Bankowość internetowa

Usługi bankowe najwyższej jakości

Poznaj korzyści

Saszetki

Sposób na zabezpieczanie środków w budżecie domowym (na koncie) na planowane i nieplanowane wydatki. Każda saszetka może mieć swoje przeznaczenie np. na opłaty, na zakupy, na rozrywkę, fundusz awaryjny itp.

Poznaj szczególy

Bezpieczeństwo i wygoda w logowaniu i autoryzacji

Zdefiniowanie własnego loginu, w tym aliasu oraz awatara (obrazka bezpieczeństwa), możliwość autoryzacji operacji z wykorzystaniem aplikacji mobilnej Nest Banku.

Wygodny dostęp do finansów firmowych i osobistych

Wystarczy jeden klucz. Dla porządku i przejrzystości finanse osobiste i firmowe pokazywane są w odrębnych zakładkach.

Dostęp dla wielu użytkowników firmy

Wieloosobowa autoryzacja operacji, możliwość zdefiniowania indywidualnych uprawnień, limitów operacji dla użytkowników firmy.

Łatwe przenoszenie odbiorców z innego banku

Możliwość przeniesienia odbiorców z pliku PDF z historią konta lub z wyciągu z innego banku już na etapie pierwszego logowania lub później w systemie w zakładce Odbiorcy.

Szybki wgląd w zagregowane dane dotyczące finansów

Możliwość przejścia do szczegółów, informacja o najważniejszych danych głównego konta takich jak: saldo, dostępne środki, informacje o wartości blokad z możliwością przejścia do ich szczegółów oraz z sekcją ważnych komunikatów i ostrzeżeń wymagających uwagi użytkownika.

Pełna transakcyjność

W tym: przelewy natychmiastowe, własne, obsługa lokat, kupno i sprzedaż walut, przelewy podatkowe, przelewy Podzielony VAT (Split Payment), doładowania telefonów, przelewy walutowe (SEPA i SWIFT), zlecenia stałe, przelewy z datą przyszłą.

Użyteczne powiadomienia SMS/e-mail

Wpływy i obciążanie konta, darmowy pakiet powiadomień o bezpieczeństwie, m.in. o nieudanych próbach logowania, zmianie danych logowania i zmianie danych osobistych.

Saszetki

Łatwe zarządzanie domowym budżetem

  • Wyobraź sobie, że na Twoim Nest Koncie możesz tworzyć praktyczne, celowe kieszenie podpisane słowami: „Opłaty”, „Jedzenie”, „Rozrywka”, „Dzieci”. Po wpływie pensji na konto możesz podzielić środki na każdą z tych saszetek. Przejmujesz wtedy pełną kontrolę nad miesięcznymi wydatkami. Masz pewność, że płacąc kartą, nie wydasz przypadkowo środków przeznaczonych na przykład na comiesięczne opłaty. Są to środki zabezpieczone, które musisz świadomie odblokować, jeśli chcesz z nich skorzystać.

    W każdej chwili możesz zdjąć tę blokadę online, bez żadnych opłat.
  • Dzięki saszetkom wiesz również, ile środków zostanie na Twoim koncie ponad planowane wydatki. Możesz wówczas ulokować je na koncie oszczędnościowym lub lokacie terminowej, a dodatkowy budżet na „Fundusz awaryjny” możesz zablokować w dodatkowej saszetce. W ten sposób Twój budżet domowy będzie bardziej uporządkowany.

    Możesz utworzyć nawet 20 saszetek. Każda saszetka może mieć swój indywidualny cel. Saszetki są bezterminowe – trzymasz na nich środki tak długo, jak chcesz. Możesz zwiększać lub zmniejszać środki w saszetkach oraz likwidować je w dowolnym momencie.

Jak utworzyć saszetkę?

  • 1
    W menu głównym systemu wybierz swoje konto główne. Po kliknięciu w kafelek z kontem wyświetli się ekran z informacjami o Twoim koncie. Na środku ekranu kliknij w belkę „Saszetki”.
  • 2
    Zobaczysz sekcję tej funkcjonalności. W prawym górnym rogu sekcji pojawi się przycisk „Nowa saszetka”, kiedy w nią klikniesz, pojawi się okienko z możliwością wpisania kwoty i nazwy (celu) saszetki, np. „Rozrywka”. Decyzję o jej utworzeniu zatwierdź przyciskiem „Utwórz”.
  • 3
    Po wpływie pensji na konto możesz podzielić środki na każdą utworzonych saszetek. Przejmujesz wtedy pełną kontrolę nad miesięcznymi wydatkami.

Aplikacja

Sprawdź wersję demonstracyjną nowej aplikacji
Korzystaj z nowoczesnej bankowości

Rekomendowane przeglądarki

Logowanie do Bankowości internetowej możesz wykonać z dowolnego urządzania z systemem operacyjnym Windows (w wersji 7, 8 oraz 10) oraz macOS i iOS.

Aby zapewnić najwyższy komfort podczas korzystania z Bankowości internetowej, rekomendujemy używanie następujących przeglądarek internetowych:

  • Google Chrome od wersji 67.
  • Mozilla Firefox od wersji 60.
  • Internet Explorer od wersji 10.
  • Opera od wersji 53.
  • Microsoft Edge (dostępna na urządzeniach z Windows 10) od wersji 40.
  • Safari (dostępna na urządzeniach z systemami macOS i iOS) od wersji 9.


Ze względów bezpieczeństwa, rekomendujemy bieżącą aktualizację używanych przeglądarek do najnowszych wersji oferowanych przez ich producentów.

Najczęściej zadawane pytania

  • Jak odblokować dostęp do bankowości elektronicznej? Jak odzyskać hasło, login lub awatar?
    Nie pamiętasz hasła lub zablokowałeś dostęp?
    Wypełnij wniosek o odblokowanie Elektronicznych Kanałów Dostępu. Zresetujemy Twoje hasło i będziesz mógł ustawić nowe podczas kolejnego logowania w bankowości internetowej.

    Nie pamiętasz loginu?
    Pamiętaj, że zawsze możesz użyć ośmiocyfrowego loginu nadanego przez bank. Login znajdziesz w treści Umowy ramowej lub przesyłce kurierskiej otrzymanej z banku. Jeżeli nie znasz tych danych zadzwoń na naszą infolinię lub odwiedź najbliższy oddział banku.

    Nie pamiętasz awatara?
    Zadzwoń na naszą infolinię lub odwiedź najbliższy oddział banku. Zresetujemy Twój awarat, a podczas kolejnego logowania w serwisie bankowości internetowej lub mobilnej ustawisz nowy.
  • Jak aktywować bankowość internetową?
    Krok 1. Kliknij przycisk ZALOGUJ SIĘ na stronie internetowej Nest Banku

    Krok 2. Wpisz swój login, a następnie kliknij przycisk DALEJ. Login znajdziesz w treści Umowy Ramowej lub w przesyłce kurierskiej otrzymanej z Nest Banku.

    Krok 3. Na twój telefon komórkowy zarejestrowany w banku otrzymasz sześciocyfrowy kod aktywacyjny przesłany SMSem. Wprowadź go na stronie i kliknij przycisk DALEJ.

    Krok 4. Ustaw w tym kroku wlasny login. Będzie mógł z niego korzystać podczas następnych logowań do bankowości internetowej. 

    Krok 5. Następnie ustaw własne hasło do logowania. Wskazówki o tworzeniu bezpiecznego hasła znajdziesz na naszej stronie internetowej.

    Krok 6. Teraz możesz wybrać swój awatar.  Awatar to obrazek, który należy wskazać przy każdym logowaniu. Wybierz i zapamiętaj swój awatar spośród obrazków prezentowanych na ekranie.
     
  • Czy można zmienić hasło do logowania?
    W każdej chwili możesz zmienić swoje hasło do logowania po zalogowaniu w serwisie bankowości internetowej w opcji: Ustawienia > Bezpieczeństwo > Hasło > Zmień.
  • Czy jest możliwość ustawienia hasła maskowanego?
    Tak, jeżeli chcesz, możesz włączyć maskowanie hasła podczas logowania. W tym celu, po zalogowaniu w bankowości internetowej, wybierz menu Ustawienia > Bezpieczeństwo > Hasło i ustaw opcję "Maskowanie hasła" na TAK. Zmiana wymaga autoryzacji. Począwszy od następnego logowania, hasło do logowania będzie pojawiać się na ekranie w formie maskowanej. Uzupełniasz tylko brakujące znaki, wskazane przez system. W dowolnym momencie możesz wyłączyć maskowanie hasła, wybierając opcję: Maskowanie hasła > NIE w menu Ustawienia > Bezpieczeństwo > Hasło.
  • Czy można zmienić wybrany awatar?
    Tak, w każdej chwili możesz zmienić wybrany awatar po zalogowaniu w serwisie bankowości internetowej, w opcji Ustawienia > Bezpieczeństwo > Awatar > Zmień.
  • Co zrobić, gdy zgubisz swój telefon komórkowy lub chcesz zmienić numer swojego telefonu komórkowego, zarejestrowanego w Banku?

    W takiej sytuacji skontaktuj się z Infolinią Banku w celu złożenia dyspozycji zmiany numeru telefonu komórkowego. Pamiętaj, że aby przyjąć od Ciebie taką zmianę, konieczne jest potwierdzenie Twojej tożsamości w serwisie telefonicznym.

    W każdej chwili możesz również samodzielnie zmienić numer telefonu komórkowego, na który przychodzą do Ciebie kody SMS. W tym celu zaloguj się w bankowości internetowej i wybierz opcję: Ustawienia > Dane osobowe > Numer telefonu komórkowego > Zmień. Pamiętaj, że aby wykonać tę operację, musisz mieć przy sobie dotychczasowy i nowy telefon – na oba numery wyślemy Ci kody SMS, które będziesz musiał wprowadzić w serwisie, aby przejść do ekranu autoryzacji zmiany.

  • Mam w Nest Banku konto firmowe i osobiste – czy będę je widział logując się do bankowości internetowej i mobilnej?

    Funkcjonalność zarówno bankowości internetowej, jak i mobilnej, pozwala Ci na dostęp do wszystkich Twoich produktów posiadanych w Banku, przy wykorzystaniu jednego dostępu, niezależnie od tego czy są to rachunki osobiste czy firmowe. Jeżeli jesteś posiadaczem konta osobistego i rachunków np. dwóch firm w Nest Banku, logując się swoim pakietem bezpieczeństwa zobaczysz wszystkie posiadane produkty. Dla porządku i przejrzystości informacji każdy z Klientów, tzn. każda Twoja firma oraz Twoje rachunki osobiste pokazywane są w formie odrębnych kontekstów.

    Podczas pracy w bankowości internetowej, w górnej części ekranu widoczna jest informacja o tym, w jakim kontekście pracujesz. Masz również możliwość szybkiej zmiany kontekstu, poprzez wskazanie kafla z nazwą Klienta, którego produkty chcesz aktualnie widzieć na ekranie.

  • Do czego służy TelePIN?
    TelePIN to sześciocyfrowy numer wykorzystywany do potwierdzenia tożsamości użytkownika za pośrednictwem serwisu telefonicznego (Infolinii Banku). Podczas pierwszego połączenia z Infolinią Banku, po wprowadzeniu przez Ciebie loginu, wyślemy Ci wiadomość SMS z kodem startowym. Po jego wpisaniu, będziesz mógł nadać swój własny TelePIN.
  • Czy i w jaki sposób można zmienić TelePIN?
    Tak. W każdej chwili możesz zmienić swój TelePIN po zalogowaniu w Bankowości internetowej i wybraniu opcji: Ustawienia > Bezpieczeństwo > Metoda autoryzacji > Zmień.
  • Jak zmienić limity przelewów?
    Zmiany limitu przelewów możesz dokonać w Bankowości Internetowej oraz Mobilnej. Opcja jest dostępna w Ustawieniach, w sekcji Limity transakcji.
 

Przydatne dokumenty do pobrania

Zobacz, co jeszcze dla Ciebie mamy

Apple Pay

To proste i bezpieczne zakupy.

Garmin Pay

Płać zbliżeniowo zegarkiem i przekonaj się jakie to proste! 

Google Pay

Używasz telefonu prawie do wszystkiego. Teraz możesz płacić nim także za zakupy.