Program 300+

  • Co to jest za program?
    • Wyprawka Dobry start to kolejny rządowy program wsparcia polskich rodzin
    • Świadczenie nie przysługuje dzieciom, które w roku szkolnym 2019/2020 będę uczęszczać do przedszkola lub tzw. „zerówki”
    • Świadczenie nie podlega opodatkowaniu, egzekucji ani wliczeniu do dochodu przy ustaleniu prawa do świadczeń z innych systemów wsparcia
  • Kiedy otrzymasz wyprawkę?
    Dla prawidłowo wypełnionych i kompletnych wniosków „Dobry Start” złożonych do 31 sierpnia br. gminy wypłacą świadczenie najpóźniej 30 września br.
    Dla prawidłowo wypełnionych i kompletnych wniosków „Dobry Start” złożonych od 1 września do 30 listopada br. gminy wypłacą świadczenie najpóźniej w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.
    Podane terminy są terminami maksymalnymi – organ prowadzący w gminie może wypłacić świadczenie wcześniej.
  • Czy wymagana jest decyzja administracyjna?
    Procedura jest maksymalnie uproszczona. Potwierdzenie otrzymasz na swoją skrzynkę e-mail. Decyzje administracyjne będą przesyłane tylko w przypadku ewentualnej odmowy. W każdej innej sytuacji, jeżeli dziecko spełni wymogi, świadczenia będą wypłacane bez decyzji administracyjnych.
  • Na co zwrócić uwagę?
    Szczególną uwagę zwróć na adres zamieszkania, który podajesz w swoim wniosku. Na jego podstawie wniosek zostanie przekazany do odpowiedniego Organu prowadzącego postępowanie w gminie. Adres zamieszkania nie musi być zgodny z miejscem zameldowania.
  • Jaka jest rola Banku w programie „Dobry Start”?
    Nest Bank umożliwia Ci złożenie Wniosku „Dobry Start” online w bankowości internetowej w zakładce „Wnioski”, w sekcji „eUrząd”. Złożenie wniosku w oddziale, agencji lub za pośrednictwem konsultanta infolinii nie jest możliwe.
    Wysłany Wniosek „Dobry Start” możesz pobrać tylko raz, od razu po jego wysłaniu, w ramach tej samej sesji logowania. Potwierdzenie wysłania wniosku zostanie wysłane na Twój adres e-mail. Bank nie dokonuje weryfikacji formalnej i merytorycznej danych podanych we wniosku oraz załączników i nie posiada informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku obsługiwanego przez wybrany Organ prowadzący w gminie, po tym jak wniosek zostanie przekazany do tego Organu.
    Wniosek oraz załączniki są usuwane z serwerów Banku bezpowrotnie po wysłaniu do systemu informatycznego Emp@tia, za którego pośrednictwem wnioski trafiają do Organu prowadzącego w gminie.
    Opis Wniosku „Dobry Start” przygotowany został zgodnie z informacjami dostępnymi na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
 
Ciastko

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych i reklamowych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb klientów.
Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki. Polityka prywatności