Rozmowa wideo

  • Co się dzieje ze zdjęciami mojego dokumentu i twarzy po złożeniu wniosku?
    Zdjęcia wykonane i przesłane do banku w trakcie składania wniosku, są przechowywane przez nas w odpowiednio zabezpieczonej bazie danych, jako dokumentacja potwierdzająca Twoją tożsamość.
  • Czy mogę wykonać zdjęcia smartfonem?
    Opcja wykonania zdjęć smartfonem będzie dostępna wkrótce.
  • Czy mogę załączyć zdjęcia, które zrobiłem już wcześniej?
    Niestety nie. Do otwarcia konta wymagane jest wykonanie zdjęć dokumentu tożsamości i twarzy w trakcie składania wniosku.
  • Czy mogę założyć konto poprzez rozmowę wideo, jeżeli nie mam jeszcze konta w żadnym innym banku?
    Tak. Do otwarcia konta poprzez rozmowę wideo nie jest wymagane posiadanie konta w innym banku.
  • Czy po wideoweryfikacji muszę jeszcze iść do placówki banku, żeby podpisać umowę?
    Nie. Po zakończeniu składania wniosku – czyli po potwierdzeniu Twojej tożsamości w trakcie rozmowy wideo z naszym konsultantem – Twoje konto jest już otwarte i aktywne. Możesz z niego od razu korzystać, także poprzez Bankowowość internetową i mobilną.
  • Czy potrzebna jest dobra kamera internetowa?
    Standardowa kamera internetowa jest wystarczająca do otwarcia konta przy pomocy wideo rozmowy. Oczywiście im kamera jest lepszej jakości, tym lepiej. Pamiętaj również, że istotnym warunkiem wykonania dobrych zdjęć Twojego dokumentu i twarzy jest ich dobre oświetlenie.
  • Czy przez wideo mogę założyć konto wspólne?
    Obecnie w procesie rozmowy wideo możliwe jest otwarcie jedynie konta indywidualnego – dla jednej osoby. Konto indywidualne można w każdym czasie zmienić na konto wspólne, kontaktując się z nami i składając odpowiednią dyspozycję.
  • Czy rozmowa wideo jest nagrywana?
    Tak. Rozmowa wideo jest zawsze nagrywana – zarówno obraz, jak i dźwięk. Jeżeli w trakcie połączenia wideo z konsultantem używałeś czatu tekstowego, treść tej rozmowy również jest rejestrowana.
  • Czy wykonanie zdjęć i rozmowa wideo przez internet są bezpieczne? Jak zabezpieczone są moje dane i mój wizerunek, które pokazuję do kamery?
    Zarówno składanie wniosku o konto przez internet, jak i wykonywanie w jego trakcie zdjęć oraz rozmowa wideo są wykonywane w tzw. połączeniu bezpiecznym, aby dane przesyłane pomiędzy Twoim komputerem a bankiem nie mogły być odczytane przez osoby niepowołane.

    Zwróć uwagę! Dla upewnienia się, że Twoja przeglądarka nawiązała ze stroną internetową banku bezpieczne połącznie, sprawdź, czy w pasku adresu strony wyświetlana jest ikona zielonej kłódki. Po kliknięciu w ikonę kłódki, przeglądarka poinformuje Cię, czy to połączenie jest bezpieczne oraz poda nazwę firmy, do której należy strona (w naszym przypadku będzie to „Nest Bank SA.”).
  • Dlaczego muszę zrobić zdjęcie dokumentu tożsamości?
    Wykonanie zdjęcia Twojego dokumentu potrzebne jest do potwierdzenia Twojej tożsamości oraz do uzupełnienia wniosku danymi, znajdującymi się na nim. Składając wniosek o konto w placówce banku lub za pośrednictwem kuriera, również poprosilibyśmy Cię o okazanie dokumentu tożsamości.
  • Dlaczego muszę zrobić zdjęcie sobie?
    Wykonanie zdjęcia Twojej twarzy potrzebne jest, aby upewnić się, że osoba wnioskująca o otwarcie konta jest tą samą osobą, która widnieje na zdjęciu dokumentu tożsamości okazanego do kamery. System rozpoznawania twarzy, oparty o zaawansowane mechanizmy biometryczne, uniemożliwi otwarcie konta, gdyby ktoś niepowołany wszedł w posiadanie twojego dokumentu tożsamości i próbował się nim posłużyć.
  • Jak długo trwa rozmowa z konsultantem wideo?
    Rozmowa z konsultantem wideo trwa krótko – zazwyczaj ok. 3 minut.
  • Jak szybko będę mógł korzystać z konta i z bankowości internetowej?
    Korzystać z konta, a także z Bankowości internetowej i mobilnej, będziesz mógł od razu po zakończeniu składania wniosku – czyli po potwierdzeniu Twojej tożsamości w trakcie rozmowy wideo z naszym konsultantem Twoje konto będzie już aktywne.
  • Jak założyć konto podczas rozmowy wideo (wideoweryfikacji) krok po kroku?
    Krok 1. Rozpoczynając składanie wniosku o konto, wybierz opcję Rozmowa wideo jako formę zawarcia umowy.
    Krok 2. Postępując zgodnie z instrukcjami na ekranie, wykonaj zdjęcia dokumentu tożsamości – dowodu osobistego lub paszportu – oraz zdjęcie swojej twarzy (w zależności od ustawień przeglądarki internetowej, której używasz do składania wniosku, może być wymagane udzielenie jej pozwolenia na uruchomienie kamery).
    Krok 3. Uzupełnij formularz wniosku o dane niezbędne do otwarcia Twojego konta.
    Krok 4. Postępując zgodnie z instrukcjami na ekranie, nawiąż połączenie z naszym konsultantem wideo, który ostatecznie potwierdzi Twoją tożsamość i odpowie na ewentualne pytania.
    Twoje konto jest już otwarte i aktywne.
    Pobierz infografikę, jak założyć konto podczas rozmowy wideo (wideoweryfikacji) krok po kroku tutaj.
  • Jaka jest wymagana prędkość łącza internetowego?
    Wymagana prędkość połączenia internetowego to:

    pobieranie: min. 1 Mb/s,
    wysyłanie: min. 256 kb/s.
  • Jakie wymagania techniczne musi spełniać mój komputer?
    Twój komputer powinien być wyposażony w kamerę internetową i mikrofon oraz posiadać połączenie z internetem o prędkości pobierania min. 1 Mb/s i wysyłania min. 256 kb/s.Powinien również posiadać zainstalowaną jedną z wymienionych poniżej przeglądarek internetowych:

    Firefox – wersja 32 lub nowsza,
    Chrome – wersja 23 lub nowsza,
    Edge,
    Safari – wersja 6 lub nowsza.

    Nie jest wymagana instalacja specjalnych programów.
  • Nie mam mikrofonu. Czy jest on niezbędny?
    Mikrofon jest bardzo przydatny w trakcie połączenia wideo z naszym konsultantem. Istotnie ułatwia komunikację. Natomiast jeżeli z jakiegoś powodu nie masz możliwości skorzystania z mikrofonu, podczas połączenia z konsultantem wideo możesz uruchomić czat tekstowy i dzięki niemu przeprowadzić „rozmowę” z konsultantem.
  • Nie udało mi się połączyć z konsultantem wideo lub połączenie zostało przerwane w trakcie rozmowy. Czy muszę składać wniosek od nowa?
    Nie. W przypadku, gdy już wypełniłeś wniosek o konto, ale z jakiegoś powodu nie udało Ci się od razu połączyć z konsultantem wideo lub połączenie zostało przerwane, nie należy składać nowego wniosku. W takim przypadku wejdź na stronę www.nestbank.pl/wideo, która umożliwia bezpośrednie połączenie wideo z konsultantem. Postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie.

    Zwróć uwagę! Do połącznia z konsultantem poprzez stronę www.nestbank.pl/wideo potrzebny będzie kod SMS, który otrzymałeś na koniec składania wniosku.
  • W jaki sposób mam się połączyć z konsultantem wideo?
    Połączenie z konsultantem wideo można wykonać bezpośrednio po wypełnieniu wniosku o konto, klikając w przycisk "Połącz z konsultantem".Jeżeli chcesz przeprowadzić rozmowę wideo w późniejszym czasie, wejdź na stronę www.nestbank.pl/wideo i postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie.

    Zwróć uwagę! Do połącznia z konsultantem poprzez stronę www.nestbank.pl/wideo potrzebny będzie kod SMS, który otrzymałeś na koniec składania wniosku.
  • W jaki sposób zrobić zdjęcie mojego dowodu osobistego lub paszportu?
    Postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie. Podczas wykonywa zdjęcia zbliż dokument do kamery i ustaw go możliwie najdokładniej w ramce, którą widzisz na ekranie. Zadbaj o dobre oświetlenie – to ważny warunek wykonania dobrego, wyraźnego zdjęcia. Użyj przycisku "Zrób zdjęcie", znajdującego się poniżej obszaru, w którym widzisz dokument, aby wykonać zdjęcie.

    Zwróć uwagę! W zależności od ustawień przeglądarki internetowej, której używasz do składania wniosku, może być wymagane udzielenie jej pozwolenia na uruchomienie kamery.
  • W jakich godzinach mogę złożyć wniosek o konto poprzez rozmowę wideo?
    Złożenie wniosku o konto poprzez wideoweryfikację dostępne jest w godzinach:

    poniedziałek – piątek: 8:00 – 21:00
 
Ciastko

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych i reklamowych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb klientów.
Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki. Polityka prywatności