Program Dobry Start 300+

Wyprawka szkolna 300zł

  • Program Dobry Start 300+ to świadczenie w wysokości 300 zł na wyprawkę szkolną dla uczniów przyznawane bez względu na dochód rodziny
  • Wyprawkę może otrzymać każdy uczeń w wieku do 20 lat (z wyłączeniem uczniów zerówek i przedszkola), a w przypadku niepełnosprawności do 24 roku życia
  • Wniosek możesz złożyć online od 1 lipca do 30 listopada 2020 r.

Jak dołączyć do programu?

  • 1
    Zaloguj się do bankowości internetowej na komputerze i wypełnij wniosek „Dobry Start 300+”.
  • 2
    Na Twój adres e-mail otrzymasz Urzędowe Potwierdzenie Odbioru wysłane z systemu administracji publicznej.
  • 3
    Pieniądze otrzymasz na konto po zaakceptowaniu Twojego wniosku przez odpowiedni organ w gminie.
Co potrzebujesz wiedzieć?

Jeśli otwierałeś rachunek w naszej placówce lub za pośrednictwem firmy kurierskiej, możesz złożyć wniosek online. W innych przypadkach zapraszamy do naszej placówki z aktualnym dokumentem tożsamości. Jeśli tego nie zrobisz, nie będziesz mógł złożyć wniosku online. W takiej sytuacji należy złożyć wniosek osobiście w ośrodku pomocy społecznej gminy właściwej dla miejsca Twojego zamieszkania.

W jakich sytuacjach wymagane są dokumenty?

Załączenie do wniosku dokumentów wymagane jest tylko, jeżeli wypełniasz wniosek  dla dziecka, które ukończyło 21 lat i posiada orzeczenie o niepełnosprawności. 
Przygotuj wówczas skany lub dobrej jakości, wyraźne zdjęcia stosownych oświadczeń (dopuszczalne formaty załączników: PNG, JPG lub PDF).

  • Maksymalna liczba załączników: 4 sztuki.
  • Maksymalna wielkość pojedynczego załącznika: 1MB.
  • Maksymalna łączna wielkość wszystkich załączników: 3,5MB.

Najczęściej zadawane pytania

  • Co to jest program Dobry Start 300+?

    • Wyprawka szkolna 300 zł w ramach programu Dobry Start 300+ to rządowy program wsparcia polskich rodzin.
    • Świadczenie nie przysługuje dzieciom, które w roku szkolnym 2020/2021 będę uczęszczać do przedszkola lub tzw. „zerówki”.
    • Świadczenie nie podlega opodatkowaniu, egzekucji ani wliczeniu do dochodu przy ustaleniu prawa do świadczeń z innych systemów wsparcia.
  • Kiedy otrzymam świadczenie z programu Dobry Start 300+?

    Dla prawidłowo wypełnionych i kompletnych wniosków „Dobry Start 300+” złożonych do 31 sierpnia br. gminy wypłacą świadczenie najpóźniej 30 września br.

    Dla prawidłowo wypełnionych i kompletnych wniosków „Dobry Start 300+” złożonych od 1 września do 30 listopada br. gminy wypłacą świadczenie najpóźniej w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.

    Podane terminy są terminami maksymalnymi – organ prowadzący w gminie może wypłacić świadczenie wcześniej.

  • Gdzie złożyć reklamacje dotyczącą wniosku Dobry Start 300+?

    Bank odpowie na pytania i reklamacje związane z dostępem do systemu bankowości internetowej oraz złożeniem wniosku online.

    Pamiętaj! Bank nie dokonuje weryfikacji formalnej i merytorycznej danych podanych we wniosku oraz załączników i nie posiada informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku przez wybrany organ prowadzący w gminie, po tym jak wniosek zostanie przekazany do tego organu.

    Organ prowadzący w gminie (np. MOPS) odpowie na pytania i reklamacje dotyczące:
    - wypełniania i terminów realizacji kolejnych etapów wniosku poza systemem Banku, 
    - założeń programu Dobry Start 300+ i wypłaty świadczenia
    - braku informacji o rozpatrzeniu wniosku
  • Na co zwrócić uwagę podczas wypełniania wniosku online?

    Zwróć szczególną uwagę na adres zamieszkania. Na jego podstawie wniosek zostanie przekazany do odpowiedniego organu (ośrodka pomocy społecznej) prowadzącego postępowanie w Twojej gminie. Adres zamieszkania nie musi być zgodny z miejscem zameldowania.
  • Jaka jest rola banku w programie Dobry Start 300+?

    Nest Bank umożliwia Ci złożenie Wniosku „Dobry Start 300+” w bankowości internetowej w zakładce „Wnioski”, w sekcji „e-Urząd”. Złożenie wniosku w placówce lub za pośrednictwem konsultanta infolinii nie jest możliwe.

    Po zatwierdzeniu wniosku w bankowości internetowej możesz od razu pobrać  w ramach tej samej sesji logowania pdf z wnioskiem, który wypełniłeś. Potwierdzenie wysłania wniosku zostanie wysłane na Twój adres e-mail. 

    Wniosek oraz załączniki są usuwane z serwerów Banku bezpowrotnie po wysłaniu do systemu informatycznego Emp@tia, za którego pośrednictwem wnioski trafiają do organu prowadzącego w gminie.
     

 

Sprawdź, o czym jeszcze należy pamiętać

Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO), które otrzymasz drogą mailową, jest dla Ciebie potwierdzeniem, że złożony wniosek został prawidłowo przekazany do obsługi przez wybrany organ prowadzący w gminie.

Adres e-mail, z którego zostanie przesłane Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO), to: upo@mrpips.gov.pl.

Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) zostanie wysłane na podany przez Ciebie adres e-mail w ciągu 24 godzin od wypełnienia i wysłania wniosku w serwisie Bankowości internetowej Nest Banku.

Informacje dotyczące statusu prezentowanego w potwierdzeniu wysłania wniosku:

  • Przetwarzany – trwa przesyłanie wniosku do systemu Emp@tia.
  • Dostarczony – wniosek został przesłany do systemu Emp@tia.
  • Błąd dostarczenia – wniosek nie został dostarczony do systemu Emp@tia.Wyślij wniosek jeszcze raz.


Jeżeli w potwierdzeniu wysłania wniosku udostępnionym w naszej bankowości internetowej widzisz status „Dostarczony”, ale na adres e-mail nie otrzymałeś dokumentu UPO, skontaktuj się ze wskazanym we wniosku organem prowadzącym w gminie. 

Jeżeli mailowo otrzymałeś Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) i chcesz sprawdzić dalszy status swojego wniosku, skontaktuj się bezpośrednio z wybranym organem gminy prowadzącym postępowanie w sprawie realizacji wniosku.

Zobacz, co jeszcze dla Ciebie mamy

Nest Konto

 Nr 1 w rankingu* kont osobistych Bankier.pl 2019 r.
 

Wniosek 500+

Złóż wniosek i dołącz do programu.
Ciastko

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych i reklamowych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb klientów.
Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki. Polityka prywatności