Wakacje kredytowe – aby skorzystać złóż wniosek online

Wygodnie, bezpiecznie, bez wychodzenia z domu

Wakacje kredytowe - dla kogo?

W związku z pandemią COVID-19 dajemy Ci możliwość odroczenia spłaty rat kapitałowych Twojego kredytu na 3 miesiące. Oznacza to, że spłata części kapitałowej Twojego kredytu zostanie odroczona na 3 miesiące, a do spłaty nadal pozostanie Ci część odsetkowa oraz pozostałe opłaty. Pamiętaj, że rata Twojego kredytu nie wzrośnie, a okres kredytowania zostanie wydłużony. Oznacza to, że jeśli skorzystasz z wakacji kredytowych to odroczone raty kapitałowe zostaną Ci dołożone do harmonogramu spłaty kredytu, po okresie wakacji kredytowych. 

Dla kogo są wakacje kredytowe?

Mogą z nich skorzystać firmy lub klienci indywidualni spłacający kredyt w ratach, których zaległości w spłacie raty nie przekraczają 20 dni. Wakacje kredytowe to forma wsparcia dla Ciebie lub Twojej firmy, jeśli obecnie zmagasz się z problemami finansowymi. Jeśli nie masz problemów ze spłatą to wstrzymaj się ze składaniem wniosku. Wiedz, że bank w ramach raportowania stanu kredytu do BIK zaznaczy fakt skorzystania z wakacji kredytowych.

Najczęściej zadawane pytania

  • Dla kogo są wakacje kredytowe?

    Mogą z nich skorzystać firmy lub klienci indywidualni spłacający kredyt w ratach. Wakacje kredytowe to forma wsparcia dla Ciebie lub Twojej firmy, jeśli obecnie zmagasz się z problemami finansowymi. Jeśli nie masz problemów ze spłatą to wstrzymaj się ze składaniem wniosku. Wiedz, że bank musi zgłosić do BIKu fakt, że skorzystałeś z wakacji kredytowych.
     
  • Jak najszybciej złożyć wniosek?

    Najlepiej złożyć wniosek online. Wniosek online jest to najszybszy i najbezpieczniejszy sposób.
  • Kiedy nie mogę skorzystać z wakacji kredytowych?

    Nie możesz skorzystać z wakacji kredytowych, jeśli Twoje zaległości w spłacie raty przekraczają 20 dni ( w dniu, w którym składasz wniosek o wakacje kredytowe).
  • Co oznacza, że odroczona została jedynie rata kapitałowa?

    Oznacza to, że przez 3 miesiące będziesz spłacał wyłącznie odsetki plus opłaty za pakiety dodatkowe (jeśli je posiadasz). Zawiesimy Ci spłatę kapitału, który pożyczyłeś.
     
  • Czy wakacje kredytowe aktywują się automatycznie?

    Nie, aby uzyskać wakacje kredytowe musisz złożyć wniosek. Zostaną one uruchomione wtedy, kiedy rozpatrzymy go pozytywnie. Jeżeli masz kredyt wraz z inną osobą to ona również musi złożyć wniosek.
  • Kiedy powinienem złożyć wniosek o wakacje kredytowe?

    Wniosek powinieneś złożyć przed terminem spłaty raty, czyli zanim pojawią się zaległości w spłacie.
  • Jak wygląda proces wnioskowania o wakacje kredytowe?

    Krok 1 Składasz wniosek
    Krok 2 Dostajesz od nas potwierdzenie złożenia wniosku
    Krok 3 Analizujemy Twój wniosek
    Krok 4 Dostaniesz od nas informację, gdy Twój wniosek zostanie rozpatrzony:
    • Jeśli Twój wniosek zostanie rozpatrzony negatywnie, to dostaniesz od nas informację, że wniosek został odrzucony.
    • Jeśli otrzymasz decyzję pozytywną, to dostaniesz:
      • Informację, że wniosek został rozpatrzony pozytywnie,
      •  harmonogram na czas wakacji kredytowych.
    Dodatkowo po zakończeniu wakacji kredytowych otrzymasz harmonogram dalszych spłat, w którym uwzględnimy wydłużenie Twojego kredytu o 3 miesiące
    • Po otrzymaniu decyzji pozytywnej zawiesimy spłatę kapitału Twoich rat
  • Czy mogę wziąć wakacje na mniej lub więcej niż 3 miesiące?

    Nie. Wakacje kredytowe w Nest Banku zawieszają Twoją ratę kapitałową na 3 miesiące. Nie ma możliwości ich skrócenia. Obecnie nie możesz także ich przedłużyć. 
  • Czy moja rata po wakacjach kredytowych będzie wyższa?

    Nie, Twoja rata nie będzie wyższa. Wydłużymy Ci okres kredytowania. Nowy harmonogram spłat otrzymasz po zakończeniu wakacji kredytowych.
     
 

Proces

Jak wygląda proces wnioskowania o wakacje kredytowe?

Krok 1: Składasz wniosek

Krok 2: Dostajesz od nas potwierdzenie złożenia wniosku

Krok 3: Analizujemy Twój wniosek

Krok 4: Dostaniesz od nas informację, gdy Twój wniosek zostanie rozpatrzony:

  • Jeśli Twój wniosek zostanie rozpatrzony negatywnie, to dostaniesz od nas informację, że wniosek został odrzucony.
  • Jeśli otrzymasz decyzję pozytywną, to wyślemy Ci potwierdzenie oraz harmonogram na czas wakacji kredytowych. Po zakończeniu wakacji kredytowych dostaniesz harmonogram dalszych spłat.
  • Po otrzymaniu decyzji pozytywnej zawiesimy spłatę kapitału Twoich rat.

Pamiętaj, że masz prawo do odstąpienia od tej dyspozycji bez podawania przyczyn w terminie 14 dni od otrzymania potwierdzenia jej realizacji poprzez złożenie w banku oświadczenia o odstąpieniu od wakacji kredytowych.

Skaładanie wniosku

Wnioski online realizowane są najszybciej. Dlatego zachęcamy – złóż wniosek online.

Wniosek o zawieszenie spłaty możesz złożyć również poprzez trzy kanały. Pamiętaj aby w każdym przypadku bezwzględnie uzupełnić treść wniosku/wiadomości o następujące dane:

  • Twoje imię i nazwisko lub nazwę Twojej firmy,
  • Numer umowy, której dotyczy wniosek o zawieszenie spłat rat,
  • W treści dodaj informację „wakacje kredytowe w związku z epidemią”.
 

Uwaga: jeśli posiadasz kredyt wraz z innymi osobami, każdy ze współkredytobiorców musi złożyć wniosek o zawieszenie spłaty rat w swoim imieniu. Tylko wtedy będziemy mogli zrealizować dyspozycję.

 

Bankowość mobilna i internetowa

  • Zaloguj się na swoje konto na komputerze lub w telefonie i złóż wniosek o wakacje kredytowe, który znajdziesz w menu Centrum kontaktu >> Nowy wniosek >> zakładka Kredyty >> Wniosek o wakacje kredytowe.
 

Korespondencyjnie

  • Pocztą tradycyjną.
    Wyślij wniosek na adres Nest Bank S.A., ul. Wołoska 24, 02-675 Warszawa. 
    Podpisz wniosek zgodnie ze wzorem podpisu złożonym w naszym banku.
  • Mailowo na adres kontakt@nestbank.pl.
    Wiadomość wyślij z adresu mailowego, który podałeś do wiadomości banku.
  • Poprzez formularz kontaktowy.
    Wejdź na https://nestbank.pl/dla-ciebie-i-rodziny/kontakt , w formularzu koniecznie wybierz opcję Jestem klientem
 

Telefonicznie

  • Skontaktuj się z infolinią pod numerem (22) 438 41 41. Wniosek na infolinii złożysz w godzinach 8.00-18.00 od poniedziałku do piątku. Koszt połączenia liczony jest według taryfy operatora danej sieci.
  • Pamiętaj, że w najbliższych dniach czas oczekiwania na rozmowę telefoniczną może być dłuższy niż zazwyczaj. Staramy się sprostać rosnącej liczbie połączeń i porozmawiać z każdym jak najszybciej.

Kontakt z nami

W najbliższych dniach czas oczekiwania na rozmowę telefoniczną może być dłuższy niż zazwyczaj. Staramy się sprostać rosnącej liczbie połączeń i porozmawiać z każdym jak najszybciej.
 
Dodatkowe źródła informacji i kontaktu z nami:

  • śledź naszą stronę nestbank.pl – znajdziesz tam wszystkie aktualne informacje
  • sprawdź zakładkę pomoc - znajdziesz tam odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
  • skontaktuj się poprzez formularz kontaktowy dostępny TUTAJ
  • skorzystaj z opcji kontaktu w bankowości mobilnej lub internetowej
Ciastko

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych i reklamowych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb klientów.
Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki. Polityka prywatności