Wniosek online bez wychodzenia z domu

Program Rodzina 500+

  • Program Rodzina 500+ obejmuje wszystkie dzieci do 18. roku życia bez względu na dochód rodziny.
  • Prosty i krótki wniosek po zalogowaniu na Twoje konto (na okres: 1 czerwca 2021 r. – 31 maja 2022 r.).

O programie Rodzina 500+

  • Program Rodzina 500+ obejmuje wszystkie dzieci do 18. roku życia bez względu na dochód rodziny.
  • Nie trzeba załączać dokumentów dotyczących dochodów ani dokumentów potwierdzających ustalenie alimentów (w przypadku wniosków składanych przez rodziców samotnie wychowujących dzieci).
  • Od 2021 r., prawo do otrzymywania świadczenia z programu Rodzina 500+ będzie ustalane na roczny okres trwający od dnia 1 czerwca do dnia 31 maja następnego roku kalendarzowego.
  • Termin wypłaty świadczenia zależy od daty złożenia wniosku o świadczenie Rodzina 500+:
    • do 30 kwietnia 2021 r. - wypłata świadczenia nastąpi do 30 czerwca 2021 r.
    • od 1 maja do 31 maja 2021 r. - wypłata świadczenia nastąpi do 31 lipca 2021 r.
    • od 1 czerwca do 30 czerwca 2021 r. - wypłata świadczenia nastąpi do 31 sierpnia 2021 r.
    • od 1 lipca do 31 lipca 2021 r. - wypłata świadczenia nastąpi do 30 września 2021 r.
    • od 1 sierpnia do 31 sierpnia 2021 r. - wypłata świadczenia nastąpi do 31 października 2021 r.

Jak złożyć wniosek 500+?

  • 1
    Zaloguj się do Bankowości internetowej i przejdź do Centrum kontaktu.
  • 2
    Wybierz Wnioski i dyspozycje. Następnie kliknij w Nowy wniosek i w zakładce e-urząd złóż  wniosek „Rodzina 500+”.
  • 3
    Na Twój adres e-mail otrzymasz Urzędowe Potwierdzenie Odbioru wysłane z systemu administracji publicznej.

Wniosek online możesz złożyć wyłącznie gdy umowę o prowadzenie rachunku zawarłeś  w placówce banku lub za pośrednictwem firmy kurierskiej.

Najczęściej zadawane pytania

  • Kto może skorzystać z programu i złożyć wniosek 500+?

    Z programu mogą skorzystać obywatele Polski oraz cudzoziemcy, którzy spełnią określone warunki. Prawo do świadczeń przysługuje na każde dziecko, rozumiane jako: dziecko własne, dziecko małżonka, dziecko przysposobione, dziecko znajdujące się pod opieką prawną – do czasu ukończenia przez nie pełnoletności. Świadczenie mogą pobierać: rodzice; jeden rodzic; opiekunowie prawni lub faktyczni opiekunowie.
  • Jaka jest wysokość świadczeń?

    Świadczenie wynosi 500 zł brutto na każde dziecko (miesięcznie).
  • Czym jest Rodzina 500?

    Rodzina 500+ to długofalowy program, który gwarantuje regularne wsparcie finansowe dla rodziców wychowujących dzieci. Kwota 500 zł brutto co miesiąc dla każdego dziecka w rodzinie wypłacana będzie aż do uzyskania przez dziecko pełnoletności. Wsparcie otrzymają rodzice bez względu na wysokość dochodów czy stan cywilny a także rodzice i opiekunowie samotnie wychowujący dzieci, niezależnie od kwoty świadczeń alimentacyjnych. 
  • Jak rozpatrywane są reklamacje?

    Reklamacje dotyczące wniosku powinny być składane w zależności od ich przedmiotu:
    • w Nest Banku – jeżeli dotyczą dostępu i funkcjonowania systemu bankowości internetowej, etapu rejestracji wniosku w systemie banku oraz jego wysłania;
    • do organu prowadzącego w gminie – jeżeli dotyczą obsługi złożonego wniosku po jego wysłaniu do Organu prowadzącego w gminie oraz wypłaty świadczenia wychowawczego.
    Przyjmujemy i rozpatrujemy reklamacje zgodnie z przyjętymi w banku zasadami.
  • Czym jest system Emp@tia?

    Emp@tia jest systemem administracji publicznej, w którym rejestrowane i rozpatrywane są wnioski w programie Rodzina 500+.
  • Moja gmina nie znajduje się na liście dostępnej w Bankowości Internetowej. Co zrobić?

    Brak Twojej gminy na liście oznacza, że gmina nie została jeszcze podłączona do Centralnego Systemu Informatycznego Zabezpieczenia Społecznego utworzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Oznacza to, że nie rozpoczęła jeszcze przyjmowania wniosków w formie elektronicznej. W przypadku pytań dotyczących terminu przyłączenia przypisanego Ci organu gminy do wspomnianego systemu, skontaktuj się z urzędem miasta/gminy.
  • Mam problem z dodaniem załączników do wniosku 500+.

    Prawdopodobnie załączniki, które chcesz dodać mają za duży rozmiar. Pamiętaj, że maksymalna liczba załączników to 7 sztuk, maksymalna wielkość pojedynczego załącznika wynosi 1MB, ale maksymalna wielkość wszystkich załączników nie może przekroczyć łącznie 3,5MB.

    Nazwy załączników nie mogą zawierać znaków polskich, specjalnych i spacji oraz muszą być unikalne w ramach jednego wniosku.

 

Sprawdź, o czym jeszcze należy pamiętać

  • Wniosek o przyznanie świadczenia w ramach programu możesz złożyć wyłącznie we własnym imieniu.
  • Wskaż we wniosku aktualny adres zamieszkania, ponieważ wniosek składany jest do urzędu podlegającemu pod ten właśnie adres. Jeżeli wniosek zostanie złożony z błędnym adresem, będziesz musiał zwrócić się samodzielnie do odpowiedniego urzędu, do którego wniosek został zaadresowany. Nie ma możliwości, aby bank mógł poprawić błędy we wniosku po jego złożeniu.
  • Jeśli Twoja gmina nie znajduje się na liście dostępnej w serwisie Bankowości Internetowej Nest Banku, złóż wniosek „Rodzina 500+” osobiście w urzędzie miasta/gminy właściwym dla Twojego miejsca zamieszkania lub online w serwisie Bankowości internetowej w późniejszym terminie. Brak Twojej gminy na liście oznacza, że gmina nie została jeszcze podłączona do Centralnego Systemu Informatycznego Zabezpieczenia Społecznego utworzonego przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej, nie rozpoczęła więc jeszcze przyjmowania wniosków w formie elektronicznej. W przypadku pytań dotyczących terminu przyłączenia przypisanego Ci Organu gminy do wspomnianego systemu, skontaktuj się z urzędem miasta/gminy.

Sprawy techniczne

  • Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) jest dla Ciebie potwierdzeniem, że złożony wniosek został prawidłowo przekazany do obsługi przez wybrany Organ prowadzący w gminie. 
  • Adres e-mail, z którego zostanie przesłane Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) to: upo_empatia@mrips.gov.pl.
  • Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) zostanie wysłane na podany adres e-mail w ciągu 24 godzin od wypełnienia i wysłania wniosku w serwisie Bankowości internetowej Nest Banku.
  • Informacje dotyczące statusu prezentowanego w potwierdzeniu wysłania wniosku:
    Przetwarzany – trwa przesyłanie wniosku do systemu Emp@tia.
    Dostarczony – wniosek został przesłany do systemu Emp@tia.
    Błąd dostarczenia – wniosek nie został dostarczony do systemu Emp@tia. Wyślij wniosek jeszcze raz.
  • Jeżeli w potwierdzeniu wysłania wniosku udostępnionym w serwisie bankowości internetowej, wniosek ma status „Dostarczony”, ale na wskazany we wniosku adres e-mail nie zostało wysłane UPO, skontaktuj się ze wskazanym we wniosku Organem prowadzącym w gminie.
  • Jeżeli na wskazany we wniosku adres e-mail zostało wysłane Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) i chcesz sprawdzić dalszy status swojego wniosku, skontaktuj się bezpośrednio z wybranym Organem gminy prowadzącym postępowanie w sprawie świadczenia wychowawczego.
  • Po przekazaniu wypełnionego wniosku „Rodzina 500+” do Organu prowadzącego w gminie, ewentualne dodatkowe działania związane z obsługą wniosku będą załatwiane przez ten Organ w sposób tradycyjny, czyli w formie pisemnej.

Zobacz, co jeszcze dla Ciebie mamy

Nest Konto

 Nr 1 w rankingu* kont osobistych Bankier.pl 2020 r.
 

Nest Lokata Lojalna

Wyższe oprocentowanie dla stałych klientów.
 

Nest Oszczędności

Zyskaj 1,1% w okresie promocji w skali roku do 10 tys. złotych.
 
Ciastko

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych i reklamowych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb klientów.
Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki. Polityka prywatności