Korzystne przewalutowania

  • Jak i kiedy są pobierane opłaty za usługę korzystnych przewalutowań?

    Opłata za korzystanie i aktywację usługi korzystnych przewalutowań pobierana jest tylko z jednego konta walutowego na koniec miesiąca kalendarzowego. W przypadku, gdy posiadasz dwa lub więcej kont walutowych, opłata jest pobierana z rachunku prowadzonego w walucie ustalonej jako pierwsza wg następującej kolejności:
    1) EUR albo
    2) USD albo
    3) GBP.
    Jeśli jesteś przedsiębiorcą i nie posiadasz konta w EUR, USD lub GBP opłata w PLN zostanie pobrana z Twojego BIZnest Konta.
     

     
  • Jak szybko po złożeniu wniosku usługa zostanie aktywowana?

    Usługa powinna zostać aktywowana w ciągu dwóch dni roboczych od złożenie wniosku. O aktywacji usługi zostaniesz poinformowany drogą mailową.
  • Czy korzystne przewalutowania działają też na koncie w PLN?

    Do aktywacji usługi konieczne jest posiadanie konta walutowego (Nest Konto Waluta lub BIZnest Konto Waluta) oraz konta prowadzonego w PLN (Nest Konto lub BIZnest Konto). Oznacza to, że robiąc np. przelew SEPA w walucie EUR z konta prowadzonego w złotówkach, waluta zostanie wymieniona po korzystnym kursie.
  • Co to jest Rachunek VAT?

    Rachunek VAT to obowiązkowe konto dla każdej osoby posiadającej w Banku konto firmowe w PLN.
    Środki zgromadzone na rachunku VAT są Twoją własnością, jednocześnie przy ograniczonej możliwość dysponowania nimi.
    Z Rachunku VAT nie można wykonywać przelewów (po zleceniu przelewu z Konta firmowego w PLN, Bank automatycznie pobierze środki z Rachunku VAT).
    Do Rachunku VAT nie są wydawane karty płatnicze oraz nie może być udzielony limit kredytowy.
  • Czy będę otrzymywał płatności za wystawione faktury przez moich kontrahentów Przelewem Podzielonym VAT?

    W przypadku, gdy Twój kontrahent zdecyduje się na zapłatę wystawionej faktury z wykorzystaniem przelewu Podzielonego VAT, będziesz zobligowany do przyjęcia płatności w tym systemie. Dlatego właśnie Bank otwiera dla każdego klienta firmowego Rachunek VAT.
  • Czy do Rachunku VAT będę otrzymywać wyciąg?

    Tak, będziesz otrzymywać wyciąg z konta w taki sam sposób jak z konta firmowego w PLN.
    Dodatkowo pamiętaj, że każde uznanie lub obciążenie Rachunku VAT widoczne jest również na koncie firmowym PLN z którym powiązany jest Rachunek VAT.
  • Czy muszę pamiętać numer Rachunku VAT?

    Nie musisz pamiętać Rachunku VAT i podawać go swoim Odbiorcom lub umieszczać na fakturach.
    Zlecając przelew Podzielony VAT ze swojego konta firmowego w PLN, Bank automatycznie pobierze środki z Rachunku VAT.
    Ważne: Wnioskując do Urzędu Skarbowego o zgodę na przeniesienie nadwyżki środków z rachunku VAT na swój rachunek firmowy zostaniesz poproszony o podanie nr Rachunku VAT.
  • Czym jest Split Payment (Przelew Podzielony VAT)?

    Z dniem 1 lipca 2018 roku w życie wchodzi zmiana ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2017.2201), która wprowadza:
    a) konieczność posiadania przez każdego przedsiębiorcę Rachunku VATb) możliwość dokonywania płatności za fakturę z wykorzystaniem mechanizmu podzielonej płatności tj. Przelewu Podzielonego VAT.
  • Ile Rachunków VAT możesz posiadać?

    Możesz posiadać jeden Rachunek VAT, który będzie powiązany ze wszystkimi Twoimi kontami w PLN. 

    Możesz zawnioskować o otwarcie dodatkowego Rachunku VAT jeżeli chcesz go powiązać z nowootwieranym dodatkowym kontem w PLN.
  • Jak mogę korzystać ze środków zgromadzonych na Rachunku VAT?

    Możesz skorzystać ze środków znajdujących się na Rachunku VAT tylko, gdy będziesz zlecał ze swojego Konta firmowego w PLN:
    • Przelew Podzielony VAT (w wysokości kwoty podatku VAT wskazanego w dyspozycji przelewu) lub
    • przelew podatku VAT, CIT, PIT, Akcyza na rachunek Urzędu Skarbowego,
    • przelew składek ZUS oraz odsetek za zwłokę od tych składek,
    • opłacając pozostałe cele wskazane w art. 62b ust. 2 ustawy Prawo Bankowe.
    Ustawa przewiduje również sytuację, w której będziesz mógł przenieść nadwyżkę środków z rachunku VAT na swój rachunek firmowy. Takie przeniesienie wymagać będzie jednak złożenia odpowiedniego wniosku do naczelnika Urzędu Skarbowego i uzyskania jego zgody.
  • Jakie dane muszę podać zlecając przelew Podzielony VAT?

    Korzystając z Przelewu Podzielonego VAT należy uzupełnić:
    • NRB rachunku bankowego odbiorcy,
    • nazwę odbiorcy,
    • NIP odbiorcy,
    • nr faktury VAT, w związku z którą dokonywana jest płatność,
    • kwotę brutto z faktury (całość lub część, która ma zostać zapłacona),
    • kwotę podatku VAT z faktury (całość lub część, która ma zostać zapłacona).
    Nie podawaj w przelewie numeru Rachunku VAT Odbiorcy.
  • Jakie opłaty są związane z Rachunkiem VAT?

    Otwarcie i prowadzenie rachunku VAT w Nest Banku jest darmowe. Oprocenotwanie na Rachunku VAT wynosi 0%.
  • W jakiej walucie można wykonać Przelew Podzielony VAT?

    Przelew Podzielony VAT można wykonać wyłącznie w PLN z konta firmowego prowadzonego w PLN. Przelew Podzielony VAT nie można wykonać przy przelewach SEPA oraz zagranicznych.
  • Z jakimi rachunkami będzie powiązany mój Rachunek VAT?

    Rachunek VAT powiązany jest z rachunkiem rozliczeniowym w PLN oraz z rachunkami oszczędnościowymi (BIZnest Oszczędności). Rachunek VAT nie będzie powiązany z rachunkami w walucie obcej oraz lokatami.
 
Ciastko

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych i reklamowych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb klientów.
Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki. Polityka prywatności