Decyzja kredytowa

  • Jak otrzymam informację o decyzji kredytowej?

    Po rozpatrzeniu Twojego wniosku kredytowego poinformujemy Cię o naszej decyzji –pozytywnej lub negatywnej, przy wykorzystaniu wybranej przez Ciebie formy kontaktu (list, e-mail, SMS, telefonicznie). 
  • Czy mogę otrzymać wyjaśnienia do decyzji kredytowej?

    W ciągu 3 miesięcy od otrzymania decyzji możesz złożyć wniosek o udzielenie wyjaśnień związanych z oceną ryzyka i zdolności kredytowej w trybie art. 70a prawa bankowego. W ten sposób dowiesz się, jakie czynniki wpłynęły na ocenę Twojej zdolności kredytowej i wydaną przez nas decyzję. Prawo do wyjaśnień dotyczy zarówno pozytywnych jak i negatywnych decyzji kredytowych. Jako bank mamy obowiązek przekazywania odpowiedzi w formie pisemnej.
    Wniosek o udzielenie wyjaśnień związanych z oceną ryzyka i zdolności kredytowej możesz złożyć:
    • na infolinii pod numerem telefonu 22 438 41 41
    • mailowo na adres kontakt@nestbank.pl
    • w formie pisemnej w najbliższym oddziale
    • przesłać listownie na adres: Nest Bank SA, ul. Wołoska 24, 02-675 Warszawa

    W przypadku, gdy otrzymałeś decyzję odmowną automatycznie (w oparciu o wniosek składany bez udziału pracownika banku, np. poprzez stronę WWW) poinformujemy Cię o podstawie podjętej decyzji. Masz prawo odwołać się od tej decyzji, wówczas Twój wniosek zostanie ponownie rozpatrzony, tym razem już przez pracownika banku.

Dyspozycje kredytowe

  • Chciałbym nadpłacić swój kredyt firmowy, co muszę zrobić?

    W pierwszej kolejności prześlij do banku własnoręcznie podpisany wniosek o wcześniejszą częściową spłatę kredytu w formie skanu/zdjęcia. Rekomendujemy złożenie wniosku  mailowo lub korespondencyjnie. Prześlij wniosek na adres kontakt@nestbank.pl lub tradycyjnym listem na adres Nest Bank S.A. ul. Wołoska 24, 02-675 Warszawa. Na wniosku wskaż kwotę jaką chcesz nadpłacić, datę dokonania nadpłaty (data ta musi być odległa o co najmniej 8 dni roboczych od dnia złożenia wniosku) oraz sposób w jaki nadpłata ma być zaksięgowana na Twoim kredycie (czy ma skrócić okres kredytowania czy też zmniejszyć wysokość rat). Po złożeniu wniosku zapewnij środki w wymaganej kwocie na rachunku do spłaty kredytu.

    Pamiętaj, że jeśli w celu składania wniosków konieczne jest współdziałanie dwóch lub więcej osób na wniosku muszą się znaleźć podpisy każdej z nich.

    Za wcześniejszą częściową jak i całkowitą spłatę kredytu naliczana jest opłata zgodna z Tabelą Opłat i Prowizji.
     
  • Spłaciłem szybciej kredyt firmowy, jak mogę uzyskać zwrot prowizji?

    W przypadku kredytów firmowych nie przysługuje zwrot prowizji z tytułu wcześniejszej spłaty kredytu.
  • Jak mogę skorzystać z Pakietu Elastycznego/Uprawnień do zmian warunków spłaty kredyt/Pakietu Komfortowego na moim kredycie firmowym?

    W tym celu konieczne będzie złożenie wniosku w formie skanu/zdjęcia. Rekomendujemy złożenie wniosku w bankowości internetowej (wejdź w Centrum kontaktu > Nowy wniosek) lub korespondencyjnie. Prześlij wniosek tradycyjnym listem na adres Nest Bank S.A. ul. Wołoska 24, 02-675 Warszawa.

    Pamiętaj, że jeśli w celu składania wniosków konieczne jest współdziałanie dwóch lub więcej osób na wniosku musza się znaleźć podpisy każdej z nich.
     
  • Chciałbym zmienić dzień płatności raty na moim kredycie firmowym, jak mogę to zrobić?

    W tym celu konieczne będzie złożenie wniosku w formie skanu/zdjęcia. Rekomendujemy złożenie wniosku w bankowości internetowej (wejdź w Centrum kontaktu > Nowy wniosek) lub korespondencyjnie. Prześlij wniosek tradycyjnym listem na adres Nest Bank S.A. ul. Wołoska 24, 02-675 Warszawa.

    Pamiętaj, że jeśli w celu składania wniosków konieczne jest współdziałanie dwóch lub więcej osób na wniosku musza się znaleźć podpisy każdej z nich.

    Maksymalny termin na jaki możemy przesunąć płatność Twojej raty to 20 dzień każdego miesiąca.
     
  • Spłaciłem swój kredyt firmowy, czy bank poinformuje mnie o jego zamknięciu?

    Nie wysyłamy informacji o spłacie i zamknięciu kredytu firmowego. Stan kredytu możesz sprawdzić w swojej bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej.
  • Posiadam firmowy limit w koncie, jak mogę z niego zrezygnować?

    W pierwszej kolejności musisz w całości spłacić limit w koncie. Następnie prześlij do banku własnoręcznie podpisany wniosek o zamknięcie limitu odnawialnego w formie skanu/zdjęcia. Rekomendujemy złożenie wniosku mailowo lub korespondencyjnie. Prześlij wniosek na adres kontakt@nestbank.pl lub tradycyjnym listem na adres Nest Bank S.A. ul. Wołoska 24, 02-675 Warszawa. 

    Pamiętaj, że jeśli w celu składania wniosków konieczne jest współdziałanie dwóch lub więcej osób na wniosku musza się znaleźć podpisy każdej z nich.
     
 

Pytania ogólne

 

Generowanie wyciągów

  • Jak generować wyciągi?

    Do automatycznej analizy przychodów Twojej firmy potrzebujemy wyciągów lub historii transakcji z Twojego konta firmowego. Jako dodatkowe możesz dostarczyć wyciągi z rachunków prywatnych lub wspólnych. Akceptujemy wyciągi w walutach: PLN, EUR, USD, CHF, GBP, RUB, TRY, AUD, CZK, DKK, HUF.

    Pamiętaj:
     
    • Upewnij się, że Twój bank jest na liście akceptowanych banków (link).
    • Wyciągi powinny obejmować 6 ostatnich zakończonych miesięcy kalendarzowych.
    • Możesz załączyć 1 plik, który zawiera całe 6 miesięcy lub inną, dowolną liczbę plików, np. 6 plików z 6 kolejnych miesięcy.
    • Historia transakcji musi zawierać wszystkie transakcje - uznania, obciążenia i inne, które pojawiły się na koncie w wybranym okresie. Nie stosuj żadnych filtrów, poza datami.
    • Pliki powinny być w formacie PDF i powinny zostać wygenerowane bezpośrednio z Twojego konta. Nie akceptujemy plików PDF wygenerowanych z innych plików np. z plików XLS (Excel).
    • Plików nie wolno w żaden sposób edytować czy modyfikować - takie pliki nie zostaną przez nas zaakceptowane.
    Wyciągi lub historię transakcji pobierzesz logując się na swoje konto firmowe w bankowości internetowej lub mobilnej.
    Jeśli nie wiesz w jaki sposób pobrać wyciągi lub historię, skontaktuj się ze swoim bankiem.

BIK i BIG

  • Co to jest BIK?

    Biuro Informacji Kredytowej zostało powołane przez Związek Banków Polskich w celu gromadzenia, przechowywania oraz przetwarzania informacji o zobowiązaniach i historii zobowiązań klientów banków oraz Spółdzielczych Kas Oszczędnościowo-Kredytowych. BIK gromadzi dane zarówno klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorców.
  • Kiedy dane trafiają do BIK?

    Dane są przesyłane do BIK w momencie składania wniosku kredytowego oraz po zaciągnięciu zobowiązania w banku. Aktualizacja bazy danych BIK dokonywana jest dwa razy w tygodniu.
  • Jakie dane trafiają do BIK?

    Biuro Informacji Kredytowej przechowuje dane osobowe kredytobiorców, a także szczegóły dotyczące kredytów, m.in. datę ich udzielenia, rodzaj kredytu – np. hipoteczny – liczbę i wysokość rat, saldo do spłaty, walutę itp. Dane klienta są przesyłane do BIK również za każdym razem, kiedy klient składa wniosek o kredyt lub pożyczkę w instytucji finansowej współpracującej z BIK.
    Po udzieleniu kredytu lub pożyczki do BIK spływają informacje o tym, jak klient spłaca swoje zobowiązania (terminowo czy z opóźnieniami). Dane te są aktualizowane w terminie nie dłuższym niż 7 dni od momentu całkowitej spłaty zobowiązania, jego wygaśnięcia, korekty wysokości, aktualizacji innych informacji czy powstania nowego zobowiązania.
    Do BIK trafiają informacje wpływające na historię klienta pozytywnie (te o ratach spłacanych w terminie), jak i negatywnie (o opóźnieniach, podjętych działaniach windykacyjnych lub egzekucji należności).
  • Jak długo BIK przechowuje dane o kredycie, który nie został spłacony w terminie?

    Jeżeli kredyt nie był spłacany w terminie, dane na jego temat mogą być przetwarzane w BIK bez zgody klienta przez 5 lat, jeśli spełnione są dwa warunki: opóźnienie w spłacie kredytu wynosiło ponad 60 dni, a także minęło 30 dni od czasu, kiedy instytucja finansowa, w której klient zalega ze spłatą, poinformowała klienta o zamiarze przetwarzania danych na temat tego kredytu.
  • Co najbardziej wpływa na pozytywną historię kredytową?

    Największy wpływ na pozytywną historię kredytową ma terminowa spłata kredytów.
  • Co to jest BIG?

    Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A. (BIG InfoMonitor), prowadzi Rejestr Dłużników i zgodnie z Ustawą o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych przyjmuje, przechowuje i udostępnia informacje o przeterminowanym zadłużeniu osób i firm (informacje negatywne) oraz informacje o zobowiązaniach płaconych w terminie (informacje pozytywne)
  • Jak często przesyłane są informacje do BIG

    Informacje z BIG pobierane i wykorzystywane są przez bank w procesie kredytowym, jednak bank nie przesyła informacji do BIG.
 
Ciastko

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych i reklamowych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb klientów.
Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki. Polityka prywatności