Program Dobry Start

Wniosek 300+

  • Dobry start to 300 zł na wyprawkę szkolną dla uczniów, bez względu na dochód rodziny
  • Wniosek o ustalenie prawa do świadczenia można składać online od 1 lipca do 30 listopada br. – wystarczy przejść do zakładki „Wnioski i dyspozycje”/ e-Urząd w serwisie internetowym Banku
  • Wyprawkę otrzymają uczniowie do 20 lub, w przypadku niepełnosprawności, do 24 roku życia, z wyłączeniem dzieci, które w roku szkolnym 2019/2020 idą do przedszkola lub tzw. „zerówki”

Jak dołączyć do programu?

  • 1
    Logujesz się do bankowości internetowej i wypełniasz wniosek „Dobry start”.
  • 2
    Na Twój adres e-mail otrzymasz Urzędowe Potwierdzenie Odbioru wysłane z systemu administracji publicznej.
  • 3
    Po rozpatrzeniu wniosku i przyznaniu świadczenia, otrzymujesz wypłatę środków, na dowolne konto wskazane we wniosku.
Co potrzebujesz wiedzieć?

Przygotuj dane osobowe swoje i dzieci. Dane, którymi dysponuje Nest Bank, zostaną wczytane automatycznie. Sprawdź, jaki urząd w Twojej gminie będzie rozpatrywał wnioski „Dobry Start”.

Jeśli Twoja umowa o prowadzenie rachunku została zawarta za pomocą przelewu weryfikacyjnego bądź weryfikacji wideo, od 1.08.2018 możesz złożyć wniosek papierowy w gminie właściwej według miejsca zamieszkania. Lista jednostek dostępna jest na stronie MRPiPS, wniosek papierowy możesz pobrać TUTAJ.

Jeśli Twoja umowa została podpisana za pośrednictwem firmy kurierskiej lub zawarta w oddziale, możesz złożyć wniosek online w Nest Banku:
 
  • Zaloguj się do swojej bankowości internetowej.
  • Przejdź do zakładki „Wnioski i dyspozycje”, do sekcji „e-Urząd” i złóż wniosek „Dobry Start”.
  • Twój wniosek zostanie przekierowany do państwowego systemu informatycznego Emp@tia.
  • Dokument PDF z danymi złożonego wniosku otrzymasz również w wiadomości e-mail, a aktualny status jego obsługi sprawdzisz, klikając zakładkę „Wnioski i dyspozycje” i przechodząc do zakładki „Wnioski złożone”.

Najczęściej zadawane pytania

  • Wniosek 300+, co to za program?
    • Wyprawka Dobry start to kolejny rządowy program wsparcia polskich rodzin
    • Świadczenie nie przysługuje dzieciom, które w roku szkolnym 2019/2020 będę uczęszczać do przedszkola lub tzw. „zerówki”
    • Świadczenie nie podlega opodatkowaniu, egzekucji ani wliczeniu do dochodu przy ustaleniu prawa do świadczeń z innych systemów wsparcia
  • Kiedy otrzymasz wyprawkę?

    Dla prawidłowo wypełnionych i kompletnych wniosków „Dobry Start” złożonych do 31 sierpnia br. gminy wypłacą świadczenie najpóźniej 30 września br.

    Dla prawidłowo wypełnionych i kompletnych wniosków „Dobry Start” złożonych od 1 września do 30 listopada br. gminy wypłacą świadczenie najpóźniej w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.

    Podane terminy są terminami maksymalnymi – organ prowadzący w gminie może wypłacić świadczenie wcześniej.
  • Czy wymagana jest decyzja administracyjna?
    Procedura jest maksymalnie uproszczona. Po wypełnieniu wniosku 300+ online potwierdzenie otrzymasz na swoją skrzynkę e-mail. Decyzje administracyjne będą przesyłane tylko w przypadku ewentualnej odmowy. W każdej innej sytuacji, jeżeli dziecko spełni wymogi, świadczenia będą wypłacane bez decyzji administracyjnych.
  • Na co zwrócić uwagę?
    Szczególną uwagę w trakcie wypełnianiu wniosku 300 plus online zwróć na adres zamieszkania, który podajesz w swoim wniosku 300 plus. Na jego podstawie wniosek zostanie przekazany do odpowiedniego Organu prowadzącego postępowanie w gminie. Adres zamieszkania nie musi być zgodny z miejscem zameldowania.
  • Jaka jest rola Banku w programie „Dobry Start”?

    Wniosek 300+ online? Tak, Nest Bank umożliwia Ci złożenie Wniosku „Dobry Start” w bankowości internetowej w zakładce „Wnioski”, w sekcji „eUrząd”. Złożenie wniosku w oddziale, agencji lub za pośrednictwem konsultanta infolinii nie jest możliwe.

    Wysłany Wniosek „Dobry Start” możesz pobrać tylko raz, od razu po jego wysłaniu, w ramach tej samej sesji logowania. Potwierdzenie wysłania wniosku zostanie wysłane na Twój adres e-mail. Bank nie dokonuje weryfikacji formalnej i merytorycznej danych podanych we wniosku oraz załączników i nie posiada informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku obsługiwanego przez wybrany Organ prowadzący w gminie, po tym jak wniosek zostanie przekazany do tego Organu.

    Wniosek na 300+ oraz załączniki są usuwane z serwerów Banku bezpowrotnie po wysłaniu do systemu informatycznego Emp@tia, za którego pośrednictwem wnioski trafiają do Organu prowadzącego w gminie.
    Opis Wniosku „Dobry Start” przygotowany został zgodnie z informacjami dostępnymi na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
 

Jakie dokumenty są wymagane?

Jeżeli wypełniasz wniosek „Dobry Start” na dziecko, które ukończyło 21 lat i posiada orzeczenie o niepełnosprawności, przygotuj skany oświadczeń.

Jeżeli do wniosku załączasz wymagane dokumenty, przygotuj wcześniej ich skany (dopuszczalne formaty załączników: PNG, JPG lub PDF).

  • Maksymalna liczba załączników: 4 sztuki.
  • Maksymalna wielkość pojedynczego załącznika: 1MB.
  • Maksymalna łączna wielkość wszystkich załączników: 3,5MB.

Sprawdź, o czym jeszcze należy pamiętać

Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) jest dla Ciebie potwierdzeniem, że złożony wniosek został prawidłowo przekazany do obsługi przez wybrany Organ prowadzący w gminie.

Adres e-mail, z którego zostanie przesłane Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO), to: upo@mrpips.gov.pl.

Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) zostanie wysłane na podany adres e-mail w ciągu 24 godzin od wypełnienia i wysłania wniosku w serwisie Bankowości internetowej Nest Banku.

Informacje dotyczące statusu prezentowanego w potwierdzeniu wysłania wniosku:

  • Przetwarzany – trwa przesyłanie wniosku do systemu Emp@tia.
  • Dostarczony – wniosek został przesłany do systemu Emp@tia.
  • Błąd dostarczenia – wniosek nie został dostarczony do systemu Emp@tia.Wyślij wniosek jeszcze raz.

Jeżeli w potwierdzeniu wysłania wniosku udostępnionym w serwisie bankowości internetowej wniosek ma status „Dostarczony”, ale na wskazany we wniosku adres e-mail nie zostało wysłane UPO, skontaktuj się ze wskazanym we wniosku Organem prowadzącym w gminie.


Jeżeli na wskazany we wniosku adres e-mail zostało wysłane Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) i chcesz sprawdzić dalszy status swojego wniosku, skontaktuj się bezpośrednio z wybranym Organem gminy prowadzącym postępowanie w sprawie świadczenia wychowawczego.

Po przekazaniu wypełnionego wniosku „Dobry Start” do Organu prowadzącego w gminie, ewentualne dodatkowe działania związane z obsługą wniosku będą załatwiane przez ten Organ w sposób tradycyjny, czyli w formie pisemnej.

Zobacz, co jeszcze dla Ciebie mamy

Nest Konto

 Nr 1 w rankingu* kont osobistych Bankier.pl 2018 r.
 

Wniosek 500+

Złóż wniosek i dołącz do programu.
Ciastko

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych i reklamowych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb klientów.
Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki. Polityka prywatności