Wyprawka szkolna 300 zł - wniosek online bez wychodzenia z domu

Program Dobry Start 300+

  • Program Dobry Start 300+ to świadczenie w wysokości 300 zł na wyprawkę szkolną dla uczniów przyznawane bez względu na dochód rodziny
  • Wyprawkę może otrzymać każdy uczeń w wieku do 20 lat (z wyłączeniem uczniów zerówek i przedszkola), a w przypadku niepełnosprawności do 24 roku życia
  • Wniosek możesz złożyć online od 1 lipca do 30 listopada 2021 r.

Jak dołączyć do programu?

  • 1
    Zaloguj się do bankowości internetowej na komputerze i wypełnij wniosek „Dobry Start 300+”.
  • 2
    Na Twój adres e-mail otrzymasz Urzędowe Potwierdzenie Odbioru wysłane z systemu PUE ZUS.
  • 3
    Pieniądze otrzymasz na konto po zaakceptowaniu Twojego wniosku przez ZUS.
Co potrzebujesz wiedzieć?

Jeśli otwierałeś rachunek w naszej placówce lub za pośrednictwem firmy kurierskiej, możesz złożyć wniosek online. W innych przypadkach zapraszamy do naszej placówki z aktualnym dokumentem tożsamości. Jeśli tego nie zrobisz, nie będziesz mógł złożyć wniosku online. W takiej sytuacji należy złożyć wniosek osobiście w ośrodku pomocy społecznej gminy właściwej dla miejsca Twojego zamieszkania.

W jakich sytuacjach wymagane są dokumenty?

Załączenie do wniosku dokumentów wymagane jest tylko, jeżeli wypełniasz wniosek  dla dziecka, które ukończyło 21 lat i posiada orzeczenie o niepełnosprawności. 
Przygotuj wówczas skany lub dobrej jakości, wyraźne zdjęcia stosownych oświadczeń (dopuszczalne formaty załączników: PNG, JPG lub PDF).

  • Maksymalna liczba załączników: 4 sztuki.
  • Maksymalna wielkość pojedynczego załącznika: 1MB.
  • Maksymalna łączna wielkość wszystkich załączników: 3,5MB.

Najczęściej zadawane pytania

  • Co to jest program Dobry Start 300+?

    Wyprawka szkolna 300 zł w ramach programu Dobry Start 300+ to rządowy program wsparcia polskich rodzin.

    Świadczenie nie podlega opodatkowaniu, egzekucji ani wliczeniu do dochodu przy ustaleniu prawa do świadczeń z innych systemów wsparcia.

    Świadczenie nie przysługuje dzieciom, które w roku szkolnym 2021/2022 będą uczęszczać do przedszkola lub tzw. „zerówki”.
  • Kiedy otrzymam świadczenie z programu Dobry Start 300+?

    Dla prawidłowo wypełnionych i kompletnych wniosków „Dobry Start 300+” złożonych do 31 sierpnia br. ZUS wypłaci świadczenie najpóźniej 30 września br.

    Dla prawidłowo wypełnionych i kompletnych wniosków „Dobry Start 300+” złożonych od 1 września do 30 listopada br. ZUS wypłaci świadczenie najpóźniej w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.

    Podane terminy są terminami maksymalnymi – ZUS może wypłacić świadczenie wcześniej.

  • Gdzie złożyć reklamacje dotyczącą wniosku Dobry Start 300+?

    Odpowiemy na pytania i reklamacje związane z dostępem do systemu bankowości internetowej oraz złożeniem wniosku online.

    Pamiętaj! Jako bank nie dokonujemy weryfikacji formalnej i merytorycznej danych podanych we wniosku oraz załączników i nie posiadamy informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku przez ZUS, po tym jak wniosek zostanie przekazany do tego organu.

    Zakład Ubezpieczeń Społecznych odpowie na pytania i reklamacje dotyczące:
    - wypełniania i terminów realizacji kolejnych etapów wniosku poza systemem banku, 
    - założeń programu Dobry Start 300+ i wypłaty świadczenia,
    - braku informacji o rozpatrzeniu wniosku.
  • Jaka jest rola banku w programie Dobry Start 300+?

    Umożliwiamy Ci złożenie wniosku tylko w bankowości internetowej w zakładce „Wnioski”, w sekcji „e-Urząd”. Nie możesz złożyć wniosku w placówce lub za pośrednictwem konsultanta infolinii.

    Po zatwierdzeniu wniosku w bankowości internetowej możesz od razu pobrać pdf z wnioskiem, który wypełniłeś. Potwierdzenie złożenia wniosku zostanie wysłane na Twój adres e-mail. 

    Wniosek oraz załączniki są usuwane z serwerów banku bezpowrotnie po wysłaniu ich do systemu informatycznego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (PUE ZUS).
     

Sprawdź, o czym jeszcze należy pamiętać

Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO), które otrzymasz drogą mailową, jest dla Ciebie potwierdzeniem, że złożony wniosek został prawidłowo przekazany do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Adres e-mail, z którego zostanie przesłane Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO), to: noreply@zus.pl.

Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) zostanie wysłane na podany przez Ciebie adres e-mail w ciągu 24 godzin od wypełnienia i wysłania wniosku w bankowości internetowej Nest Banku.

Informacje dotyczące statusu prezentowanego w potwierdzeniu wysłania wniosku:

  • Przetwarzany – trwa przesyłanie wniosku do systemu PUE ZUS.
  • Dostarczony – wniosek został przesłany do systemu PUE ZUS.
  • Błąd dostarczenia – wniosek nie został dostarczony do systemu PUE ZUS. Wyślij wniosek jeszcze raz.


Jeżeli w potwierdzeniu wysłania wniosku udostępnionym w naszej bankowości internetowej widzisz status „Dostarczony”, ale na adres e-mail nie otrzymałeś dokumentu Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) lub otrzymałeś UPO i chcesz sprawdzić dalszy status swojego wniosku, skontaktuj się bezpośrednio z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Możesz to zrobić:

  • na specjalnej infolinii pod numerem 22 290 22 02 od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-15:00,
  • w Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS pod numerem 22 560 16 00 od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-18:00,
  • mailem na adres: cot@zus.pl,
  • we wszystkich placówkach ZUS oraz podczas e-wizyty w ZUS,
  • w trakcie dyżurów pracowników ZUS w siedzibach urzędów miasta, gminy, Poczty Polskiej i KRUS.


 

Zobacz, co jeszcze dla Ciebie mamy

Nest Konto

 Nr 1 w rankingu* kont osobistych Bankier.pl 2020 r.
 

Wniosek 500+

Złóż wniosek i dołącz do programu.
Ciastko

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych i reklamowych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb klientów.
Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki. Polityka prywatności