Karty

  • Jak szybko otrzymam kartę płatniczą po założeniu rachunku?
    Najczęściej nasi Klienci otrzymują kartę w ciągu 5 dni roboczych. Karta wysyłana jest listem zwykłym nadanym poprzez Pocztę Polską. Bank dostarcza nieaktywną kartę, jej aktywacji należy dokonać w Bankowości internetowej lub mobilnej.
  • Zgłoszenie wyjazdu poza granice UE

    Warto zgłosić wyjazd poza granice Unii Europejskiej jeżeli zamierzasz realizować płatności kartowe. Dzięki temu będziemy wiedzieli, że to Ty korzystasz ze swojej karty w trakcie dalekich podróży.

    Zgłoszenie możesz dokonać telefonicznie (tel. 22 438 41 41 lub 801 800 188), mailowo (kontakt@nestbank.pl) lub korzystając z formularza kontaktowego. W zgłoszeniu wskaż datę wyjazdu i powrotu oraz nazwę kraju.

    Monitoring zagranicznych operacji kartowych podyktowany jest bezpieczeństwem środków, które gromadzisz na rachunkach w Nest Banku.

  • Gdzie znajdę numer PIN do karty płatniczej po założeniu konta?
    Numer PIN do nowej karty płatniczej znajdziesz w Bankowości Internetowej i mobilnej w sekcji "Karty".
  • Co jeśli 3 razy wpiszę błędny PIN do karty? Jak odblokować kartę?
    Trzykrotne wpisanie błędnego kodu PIN powoduje zablokowanie karty płatniczej. 

    Aby odblokować kartę skontaktuj się z naszą infolinią. Infolinia Nest Banku działa od poniedziałku do soboty w godzinach 7.00 - 24.00 oraz w niedzielę w godzinach 8.00 - 20.00.
  • Czy otrzymam pocztą nową kartę płatniczą, gdy skończy się ważność aktualnej czy też należy złożyć dodatkowy wniosek?
    Karty płatnicze, którym kończy się ważność wznawiane są automatycznie, nie ma potrzeby składania dodatkowego wniosku.
  • Gdzie znajdę listę wpłatomatów?
    Wpłatę gotówki możesz dokonać w 2.855 wpłatomatach sieci Euronet i jest ona bezpłatna. Lista wpłatomatów dostępna jest na stronie Euronet.
  • Co to jest PIN?
    PIN jest indywidualnym kodem cyfrowym przypisanym do karty płatniczej. Służy on do zatwierdzania płatności kartą oraz do wypłaty gotówki z bankomatów.
  • Co zrobić gdy zapomnę lub zgubię PIN do karty? Jak ustawić nowy PIN do karty?
    Karta debetowa - nadanie nowego numeru PIN dokonasz w bankowości internetowej lub mobilnej. W przypadku bankowości internetowej należy wejść w zakładkę KARTY, następnie wybrać swoją kartę debetową i kliknąć w przycisk ZMIEŃ PIN. Natomiast w aplikacji mobilnej należy przejść w menu do pozycji KARTY, wybrać swoją kartę debetową, przejść w opcję SZCZEGÓŁY (dostępną pod ikoną "trzech kropek") i kliknąć przycisk ZMIEŃ PIN.

    Karta kredytowa - jeżeli nie pamiętasz dotychczasowego numeru PIN, to do nadanie nowego numeru konieczny jest kontakt z naszą infolinią. Konsultant po weryfikacji Twojej tożsamości przyjmie dyspozycję wydania nowej karty i nowego numeru PIN. Infolinia Nest Banku działa od poniedziałku do soboty w godzinach 7.00 - 24.00 oraz w niedzielę w godzinach 8.00 - 20.00.

    Jeżeli pamiętasz dotychczasowy numer PIN do karty kredytowej, to zmianę możesz dokonać w bankomatach sieci Santander Bank Polska SA. Zmiana wymaga podania dotychczasowego numeru PIN.
  • Co zrobić w przypadku zagubienia lub kradzieży mojej karty do konta?
    Musisz niezwłocznie zastrzec swoją kartę logując się do bankowości internetowej lub mobilnej. Możesz również zastrzeć kartę dzwoniąc na naszą infolinię (801 800 188, +48 22 438 41 41).
  • Czy karta zbliżeniowa jest bezpieczna?
    Z wielu powodów płatności zbliżeniowe są bezpieczniejsze od tradycyjnych płatności kartą. Na płatności zbliżeniowe nałożone są odgórne limity, które ograniczają ryzyko utraty środków w przypadku kradzieży. Ważnym elementem bezpieczeństwa jest również to, że nie musimy podawać kodu PIN, który osoba trzecia mogłaby w ten sposób poznać.
    Nie ma możliwości przypadkowego użycia karty, karta jest aktywowana przez specjalne polecenie wysyłane przez terminal. Przepływ danych jest zabezpieczony zaawansowanymi algorytmami szyfrującymi i nie ma możliwości przechwycenia przesyłanych danych.
  • Czy korzystanie z usługi przewalutowania w terminalu jest korzystne?
    Podczas płatności kartą za granicą możesz spotkać się z sytuacją, w której terminal zaproponuje płatność w walucie lokalnej kraju (np. GBP) lub w walucie Twojej karty (np. PLN).
    Chociaż może się wydawać, że wybierając płatność np. w złotówkach (jeśli płacisz kartą w PLN) unikasz przewalutowania, wartość zakupów zostaje przeliczona na walutę karty przez punkt sprzedaży. Punkt dokonuje przewalutowania po ustalonym przez siebie kursie, dodając własną marżę.
    Jeśli zdecydujesz się zapłacić w walucie obcej, kwota transakcji zostanie przewalutowana po korzystnym kursie organizacji Visa. Możesz go sprawdzić pod adresem: http://www.visaeurope.com/making-payments/exchange-rates.
  • Czy mogę zareklamować transakcję kartą?
    Tak, do tego typu reklamacji Nest Bank stosuje procedurę Chargeback.
  • Czy muszę posiadać kartę?
    Możesz w pełni korzystać z rachunku prowadzonego w Nest Banku, bez konieczności posiadania karty płatniczej.
  • Gdzie mogę zapłacić kartą zbliżeniową?
    Kartą zbliżeniową zapłacisz w każdym punkcie handlowo-usługowym, który posiada terminal wyposażony w czytnik kart zbliżeniowych.
  • Jak aktywować kartę płatniczą?
    Aktywacji karty dokonasz za pomocą bankowości internetowej lub mobilnej. Kartę możesz również aktywować za pośrednictwem infolinii Nest Banku (801 800 188, +48 22 438 41 41). Infolinia Nest Banku działa od poniedziałku do soboty w godzinach 7.00 - 24.00 oraz w niedzielę w godzinach 8.00 - 20.00.

    Pamiętaj, że w przypadku nowej karty płatniczej numer PIN nadasz w Bankowości internetowej lub mobilnej.
  • Jak działa funkcja zbliżeniowa w karcie?
    Karty płatnicze Nest Banku wyposażone są w funkcję zbliżeniową, która umożliwia Ci szybkie płatności bez konieczności podawania kodu PIN przy zakupach do 50 złotych.
    Aby dokonać płatności za pomocą karty zbliżeniowej wystarczy, że przyłożysz swoją kartę do terminala płatniczego. Urządzenie pokaże odpowiedni komunikat, a płatność zostanie wykonana.
    W każdej chwili możesz wyłączyć lub ponownie włączyć funkcję zbliżeniową w Twojej karcie płatniczej w Bankomacie Santander Bank Polska SA.
  • Jak mogę zastrzec kartę?
    Swoją kartę możesz zastrzec w Bankowości internetowej lub mobilnej oraz dzwoniąc na naszą infolinię (801 800 188, +48 22 438 41 41). Infolinia Nest Banku działa od poniedziałku do soboty w godzinach 7.00 - 24.00 oraz w niedzielę w godzinach 8.00 - 20.00.
  • Jak sprawdzić kurs przewalutowania transakcji zagranicznej?
    Kurs stosowany przez organizację VISA możesz sprawdzić na stronie http://www.visaeurope.com/making-payments/exchange-rates.
    Wybierz walutę swojej karty oraz walutę obcą, w której będziesz dokonywać transakcji. Jako conversion fee wprowadź „3”: oznacza to 3% prowizji za przewalutowanie. Podaj datę oraz kwotę Twojej transakcji.
    Kalkulator obliczy kurs (zawierający prowizję) oraz wartość Twojej transakcji w walucie karty.
  • Jak wyłączyć funkcję płatności zbliżeniowych?
    Jeśli nie chcesz korzystać z możliwości płacenia za zakupy zbliżeniowo, możesz za darmo dezaktywować tę funkcję w bankomacie Santander Bank Polska SA.
    Pamiętaj, że wyłączenie tej funkcji działa tylko dla konkretnej karty – dla wznowień lub nowych kart należy ponownie dokonać dezaktywacji płatności zbliżeniowych.
    Jeśli chcesz ponownie włączyć zbliżeniowość, możesz to zrobić w ten sam sposób, również bezpłatnie.
  • Jak zamówić kartę płatniczą? Jak wymienić uszkodzoną kartę?
    Kartę płatniczą do konta osobistego możesz zamówić w każdej chwili. Wystarczy, że złożysz wniosek w bankowości internetowej lub mobilnej. Możesz także skontaktować się z naszą infolinią.
  • Jaka jest wysokość limitu dla płatności zbliżeniowych?
    W Polsce płatności zbliżeniowe o wartości do 50 złotych nie wymagają potwierdzenia numerem PIN. Dokonując płatności na kwotę większą niż 50 złotych, należy ją zatwierdzić przy użyciu numeru PIN. Za granicą limit płatności uzależniony jest od regulacji każdego kraju. 
  • Jakie są limity dzienne płatności kartą? Jak zmienić moje limity płatności kartą (płatniczą w PLN, walutową)?
    Limity zależą od rodzaju karty i wynoszą odpowiednio:
    Karta płatnicza do Nest Konta:

    10 wypłat gotówki dziennie o łącznej wartości do 10 000 PLN,
    10 transakcji bez fizycznego przedstawienia karty dziennie o łącznej wartości do 10 000 PLN,
    20 operacji bezgotówkowych dziennie o łącznej wartości do 20 000 PLN.

    Karta płatnicza do BIZnest Konta:

    10 wypłat gotówki dziennie o łącznej wartości do 10 000 PLN,
    10 transakcji bez fizycznego przedstawienia karty dziennie o łącznej wartości do 10 000 PLN,
    20 operacji bezgotówkowych dziennie o łącznej wartości do 20 000 PLN

    Jeżeli posiadasz kartę płatniczą do innego rachunku w złotych lub do rachunku w walucie, sprawdź limity obowiązujące dla tej karty w Tabeli Opłat i Prowizji.

    Dodatkowo w Bankowości mobilnej i internetowej możesz zmienić limity ilościowe i wartościowe dla kart debetowych. W przypadku bankowości internetowej należy wejść w zakładkę KARTY, następnie wybrać swoją kartę debetową, a w sekcji LIMITY TRANSAKCJI kliknąć w przycisk ZMIEŃ LIMIT. W aplikacji mobilnej należy przejść z menu do pozycji KARTY, wybrać swoją kartę debetową, przejść w opcję SZCZEGÓŁY (dostępną pod ikoną "trzech kropek") i kliknąć przycisk LIMITY TRANSAKCJI.
     
  • Wyjeżdżam na wakacje - czy kartą walutową można płacić w sklepach za granicą?
    Gdy potrzebujesz walut euro, dolarów czy funtów – skorzystaj z kart wydawanych do rachunków walutowych Nest Banku. Nasza usługa korzystnych przewalutowań pozwoli Ci zyskać na prawdopodobnie najkorzystniejszym kursie wymiany walut na rynku. Możesz swobodnie wymieniać waluty PLN, EUR, USD oraz GBP pomiędzy swoimi kontami po wyjątkowo korzystnym kursie. Prześlij odpowiednią sumę z konta w PLN na konto w EUR/USD/GBP, dokonuj transakcji kartą walutową, płać za zakupy i ciesz się niskim spreadem.

    Kupowanie w kantorze niepopularnych walut, których użyjesz będąc na wakacjach nie jest korzystne dla Twojego portfela. Ceny walut takich jak chorwacka kuna czy turecka lira w stacjonarnych punktach wymiany walut są wysokie, ponieważ popyt na nie jest mniejszy niż na popularne waluty, takie jak euro czy dolar.

    Zakup np. dolarów i wymiana na walutę docelową już w miejscu pobytu także nie jest najlepszym rozwiązaniem, ponieważ zachodzi wtedy podwójne przewalutowanie, czyli dwa razy płacimy marżę kantoru za usługę wymiany waluty. Możemy się także spotkać ze skomplikowanymi procedurami wymiany w kraju docelowym.

    Jeśli posiadasz kartę do Nest Konta lub Nest Konta Waluta, przewalutowanie transakcji w walucie obcej (np. tureckich lirach) następuje tylko raz – na walutę, w której rozliczana jest Twoja karta. Stosowany jest kurs organizacji VISA powiększony o 3% prowizji – jednak wciąż niższy niż kurs sprzedaży w kantorze stacjonarnym.

    Nie musisz martwić się, że po powrocie z wakacji zostaną Ci niepotrzebne pieniądze w obcej walucie. Płacąc kartą wymieniasz w czasie rzeczywistym tylko tyle, ile potrzebujesz.

    Jeśli chcesz zrobić zakupy np. na lokalnym bazarze, gdzie płatności kartą nie są akceptowane, możesz wypłacić potrzebną gotówkę z bankomatu. Korzystanie z karty jest ponadto bezpieczniejsze. W przypadku kradzieży lub zgubienia wystarczy, że zgłosisz ten fakt bankowi. Karta zostanie zablokowana, a pieniądze pozostaną bezpieczne na Twoim koncie.
  • Z których bankomatów mogę skorzystać przy wypłacie środków za darmo?
    Nest Bank nie pobiera prowizji za wypłaty z bankomatów w kraju dokonywane kartą płatniczą do konta PLN. Jeśli posiadasz kartę do kont walutowych Nest Banku (EUR, USD lub GBP) poniesiesz opłatę, jedynie w przypadku dokonania wypłaty z bankomatu na terenie Polski.
    Podczas dokonywania wypłaty z bankomatu poza granicami Polski możesz spotkać się z sytuacją, że operator maszyny pobiera własną prowizję od wypłaty tzw. „opłatę surcharge”, na którą Nest Bank nie ma wpływu.
    Podczas korzystania z bankomatu na ekranie powinien zostać wyświetlony komunikat o dodatkowym obciążeniu, z pytaniem o akceptację. Możesz nie zgodzić się na poniesienie dodatkowych kosztów – wtedy transakcja nie zostanie zrealizowana.
  • Czym jest procedura Chargeback?

    Chargeback (z ang. obciążenie zwrotne) to procedura inicjowana przez bank we własnym imieniu, na podstawie reklamacji klienta. Umożliwia ona odzyskanie środków z tytułu kwestionowanej transakcji kartowej w sytuacji, w której klient nie może dochodzić swoich praw bezpośrednio – np. u sprzedawcy lub firmy obsługującej bankomat. W ramach procedury, bank wydający kartę przesyła za pośrednictwem systemu organizacji płatniczej reklamację, która jest przekazywana do akceptanta karty.

    Chargeback jest jednym z kilku sposobów postępowania, w wyniku którego bank - wydawca karty - określa stan faktyczny kwestionowanej transakcji i na podstawie zebranych dowodów podejmuje decyzję odnośnie zasadności reklamacji klienta.

    • Chargeback dotyczy kart płatniczych Nest Bank.
    • Reklamacji podlegają transakcje w bankomatach, terminalach płatniczych i Internecie.
    • Ochrona dotyczy płatności i wypłat z fizycznym użyciem karty i na odległość.

    Uwaga! W związku z tym, że bank zwraca się o zwrot pieniędzy do innego podmiotu, czas rozpatrzenia reklamacji może się wydłużyć. O wystąpieniu takich okoliczności, bank niezwłocznie poinformuje klienta.

  • W jakich przypadkach mogę skorzystać z procedury chargeback?
    Poniżej podajemy listę przykładowych sytuacji:
    • brak otrzymania gotówki w bankomacie, części lub całości,
    • niepoprawna kwota transakcji – pojawiła się rozbieżność pomiędzy poprawną kwotą (lub walutą) transakcji a tą, która została zapłacona,
    • podwójne (wielokrotne) obciążenie rachunku,
    • brak otrzymania zwrotu środków w przypadku: zwrotu towaru/odwołania usługi, błędnej transakcji/anulowania transakcji, odwołania rezerwacji hotelowej,
    • zbyt późne obciążenie rachunku,
    • obciążenie rachunku karty, w sytuacji, w której zapłacono za towar gotówką lub w inny sposób,
    • transakcja została rozliczona w innej kwocie lub walucie niż zaakceptowano w momencie jej dokonania,
    • brak otrzymania zamówionego towaru/usługi (bankructwo linii lotniczych/biura podróży, nieuczciwy kontrahent),
    • zamówiony towar jest uszkodzony lub niezgodny z opisem,
    • rachunek został obciążony (np. przez hotel lub wypożyczalnię) za usługę, której nie zamawiano.
  • Kiedy bank może podjąć procedurę chargeback?

    Zgłoszenie chargeback Bank może podjąć do obsługi od momentu zaksięgowania transakcji na rachunku.

    Każda autoryzacja transakcji kartą powoduje blokadę środków na kwotę udzielonej autoryzacji. Blokada ta może trwać maksymalnie 10 dni. Jej automatyczne rozwiązanie może nastąpić:

    • w momencie obciążenia rachunku kwotą dokonanej transakcji,
    • w momencie otrzymania informacji o anulowaniu transakcji,
    • po upływie 10 dniowego terminu (dla sytuacji gdy w między czasie nie będzie informacji o rozliczeniu/anulowaniu transakcji).
     

    Procedura chargeback nie może być stosowana przez bank we wszystkich przypadkach dokonania transakcji kartą. Brak możliwości zastosowania procedury chargeback nie oznacza jednak automatycznego odrzucenia reklamacji klienta.

  • Jakie dokumenty są potrzebne do złożenia chargeback?

    Procedura Chargeback wymaga złożenia przez klienta dokumentów, na podstawie których Bank występuje ze zgłoszeniem do banku sprzedawcy. Dokumenty muszą zawierać w szczególności: przedstawienie okoliczności sprawy (np. co i kiedy zostało zakupione) oraz uzasadnienie, dlaczego klient występuje o rozpoczęcie procedury Chargeback.

    Zapraszamy do skorzystania z naszych formularzy dostępnych pod linkami poniżej. Wypełniony formularz można przekazać do Banku:

    • w formie skanu - na adres kontakt@nestbank.pl (w celu przyśpieszenia obsługi Twojego zgłoszenia prosimy w tytule przesłanej wiadomości umieścić skrót CHRB)
    • w oryginale - wysyłając pismo na adres: Nest Bank S.A., ul. Wołoska 24, 02-675 Warszawa
    • w oryginale - składając dokumenty w dowolnym oddziale Nest Banku.
     

    Formularze niezbędne dla przyjęcia zgłoszenia chargeback dla poszczególnych okoliczności są dostępne tutaj:

     

    Brak przedstawienia dokumentów oznacza dla nas brak możliwości procesowania zgłoszenia poprzez procedurę Chargeback.

    W trakcie procedury Chargeback, bank może również poprosić klienta o uzupełnienie lub uszczegółowienie przedstawionych dokumentów.

 

Zobacz, co jeszcze dla Ciebie mamy

Apple Pay

To proste i bezpieczne zakupy.

Bankomaty i wpłatomaty

Wygodne wpłaty i wypłaty gotówki.

Garmin Pay

Płać zbliżeniowo zegarkiem i przekonaj się jakie to proste! 
Ciastko

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych i reklamowych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb klientów.
Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki. Polityka prywatności