Jest to odbiorca, którego dane zostały wcześniej wprowadzone do systemu np. podczas realizacji przelewu z poziomu Bankowości Internetowej lub Mobilnej. Odbiorcy są zapisywani automatycznie, na podstawie zlecanych przez Ciebie operacji. Podczas realizacji kolejnych przelewów do odbiorcy, nie musisz już ręcznie wpisywać jego danych, wystarczy wybrać takiego odbiorcę z dostępnej listy odbiorców.
Domyślnie, każdy nowy odbiorca jest zapisywany do bazy jako odbiorca niezaufany, co oznacza, że wymagana jest za każdym razem autoryzacja operacji zlecanej do takiego odbiorcy. Jeżeli chcesz możesz zmienić status odbiorcy na zaufany bezpośrednio w bazie odbiorców, którą znajdziesz w menu Płatności. Możesz również podczas wprowadzania przelewu wskazać, że odbiorca ma zostać od razu zapisany jako zaufany.
Jeżeli nie chcesz, aby odbiorcy zapisywali się automatycznie, możesz zmienić to w Bankowości Internetowej w Ustawieniach w zakładce Ogólne. Wówczas podczas realizacji operacji sam decydujesz czy dany Odbiorca ma zostać zapisany do bazy Twoich odbiorców, czy też nie. Jeżeli nie zdecydujesz się na zapisanie danych odbiorcy, jego dane nie będą widoczne w bazie Twoich odbiorców. Nadal jednak będziesz mógł skorzystać z danych tego przelewu, korzystając z wyszukiwania na formatkach przelewów i zleceń stałych, ponieważ system podpowiada Ci również dane Twoich ostatnich operacji.