Karty

  • Jak szybko otrzymam kartę płatniczą po założeniu rachunku?

    Zgodnie z informacją na wniosku dostarczenie karty odbywa się do 10 dni. Karta wysyłana jest listem zwykłym. Przesyłamy nieaktywną kartę. Musisz ją aktywować samodzielnie w bankowości internetowej lub mobilnej.
  • Gdzie znajdę numer PIN do karty płatniczej po założeniu konta?

    Numer PIN do nowej karty płatniczej nadasz w Bankowości Internetowej i mobilnej w sekcji "Karty".
  • Co jeśli 3 razy wpiszę błędny PIN do karty? Jak odblokować kartę?

    Trzykrotne wpisanie błędnego kodu PIN powoduje zablokowanie karty płatniczej. 

    Aby odblokować kartę zaloguj się do bankowości internetowej lub mobilnej, nadaj nowy PIN oraz wykonaj za jego pomocą jedną transakcję w sklepie lub bankomacie. 
  • Czy otrzymam pocztą nową kartę płatniczą, gdy skończy się ważność aktualnej czy też należy złożyć dodatkowy wniosek?

    Aktywne karty płatnicze, którym kończy się ważność wznawiamy automatycznie, nie ma potrzeby składania dodatkowego wniosku.
  • Gdzie znajdę listę wpłatomatów?

    Gotówkę wpłacisz we wpłatomatach sieci Euronet – bezpłatnie. Lista wpłatomatów dostępna jest na stronie www Euronetu lub w aplikacji mobilnej Banku.
  • Co to jest PIN?

    PIN jest indywidualnym kodem przypisanym do karty płatniczej. Służy on do zatwierdzania płatności kartą oraz do wypłaty gotówki z bankomatów.
  • Co zrobić gdy zapomnę lub zgubię PIN do karty? Jak ustawić nowy PIN do karty?

    Karta debetowa

    Nowy numer PIN nadasz w bankowości internetowej lub mobilnej. W bankowości internetowej należy wejść w zakładkę KARTY, następnie wybrać swoją kartę debetową i kliknąć w przycisk ZMIEŃ PIN. Natomiast w aplikacji mobilnej należy przejść w menu do pozycji KARTY, wybrać swoją kartę debetową, przejść w opcję SZCZEGÓŁY (dostępną pod ikoną "trzech kropek") i kliknąć przycisk ZMIEŃ PIN.

    Karta kredytowa 

    Jeżeli nie pamiętasz dotychczasowego numeru PIN, to musisz zadzwonić na naszą infolinię. Konsultant po weryfikacji Twojej tożsamości przyjmie dyspozycję wydania nowej karty i nowego numeru PIN. 

    Jeżeli pamiętasz dotychczasowy numer PIN do karty kredytowej, to możesz go zmienić w bankomatach sieci Euronet. Zmiana wymaga podania dotychczasowego numeru PIN.
  • Co zrobić w przypadku zagubienia lub kradzieży mojej karty do konta?

    Musisz niezwłocznie zastrzec swoją kartę logując się do bankowości internetowej lub mobilnej. Możesz również zastrzec kartę dzwoniąc na naszą infolinię.
  • Czy karta zbliżeniowa jest bezpieczna?

    Z wielu powodów płatności zbliżeniowe są bezpieczniejsze od tradycyjnych płatności kartą. Na płatności zbliżeniowe nałożone są odgórne limity, które ograniczają ryzyko utraty pieniędzy w przypadku kradzieży. Ważnym elementem bezpieczeństwa jest również to, że nie musimy podawać kodu PIN, który osoba trzecia mogłaby w ten sposób poznać.

    Nie ma możliwości przypadkowego użycia karty, karta jest aktywowana przez specjalne polecenie wysyłane przez terminal. Przepływ danych jest zabezpieczony zaawansowanymi algorytmami szyfrującymi i nie ma możliwości przechwycenia przesyłanych danych.
  • Czy korzystanie z usługi przewalutowania w terminalu jest korzystne?

    Podczas płatności kartą za granicą możesz spotkać się z sytuacją, w której terminal zaproponuje płatność w walucie lokalnej kraju (np. GBP) lub w walucie Twojej karty (np. PLN).

    Chociaż może się wydawać, że wybierając płatność np. w złotówkach (jeśli płacisz kartą w PLN) unikasz przewalutowania to wartość zakupów zostaje przeliczona na walutę karty przez punkt sprzedaży. Punkt dokonuje przewalutowania po ustalonym przez siebie kursie, dodając własną marżę.

    Jeśli zdecydujesz się zapłacić w walucie obcej, kwota transakcji zostanie przewalutowana po korzystnym kursie organizacji Visa. Możesz go sprawdzić tutaj.
  • Czy mogę zareklamować transakcję kartową?

    Tak, masz prawo zareklamować transakcję kartową. Szczegóły dotyczące reklamacji znajdziesz tutaj.
  • Czy muszę posiadać kartę aby korzystać z rachunku?

    Nie, możesz korzystać z konta w Nest Banku bez karty płatniczej. 
  • Gdzie mogę zapłacić kartą zbliżeniową?

    Kartą zbliżeniową zapłacisz w każdym sklepie czy punkcie usługowym, który posiada terminal wyposażony w czytnik kart zbliżeniowych oznaczonych logo VISA.
  • Jak aktywować kartę płatniczą?

    Kartę aktywujesz w bankowości internetowej lub mobilnej. 

    Pamiętaj, że w przypadku nowej karty płatniczej numer PIN nadasz w bankowości internetowej lub mobilnej.
  • Jak działa funkcja zbliżeniowa w karcie?

    Karty płatnicze Nest Banku wyposażone są w funkcję zbliżeniową, dzięki niej możesz płacić bez konieczności podawania kodu PIN - przy zakupach do 100 zł.
    Aby zapłacić kartą zbliżeniową wystarczy przyłożyć ją do terminala płatniczego. Urządzenie pokaże odpowiedni komunikat, a płatność zostanie wykonana.

    W każdej chwili możesz za darmo wyłączyć lub ponownie włączyć funkcję zbliżeniową w Twojej karcie płatniczej. Jeżeli chcesz to zrobić to skontaktuj się z nasza infolinią lub prześlij własnoręcznie podpisany wniosek na nasz adres mailowy lub korespondencyjny

    Pamiętaj, że wyłączenie tej funkcji działa tylko dla konkretnej karty – dla wznowień lub nowych kart należy ponownie dokonać dezaktywacji płatności zbliżeniowych. 

    Jeśli chcesz ponownie włączyć zbliżeniowość, możesz to zrobić w ten sam sposób.
  • Jak mogę zastrzec kartę?

    Kartę możesz zastrzec w bankowości internetowej lub mobilnej oraz dzwoniąc na naszą infolinię.
  • Jak sprawdzić kurs przewalutowania transakcji zagranicznej?

    Kurs stosowany przez VISA możesz sprawdzić tutaj.

    Wybierz walutę swojej karty oraz walutę obcą, w której będziesz dokonywać transakcji. Jako conversion fee wprowadź wartość zgodnie Tabelą Opłat i Prowizji dla przykładu: „4,9” oznacza to 4,9% prowizji za przewalutowanie. Podaj datę oraz kwotę Twojej transakcji.

    Kalkulator obliczy kurs (zawierający prowizję) oraz wartość Twojej transakcji w walucie karty.
  • Jak zamówić kartę płatniczą? Jak wymienić uszkodzoną kartę?

    Kartę płatniczą do konta możesz zamówić w każdej chwili. Wystarczy, że złożysz wniosek w bankowości internetowej lub mobilnej.

    Jeśli Twoja karta jest uszkodzona to zastrzeż ją przez bankowość internetową lub mobilną i złóż wniosek o nową.
  • Jaka jest wysokość limitu dla płatności zbliżeniowych?

    W Polsce przy płatności zbliżeniowej do 100 złotych nie musisz potwierdzać jej kodem PIN. Płatności powyżej 100 złotych, musisz zatwierdzić kodem PIN. Za granicą limit płatności uzależniony jest od regulacji każdego kraju. 
  • Jakie są limity dzienne płatności kartą? Jak zmienić moje limity płatności kartą (płatniczą w PLN, walutową)?

    Limity zależą od rodzaju karty i są zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji dla danego produktu. Istnieje możliwość ich dowolnej modyfikacji. Poniżej przykładowe ustawienia limitów. 

    Karta płatnicza do Nest Konta w PLN i karta płatnicza do BIZnest Konta w PLN:
    • Wypłaty z bankomatu – 10 000 zł (limit dzienny). 
    • Zakupy (w tym w Internecie, telefoniczne, mailowe i subskrypcje) – dzienna wartość operacji bezgotówkowych w tym operacji bez fizycznego przedstawiania karty oraz wypłat Cash Back – 20 000 zł.
    • Internet i telefoniczne, mailowe, subskrypcje – dzienna wartość operacji bez fizycznego przedstawiania karty – 10 000 zł.
    Jeżeli posiadasz kartę płatniczą do innego rachunku w złotych lub do rachunku w walucie, sprawdź limity obowiązujące dla tej karty w Tabeli Opłat i Prowizji.

    Dodatkowo w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej możesz zmienić limity dla kart debetowych. 
    • Bankowość internetowa - wejdź w zakładkę KARTY, następnie wybierz kartę debetową, dla której chcesz zmienić limit. Po czym w sekcji LIMITY TRANSAKCJI kliknij w przycisk ZMIEŃ LIMIT. 
    • Aplikacja mobilna - przejdź z menu do pozycji KARTY, wybierz swoją kartę debetową, przejdź w opcję SZCZEGÓŁY (dostępną pod ikoną "trzech kropek") i kliknij przycisk LIMITY TRANSAKCJI.
  • Wyjeżdżam na wakacje - czy kartą walutową można płacić w sklepach za granicą?

    Gdy potrzebujesz euro, dolarów czy funtów – skorzystaj z kart wydawanych do rachunków walutowych Nest Banku. Możesz swobodnie wymieniać waluty PLN, EUR, USD oraz GBP pomiędzy swoimi kontami po wyjątkowo korzystnym kursie. Prześlij odpowiednią sumę z konta w PLN na konto w EUR/USD/GBP. Następnie dokonuj transakcji kartą walutową, płać za zakupy i ciesz się niskim kosztem przewalutowania.

    Jeśli posiadasz kartę do Nest Konta lub Nest Konta Waluta, przewalutowanie transakcji w walucie obcej (np. tureckich lirach) następuje tylko raz – na walutę, w której rozliczana jest Twoja karta. Stosowany jest kurs organizacji VISA powiększony o prowizję zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji.

    Nie musisz martwić się, że po powrocie z wakacji zostaną Ci niepotrzebne pieniądze w obcej walucie. Płacąc kartą wymieniasz w czasie rzeczywistym tylko tyle, ile potrzebujesz.

    Jeśli chcesz zrobić zakupy np. na lokalnym bazarze, gdzie płatności kartą nie są akceptowane, możesz wypłacić potrzebną gotówkę z bankomatu. Korzystanie z karty jest ponadto bezpieczniejsze. W przypadku kradzieży lub zgubienia wystarczy, że zgłosisz ten fakt bankowi. Karta zostanie zablokowana, a pieniądze pozostaną bezpieczne na Twoim koncie.
  • Z których bankomatów mogę skorzystać przy wypłacie środków za darmo?

    Nest Bank nie pobiera opłat ani prowizji za wypłaty z bankomatów sieci Euronet w kraju dokonywane kartą płatniczą do Nest Konta i Biznest Konta.

    Za wypłaty z bankomatu poza granicami Polski naliczamy opłaty  zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji, dodatkowo możesz spotkać się z sytuacją, że operator maszyny pobierze własną prowizję od wypłaty tzw. „opłatę surcharge”, na którą Nest Bank nie ma wpływu.

    Podczas korzystania z bankomatu na ekranie powinien zostać wyświetlony komunikat o dodatkowym obciążeniu, z pytaniem o akceptację. Możesz nie zgodzić się na poniesienie dodatkowych kosztów – wtedy transakcja nie zostanie zrealizowana.
  • Czym jest procedura chargeback?

    Chargeback (z ang. obciążenie zwrotne) jest to sposób zwrotu pieniędzy inicjowany przez bank, na podstawie reklamacji klienta. Dzięki niemu możesz odzyskać pieniądze z kwestionowanej przez Ciebie transakcji kartowej. Dotyczy to sytuacji, w której nie możesz dochodzić swoich praw bezpośrednio – np. u sprzedawcy lub firmy obsługującej bankomat. W ramach procedury, bank wydający kartę przesyła za pośrednictwem systemu organizacji płatniczej reklamację, która jest przekazywana do akceptanta karty.

    Reklamacji podlegają transakcje w bankomatach, terminalach płatniczych i Internecie, które wykonałeś kartą Visa wydaną przez Nest Bank.

    W związku z tym, że bank zwraca się o zwrot pieniędzy do innego podmiotu, czas rozpatrzenia reklamacji może się wydłużyć. 

  • W jakich przypadkach mogę skorzystać z procedury chargeback?

    Z procedury chargeback możesz skorzystać kiedy:
    • bankomat wypłacił tylko część gotówki lub nie wypłacił jej wcale, a z konta została pobrana cała kwota, 
    • podczas płatności pobrano inną kwotę niż miałeś zapłacić, 
    • Twoje konto zostało obciążone podwójnie (wielokrotnie), 
    • nie otrzymałeś zwrotu pieniędzy w przypadku zwrotu towaru, odwołania usługi, błędnej transakcji, anulowania transakcji, odwołania rezerwacji hotelowej, zbyt późne obciążenie rachunku,
    • pobrano pieniądze z Twojego konta, mimo że za towar czy usługę zapłaciłeś gotówką, 
    • transakcja została rozliczona w innej kwocie lub walucie niż zaakceptowano w momencie jej wykonania,
    • nie otrzymałeś zamówionego towaru lub usługi (bankructwo linii lotniczych/biura podróży, nieuczciwy kontrahent),
    • towar, który zamówiłeś jest uszkodzony lub niezgodny z opisem,
    • pobrano pieniądze za usługę, której nie zamawiałeś (np. przez hotel lub wypożyczalnię).
  • Kiedy bank może podjąć procedurę chargeback?

    Zgłoszenie chargeback możemy przyjąć, wtedy kiedy dana transakcja zostanie zaksięgowana na Twoim koncie. 

    Każda autoryzacja transakcji kartą powoduje blokadę pieniędzy. Blokada ta może trwać maksymalnie 10 dni. Reklamację transakcji kartą możemy przyjąć w sytuacji, gdy na Twoim koncie blokada zostanie rozliczona i operacja pojawi się w historii rachunku w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej.

  • Jakie dokumenty są potrzebne do złożenia chargeback?

    Uruchomimy procedurę chargeback jeśli dostarczysz nam:

    • opis przedstawiający okoliczności sprawy (np. co i kiedy kupiłeś), 
    • uzasadnienie, dlaczego występujesz o rozpoczęcie procedury reklamacyjnej.

    Możesz skorzystać z naszych formularzy dostępnych pod linkami poniżej. Wypełniony formularz przekaż nam:

    • w formie skanu - na adres kontakt@nestbank.pl (w tytule przesłanej wiadomości umieść skrót CHRB),
    • w oryginale - wysyłając pismo na adres: Nest Bank S.A., ul. Wołoska 24, 02-675 Warszawa,
    • w oryginale - składając dokumenty w dowolnej placówce Nest Banku.

    Formularze niezbędne dla przyjęcia reklamacji transakcji kartą dla poszczególnych okoliczności są dostępne tutaj:

    Jeżeli nie przedstawisz wyżej wymienionych dokumentów to nie będziemy mogli rozpocząć procedury. W trakcie procedury Chargeback, możemy Cię poprosić o uzupełnienie lub uszczegółowienie przedstawionych dokumentów.

 

Zobacz, co jeszcze dla Ciebie mamy

Apple Pay

To proste i bezpieczne zakupy.

Bankomaty i wpłatomaty

Wygodne wpłaty i wypłaty gotówki.

Garmin Pay

Płać zbliżeniowo zegarkiem i przekonaj się jakie to proste!