Program Rodzina 500+

Złóż wniosek i dołącz do programu

Zmiany od 1 lipca 2019 r.:
  • Program Rodzina 500+ obejmuje wszystkie dzieci do 18. roku życia bez względu na dochód rodziny.
  • Jeszcze prostszy i krótszy wniosek online w serwisie Nest Bank (na okres: 1 lipca 2019 r. – 31 maja 2021 r.).

Co zmienia się w programie Rodzina 500+ od 1 lipca 2019 r.?

  • Program Rodzina 500+ obejmuje wszystkie dzieci do 18. roku życia bez względu na dochód rodziny.
  • Żeby otrzymać świadczenie na nowych zasadach, złóż wniosek w okresie od 1 lipca 2019 r. do 30 września 2019 r. – zyskasz gwarancję, że otrzymasz wyrównanie od lipca. Jeżeli złożysz wniosek po 30 września 2019 r., świadczenie będzie naliczane od momentu złożenia wniosku.
  • Jeżeli masz przyznane świadczenie na drugie i kolejne dzieci do 30 września 2019 r., złóż od 1 lipca 2019 r. jeden wspólny wniosek o ustalenie prawa do świadczenia na wszystkie dzieci. Otrzymasz wtedy od 1 lipca prawo do świadczenia na dziecko (na które obecnie nie pobierasz 500 +), a od 1 października br. na pozostałe dzieci (na które świadczenia są już przyznane do 30 września 2019 r.).
  • Brak kryterium dochodowego – nie trzeba załączać dokumentów dotyczących dochodów ani dokumentów potwierdzających ustalenie alimentów (w przypadku wniosków składanych przez rodziców samotnie wychowujących dzieci).
  • Szybsza obsługa administracyjna wniosku = szybsze wypłaty przyznanych świadczeń. Dostaniesz informację o przyznaniu świadczenia na swój adres e-mail 
  • Nowy okres przyznania świadczenia: 01.07.2019 r. - 31.05.2021 r.

Jak dołączyć do programu?

  • 1
    Logujesz się do Bankowości internetowej i wypełniasz wniosek Rodzina 500+.
  • 2
    Na Twój adres e-mail otrzymasz Urzędowe Potwierdzenie Odbioru wysłane z systemu administracji publicznej.
  • 3
    Po rozpatrzeniu wniosku i przyznaniu świadczenia, co miesiąc otrzymujesz wypłatę środków, na dowolne konto wskazane we wniosku.

Jak wypełnić wniosek 500+?

Przed przystąpieniem do wniosku, przygotuj dane osobowe swoje i osób zamieszkujących z Tobą w gospodarstwie domowym, w tym dzieci. Dane, którymi dysponuje Nest Bank, np. Twoje imię i nazwisko, PESEL, adres czy dane kontaktowe, zostaną zaczytane automatycznie.

Sprawdź, jaki urząd w Twojej gminie będzie rozpatrywał wnioski Rodzina 500+.

Wniosek online w Nest Banku mogą złożyć wyłącznie osoby, których umowy o prowadzenie rachunku zostały podpisane za pośrednictwem firmy kurierskiej lub w placówce banku.

  • Zaloguj się do swojej bankowości internetowej.
  • Przejdź do zakładki „Wnioski i umowy”, zakładka e-Urząd i złóż wniosek „Rodzina 500+”.
  • Twój wniosek zostanie przekierowany do państwowego systemu informatycznego Emp@tia.
  • Dokument PDF z danymi złożonego wniosku otrzymasz w wiadomości e-mail, a aktualny status jego obsługi sprawdzisz, klikając zakładkę „Wnioski i umowy” i przechodząc do zakładki „Wnioski złożone”.

Najczęściej zadawane pytania

  • Kto może skorzystać z programu?
    Beneficjentami programu mogą zostać obywatele Polski oraz cudzoziemcy, którzy spełnią określone warunki. Prawo do świadczeń przysługuje na dziecko, rozumiane jako: dziecko własne, dziecko małżonka, dziecko przysposobione, dziecko znajdujące się pod opieką prawną – do czasu ukończenia przez nie 18-stego roku życia. Świadczenie mogą pobierać: rodzice; jeden rodzic; opiekunowie prawni lub faktyczni opiekunowie.
  • Jaka jest wysokość świadczeń?
    Świadczenie wynosi 500 zł na dziecko (miesięcznie).
  • Czym jest Rodzina 500?
    Rodzina 500+ to długofalowy program, który gwarantuje regularne wsparcie finansowe dla rodziców wychowujących dzieci. Kwota 500 zł co miesiąc dla każdego dziecka w rodzinie wypłacana będzie aż do uzyskania przez dziecko pełnoletności. Wsparcie zostanie przyznane bez względu na wysokość dochodów rodziny czy stan cywilny rodziców. Otrzymają je także rodzice i opiekunowie samotnie wychowujący dzieci, niezależnie od kwoty świadczeń alimentacyjnych. 
  • Jak rozpatrywane są reklamacje?
    Reklamacje dotyczące wniosku „Rodzina 500+”, w zależności od ich przedmiotu powinny być składane:
    • w Nest Banku – jeżeli dotyczą dostępu i funkcjonowania systemu Bankowości Internetowej, etapu rejestracji wniosku w systemie Banku oraz jego wysłania;
    • do Organu prowadzącego w gminie – jeżeli dotyczą obsługi złożonego wniosku po jego wysłaniu do Organu prowadzącego w gminie oraz wypłaty świadczenia wychowawczego.
    Nest Bank przyjmuje i rozpatruje reklamacje zgodnie z przyjętymi w Banku zasadami.
  • Czym jest system Emp@tia?
    Emp@tia jest systemem administracji publicznej, w którym rejestrowane i rozpatrywane są wnioski w programie Rodzina 500+.
  • Moja gmina nie znajduje się na liście dostępnej w Bankowości Internetowej. Co zrobić?
    Brak Twojej gminy na liście oznacza, że gmina nie została jeszcze podłączona do Centralnego Systemu Informatycznego Zabezpieczenia Społecznego utworzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, nie rozpoczęła więc jeszcze przyjmowania wniosków w formie elektronicznej. W przypadku pytań dotyczących terminu przyłączenia przypisanego Ci Organu gminy do wspomnianego systemu, skontaktuj się z urzędem miasta/gminy.
  • Mam problem z dodaniem załączników.
    Prawdopodobnie załączniki, które chcesz dodać mają za duży rozmiar. Pamiętaj, że maksymalna liczba załączników to 7 sztuk, maksymalna wielkość pojedynczego załącznika wynosi 1MB. Natomiast maksymalna wielkość wszystkich nie może przekroczyć łącznie 3,5MB.
    Nazwy załączników nie mogą zawierać znaków polskich, specjalnych i spacji oraz muszą być unikalne w ramach jednego wniosku.
 

Sprawdź, o czym jeszcze należy pamiętać

  • Wniosek o przyznanie świadczenia w ramach programu możesz złożyć wyłącznie we własnym imieniu. Nie ma możliwości złożenia wniosku w imieniu innej osoby. Sprawdź zasady bezpieczeństwa obowiązujące w Nest Banku.
  • Przed wypełnieniem wniosku, zapoznaj się z informacjami znajdującymi się na stronie www.rodzina500plus.gov.pl lub skontaktuj się z Organem prowadzącym w gminie, np. MOPS, który będzie rozpatrywał wniosek i na jego podstawie rozstrzygał, czy przysługuje świadczenie wychowawcze.
  • Jeśli Twoja gmina nie znajduje się na liście dostępnej w serwisie Bankowości Internetowej Nest Banku, złóż wniosek „Rodzina 500+” osobiście w urzędzie miasta/gminy właściwym dla Twojego miejsca zamieszkania lub online w serwisie Bankowości internetowej w późniejszym terminie. Brak Twojej gminy na liście oznacza, że gmina nie została jeszcze podłączona do Centralnego Systemu Informatycznego Zabezpieczenia Społecznego utworzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, nie rozpoczęła więc jeszcze przyjmowania wniosków w formie elektronicznej. W przypadku pytań dotyczących terminu przyłączenia przypisanego Ci Organu gminy do wspomnianego systemu, skontaktuj się z urzędem miasta/gminy.

Sprawy techniczne

  • Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) jest dla Ciebie potwierdzeniem, że złożony wniosek został prawidłowo przekazany do obsługi przez wybrany Organ prowadzący w gminie. 
  • Adres e-mail, z którego zostanie przesłane Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO), to: upo@mrpips.gov.pl.
  • Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) zostanie wysłane na podany adres e-mail w ciągu 24 godzin od wypełnienia i wysłania wniosku w serwisie Bankowości internetowej Nest Banku.
  • Informacje dotyczące statusu prezentowanego w potwierdzeniu wysłania wniosku:
    Przetwarzany – trwa przesyłanie wniosku do systemu Emp@tia.
    Dostarczony – wniosek został przesłany do systemu Emp@tia.
    Błąd dostarczenia – wniosek nie został dostarczony do systemu Emp@tia. Wyślij wniosek jeszcze raz.
  • Jeżeli w potwierdzeniu wysłania wniosku udostępnionym w serwisie bankowości internetowej, wniosek ma status „Dostarczony”, ale na wskazany we wniosku adres e-mail nie zostało wysłane UPO, skontaktuj się ze wskazanym we wniosku Organem prowadzącym w gminie.
  • Jeżeli na wskazany we wniosku adres e-mail zostało wysłane Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) i chcesz sprawdzić dalszy status swojego wniosku, skontaktuj się bezpośrednio z wybranym Organem gminy prowadzącym postępowanie w sprawie świadczenia wychowawczego.
  • Po przekazaniu wypełnionego wniosku „Rodzina 500+” do Organu prowadzącego w gminie, ewentualne dodatkowe działania związane z obsługą wniosku będą załatwiane przez ten Organ w sposób tradycyjny, czyli w formie pisemnej.

Zobacz, co jeszcze dla Ciebie mamy

Nest Konto

 Nr 1 w rankingu* kont osobistych Bankier.pl 2018 r.
 

Program Poleceń: Nest Konto i SOS Wioski Dziecięce

Poleć Nest Konto i pomagaj dzieciom z SOS Wioski Dziecięce.

Wniosek "Dobry Start"

Wyprawka „Dobry Start” to rządowy program wsparcia polskich rodzin.