aktywacji Bankowości Mobilnej można ustawić powiadomienia, które będą przesyłane na telefon oraz przenieść odbiorców przelewów z historii rachunku w innym banku. W celu przeniesienia odbiorców należy załączy ć wyciąg lub historię rachunku zapisaną w pliku PDF. System automatycznie odczyta i zapisze odbiorców. Listę zapisanych odbiorców będziesz mógł przejrzeć po zalogowaniu w aplikacji.

    Na tym aktywacja się kończy.
  • Na jakie telefony dedykowana jest aplikacja Bankowości mobilnej Nest Banku?
    Aktualnie aplikację dostępną na smartfony z systemem iOS możesz pobrać ze sklepu App Store – aplikacja oznaczona jako „Nowy” pod tym linkiem lub dla smartfonów z systemem Android ze Sklepu Play pod tym linkiem.
  • Jak zainstalować aplikację?
    Aktualnie aplikację dostępną na smartfony z systemem iOS możesz pobrać ze sklepu App Store – aplikacja oznaczona jako „Nowy” pod tym linkiem lub dla smartfonów z systemem Android ze Sklepu Play pod tym linkiem. Po pobraniu aplikacji zostanie automatycznie zainstalowana na Twoim telefonie.
  • Co to jest Login i czy mogę go zmienić?
    Login jest to niepowtarzalny, ośmiocyfrowy numer, który otrzymuje każdy użytkownik bankowości elektronicznej Nest Banku. Twój pierwszy Login otrzymujesz od Banku i jest on podany na umowie o konto bankowe.

    Podczas pierwszego logowania (aktywacji) Bankowości mobilnej zostaniesz poproszony o podanie w/w numeru. W kolejnych krokach aktywacji system zaproponuje Ci możliwość zmiany Loginu na Twój własny (możesz zmienić na alias), dzięki czemu logowanie będzie dla Ciebie prostsze.

    Jeżeli zdarzy się, że zapomnisz zdefiniowanego przez siebie Loginu, pamiętaj, że zawsze możesz użyć ośmiocyfrowego loginu nadanego przez Bank. Pamiętaj, że Login znajdziesz w treści Umowy ramowej lub przesyłce kurierskiej otrzymanej z Banku. Gdy nie jesteś w stanie odtworzyć tych danych, zadzwoń na Infolinię Banku lub skontaktuj się z najbliższą placówką Nest Banku.
  • Co to jest kod aktywacyjny i jak go uzyskać?
    Podczas pierwszego logowania do Bankowości mobilnej Nest Banku aplikacja poprosi Ciebie o podanie kodu aktywacyjnego. Aby go uzyskać po podaniu loginu odbierz połączenie telefoniczne na Twój telefon komórkowy zarejestrowany w Banku (jest to połączenie automatyczne tzn. wykonywane przez automat. Automat odczytuje 4-cyfrowy kod aktywacyjny, który należy zapamiętać i wprowadzić w aplikacji. Jeżeli nie udało się odebrać połączenia za pierwszym razem, należy odczekać kilkanaście sekund – zostanie podjęta kolejna próba połączenia.
  • Co to jest kod PIN i jak do otrzymać?
    Kod PIN służy do logowania do aplikacji i potwierdzania wykonywanych w niej operacji, takich jak na przykład przelewy. Kod PIN ustawiasz samodzielnie przy pierwszej aktywacji Bankowości mobilnej. Krok ten nie występuje, jeśli aktywujesz aplikację po raz kolejny. Jeśli używasz aplikację Banku na kliku smartfonach, na każdym obowiązuje ten sam PIN. Ze względów bezpieczeństwa pamiętaj:
    • PIN nie powinien być zbyt prosty (np. nie powinien to być 1234 albo rok urodzenia).
    • PIN-u nie należy nigdzie zapisywać aby nie wszedł w posiadanie osób nieuprawnionych.
    • 3-krotne błędne podanie PIN-u blokuje Bankowość mobilną.
  • Co to jest Hasło mobilne i jak je otrzymać?
    Podczas pierwszej aktywacji Bankowości mobilnej zostaniesz poproszony również o ustawienie Hasła mobilnego. Hasło mobilne służy do zatwierdzania operacji. Jeśli używasz aplikacji Banku na kliku smartfonach na każdym możesz ustawić inne hasło mobilne. Jeżeli chcesz Hasło mobilne i PIN mobilny mogą być takie same.

    Ze względów bezpieczeństwa pamiętaj:
    • hasło nie powinno być zbyt proste (np. nie powinno to być 1234 albo rok urodzenia),
    • PIN-u nie należy nigdzie zapisywać aby nie wszedł w posiadanie osób nieuprawnionych.
  • Co to jest awatar i do czego służy?
    Awatar to inaczej obrazek bezpieczeństwa– jest on indywidualnie wybraną przez Ciebie podczas aktywacji Bankowości internetowej i/lub mobilnej grafiką, która służy do logowania. Awatar wybierasz podczas pierwszego logowania, niezależnie w którym kanale to robisz czy w Bankowości Internetowej czy w Bankowości mobilnej. Ten sam awatar będzie służył do logowania w obu kanałach. 3-krotne błędne podanie PIN-u lub awatara blokuje Bankowość Mobilną.
  • Czy mogę korzystać z logowania odciskiem palca lub biometrią twarzy?
    Logowanie odciskiem palca dostępne jest na urządzeniach, które obsługują tę technologie z systemem Android, możesz włączyć w ustawieniach aplikacji.
  • Czy mogę zmienić już raz nadany PIN, Hasło mobilne i awatara?
    Tak, możesz samodzielnie zmienić wszystkie elementy związane z bezpieczeństwem w Ustawieniach aplikacji, w zakładce Bezpieczeństwo. Pamiętaj, że awatar jest wspólny dla Bankowości mobilnej i internetowej. PIN służący do logowania jest taki sam dla wszystkich Twoich urządzeń na których używasz aplikację Banku. Hasło mobilne może być ustawione na każdym urządzeniu inne.
  • Co zrobić, gdy zablokowałem sobie dostęp do Bankowości mobilnej?
    Dostęp do Bankowości mobilnej zostaje automatycznie zablokowany, gdy następują trzy nieudane próby logowania. W celu odblokowania należy się skontaktować z Infolinią Banku.
  • Z jakich funkcjonalności mogę skorzystać w Bankowości mobilnej?
    Sprawdź w DEMO lub pobierz PDF z mapą funkcjonalności tutaj.
  • Gdzie mogę przeczytać więcej o Bankowości mobilnej?
    Skorzystaj z DEMO lub pobierz PDF z informacjami o Bankowości mobilnej tutaj.
 

Bankowość głosowa

Ciastko

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych i reklamowych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb klientów.
Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki. Polityka prywatności