Bankowość internetowa

  • Co zrobić, gdy zapomniałem danych do logowania – hasła, loginu, awatara?
    ZAPOMNIAŁEM HASŁA
    Najszybszą ścieżką jest wypełnienie Wniosku o odblokowanie Elektronicznych Kanałów Dostępu. Po jego weryfikacji, zresetujemy dane Twojego hasła i umożliwimy Ci ustawienie nowego hasła podczas kolejnego logowania w Bankowości internetowej.

    ZAPOMNIAŁEM LOGINU
    Jeżeli zdarzy się, że zapomnisz zdefiniowanego przez siebie loginu, pamiętaj, że zawsze możesz użyć ośmiocyfrowego loginu nadanego przez Bank. Pamiętaj, że login znajdziesz w treści Umowy ramowej lub przesyłce kurierskiej otrzymanej z Banku. Gdy nie jesteś w stanie odtworzyć tych danych, zadzwoń na Infolinię Banku lub skontaktuj się z najbliższym oddziałem.

    ZAPOMNIAŁEM AWATARA
    • Sposób nr 1 - Zadzwoń  na numer infolinii Banku. Po potwierdzeniu Twojej tożsamości w serwisie telefonicznym, pracownik Banku wykona reset danych Twojego awatara.
    • Sposób nr 2 - Odwiedź nasz oddział, którego pracownik po zweryfikowaniu Twojej tożsamości wykona reset danych Twojego awatara. Bez względu na wybraną ścieżkę kontaktu z Bankiem, po realizacji dyspozycji, podczas kolejnego logowania w serwisie bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej, zdefiniujesz nowego awatara.
  • Jak aktywować Bankowość internetową?
    Przed pierwszym użyciem Bankowości internetowej niezbędne jest dokonanie jej aktywacji. W tym celu będzie Ci potrzebny ośmiocyfrowy login, który otrzymałeś z Nest Banku podczas zawierania umowy rachunku bankowego oraz telefon komórkowy, którego numer zarejestrowałeś w Banku.

    Krok 1. Wpisz w przeglądarce adres strony logowania do Bankowości internetowej: https://login.nestbank.pl/login.
    Krok 2. Na ekranie logowania wpisz login otrzymany z Nest Banku, a następnie kliknij przycisk Dalej. Pamiętaj, że login znajdziesz w treści umowy ramowej lub przesyłce kurierskiej otrzymanej z Nest Banku. Na ekranie zobaczysz również przypomnienie o konieczności przygotowania telefonu komórkowego, którego numer zarejestrowałeś w Banku. Podczas procesu aktywacji możliwe jest przeniesienie odbiorców przelewów z innego banku. Jeżeli chciałbyś skorzystać z tej opcji, przygotuj plik z wyciągiem lub historią ze swojego rachunku w formacie PDF.
    Krok 3. Po podaniu loginu, na telefon komórkowy zarejestrowany w Banku przesyłany jest kod SMS z 6-cyfrowym kodem aktywacyjnym, który należy wprowadzić na stronie, a następnie kliknąć przycisk Dalej.
    Krok 4. W kolejnym kroku ustawisz swój własny login. Po zakończeniu aktywacji będziesz mógł korzystać z niego podczas następnych logowań zamiast loginu nadanego przez Bank. Pamiętaj, że login musi mieć składać się z co najmniej 5 znaków, rozróżniane są duże i małe litery.
    Krok 5. Następnym krokiem jest ustawienie własnego hasła do logowania. Wpisz i zapamiętaj swoje hasło. Zwróć uwagę na to, by nie było ono zbyt proste do odgadnięcia, ale jednocześnie łatwe do zapamiętania dla Ciebie. Hasło musi składać się z co najmniej 10 znaków, wśród których znajdą się trzy z czterech elementów: małe litery, wielkie litery, cyfry, znaki specjalne.

    Dla zwiększenia bezpieczeństwa przy wprowadzaniu hasła można użyć klawiatury ekranowej. Jest to szczególnie ważne, gdy ustawiasz hasło na komputerze współdzielonym z innymi osobami.

    Krok 6. W kolejnym kroku wybierzesz awatara. Awatar to obrazek, który należy wskazać przy każdym logowaniu w Bankowości internetowej oraz w aplikacji mobilnej. Wybierz i zapamiętaj swojego awatara spośród obrazków prezentowanych na ekranie. Awatara ustawia się raz przy pierwszej aktywacji bankowości internetowej lub bankowości mobilnej. Krok ten jest pomijany, jeżeli ustawiłeś już swojego awatara w Bankowości mobilnej.

    Twój dostęp jest już aktywny. Od tej pory możesz logować się korzystając z własnego loginu, hasła i awatara. W kolejnym kroku możesz jeszcze ustawić opcje dodatkowe.
    • Powiadomienia - możesz ustawić powiadomienia o wpływach na rachunek oraz wybrać sposób ich otrzymywania (SMS lub e-mail). Ustawienia oraz zakres powiadomień możesz zawsze zmienić po zalogowaniu w bankowości internetowej z poziomu zakładki Ustawienia > Powiadomienia.
    • Import Twoich odbiorców z innego Banku - masz również możliwość importu danych odbiorców z innego banku. Wystarczy, że przygotujesz plik PDF z wyciągiem lub historią rachunku i zaczytasz go do systemu. Aplikacja automatycznie rozpozna odbiorców Twoich płatności i zapisze ich dane w bazie odbiorców. Otrzymasz komunikat, ilu odbiorców zostało dodanych do systemu. Pamiętaj, że przeniesieni z innych banków odbiorcy zawsze zapisują się w bazie odbiorców jako niezaufani. Możesz edytować ich dane, w tym zmienić status zaufania odbiorcy na „zaufany” oraz usunąć dane odbiorców, z których nie chcesz korzystać. Jeżeli potrzebujesz informacji na temat tego, w jaki sposób przygotować plik z obecnego banku kliknij i skorzystaj z instrukcji. Przeniesienie odbiorców z innego banku może być wykonane również później. Opcja jest dostępna zawsze po zalogowaniu w menu: Płatności > Odbiorcy > Przenieś odbiorców.

    Po ustawieniu opcji dodatkowych wystarczy wybrać przycisk Gotowe. Skorzystaj z niego również, jeżeli nie chcesz w tej chwili z nich korzystać. System potwierdzi zakończenie procesu aktywacji, wyświetlając Ci odpowiedni komunikat. Wybierz przycisk Przejdź do serwisu, aby rozpocząć pracę w bankowości internetowej.
  • Czy można zmienić hasło do logowania?
    W każdej chwili możesz zmienić swoje hasło do logowania po zalogowaniu w serwisie bankowości internetowej w opcji: Ustawienia > Bezpieczeństwo > Hasło > Zmień.
  • Czy jest możliwość ustawienia hasła maskowanego?
    Tak, jeżeli chcesz, możesz włączyć maskowanie hasła podczas logowania. W tym celu, po zalogowaniu w bankowości internetowej, wybierz menu Ustawienia > Bezpieczeństwo > Hasło i ustaw opcję "Maskowanie hasła" na TAK. Zmiana wymaga autoryzacji. Począwszy od następnego logowania, hasło do logowania będzie pojawiać się na ekranie w formie maskowanej. Uzupełniasz tylko brakujące znaki, wskazane przez system. W dowolnym momencie możesz wyłączyć maskowanie hasła, wybierając opcję: Maskowanie hasła > NIE w menu Ustawienia > Bezpieczeństwo > Hasło.
  • Czy można zmienić wybrany awatar?
    Tak, w każdej chwili możesz zmienić wybrany awatar po zalogowaniu w serwisie bankowości internetowej, w opcji Ustawienia > Bezpieczeństwo > Awatar > Zmień.
  • Co zrobić, gdy zgubisz swój telefon komórkowy lub chcesz zmienić numer swojego telefonu komórkowego, zarejestrowanego w Banku?

    W takiej sytuacji skontaktuj się z Infolinią Banku w celu złożenia dyspozycji zmiany numeru telefonu komórkowego. Pamiętaj, że aby przyjąć od Ciebie taką zmianę, konieczne jest potwierdzenie Twojej tożsamości w serwisie telefonicznym.

    W każdej chwili możesz również samodzielnie zmienić numer telefonu komórkowego, na który przychodzą do Ciebie kody SMS. W tym celu zaloguj się w bankowości internetowej i wybierz opcję: Ustawienia > Dane osobowe > Numer telefonu komórkowego > Zmień. Pamiętaj, że aby wykonać tę operację, musisz mieć przy sobie dotychczasowy i nowy telefon – na oba numery wyślemy Ci kody SMS, które będziesz musiał wprowadzić w serwisie, aby przejść do ekranu autoryzacji zmiany.

  • Mam w Nest Banku konto firmowe i osobiste – czy będę je widział logując się do bankowości internetowej i mobilnej?

    Funkcjonalność zarówno bankowości internetowej, jak i mobilnej, pozwala Ci na dostęp do wszystkich Twoich produktów posiadanych w Banku, przy wykorzystaniu jednego dostępu, niezależnie od tego czy są to rachunki osobiste czy firmowe. Jeżeli jesteś posiadaczem konta osobistego i rachunków np. dwóch firm w Nest Banku, logując się swoim pakietem bezpieczeństwa zobaczysz wszystkie posiadane produkty. Dla porządku i przejrzystości informacji każdy z Klientów, tzn. każda Twoja firma oraz Twoje rachunki osobiste pokazywane są w formie odrębnych kontekstów.

    Podczas pracy w bankowości internetowej, w górnej części ekranu widoczna jest informacja o tym, w jakim kontekście pracujesz. Masz również możliwość szybkiej zmiany kontekstu, poprzez wskazanie kafla z nazwą Klienta, którego produkty chcesz aktualnie widzieć na ekranie.

  • Do czego służy TelePIN?
    TelePIN to sześciocyfrowy numer wykorzystywany do potwierdzenia tożsamości użytkownika za pośrednictwem serwisu telefonicznego (Infolinii Banku). Podczas pierwszego połączenia z Infolinią Banku, po wprowadzeniu przez Ciebie loginu, wyślemy Ci wiadomość SMS z kodem startowym. Po jego wpisaniu, będziesz mógł nadać swój własny TelePIN.
  • Czy i w jaki sposób można zmienić TelePIN?
    Tak. W każdej chwili możesz zmienić swój TelePIN po zalogowaniu w Bankowości internetowej i wybraniu opcji: Ustawienia > Bezpieczeństwo > Metoda autoryzacji > Zmień.
 
Ciastko

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych i reklamowych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb klientów.
Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki. Polityka prywatności