bankier.pl
Tarcza finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju

Proces wnioskowania o subwencje w ramach programu Tarcza Finansowa PFR został zakończony.
Sprawdź jak złożyć odwołanie.

O programie

Zgodnie z rozporządzeniem Polskiego Funduszu Rozwoju, proces wnioskowania o subwencje w ramach programu Tarcza Finansowa PFR dla mikro, małych i średnich firm został zakończony z dniem 1 sierpnia 2020 r.

Poniżej znajdziesz informacje jak skorzystać z trybu odwoławczego.

WAŻNE: Możesz się odwołać tylko w przypadku otrzymania decyzji pozytywnej uznającą niższą kwotę niż wnioskowana. Tryb odwoławczy nie dotyczy decyzji negatywnej. Jeśli otrzymałeś decyzję negatywną możesz złożyć reklamację (najpóźniej 14 sierpnia 2020 r.).

Terminy:

  • do 14 sierpnia 2020 roku przyjmowane będą zgłoszenia wyjaśniające (reklamacje) dla wniosków złożonych do 31 lipca 2020 roku,
  • do 30 września 2020 roku przyjmowane będą odwołania do wniosków złożonych do 31 lipca 2020 roku,
  • do 16 października 2020 roku przyjmowane będą zgłoszenia wyjaśniające (reklamacje) dla odwołań złożonych do 30 września 2020 roku.

Jednocześnie informujemy, że Polski Fundusz Rozwoju odpowie na wszystkie reklamacje, bez względu na termin zakończenia Programu, czy proces przyjmowania odwołań/reklamacji.

Jak się odwołać?

Wniosek złożysz logując się do bankowości internetowej Nest Banku.

Masz problem z zalogowaniem do bankowości elektronicznej? Wejdź tutaj.

WAŻNE: Możesz się odwołać tylko w przypadku otrzymania decyzji pozytywnej uznającą niższą kwotę niż wnioskowana. Tryb odwoławczy nie dotyczy decyzji negatywnej. Jeśli otrzymałeś decyzję negatywną możesz złożyć reklamację (najpóźniej 14 sierpnia 2020 r.)

 

Wnioskujący będzie mógł złożyć wniosek odwoławczy w celu uzyskania pełnej kwoty wnioskowanego wsparcia, po wcześniejszym wyjaśnieniu zastrzeżeń wskazanych w informacji o powodach obniżenia kwoty wsparcia.

Wniosek odwoławczy:
  • może zostać złożony przez inną osobę reprezentującą firmę,
  • musi być złożony w tym samym banku, w którym składany był wniosek pierwotny, nawet jeśli wniosek pierwotny został odrzucony,
  • musi zawierać ID wniosku pierwotnego,
  • może dotyczyć jedynie kwoty różnicy (w przypadku uznania pierwotnego wniosku jedynie w części),
  • musi zostać złożony nie później niż w terminie 2 miesięcy od dnia otrzymania decyzji, od której składana jest reklamacja.

WAŻNE: Masz dwie szanse na odwołanie się od decyzji PFR. Wnioski złożone po terminie będą odrzucane. Proces wypłaty przebiega tak samo jak kwoty przyznanej na podstawie pierwszego wniosku.

Przedsiębiorca nie ma możliwości wnioskowania o podwyższenie subwencji finansowej na podstawie wniosku odwoławczego w przypadku, gdy jego pierwszy wniosek:
  • został zaakceptowany w kwocie, o jaką wtedy wnioskował,
  • został odrzucony (w takim przypadku składa reklamację najpóźniej 14 sierpnia 2020),
  • nie został jeszcze rozpatrzony przez PFR.

Gdzie znajdę więcej informacji?

  1.  Więcej informacji o Tarczy Finansowej PFR znajdziesz w przewodniku
  2. Warto również poznać narzędzia wsparcia dla przedsiębiorców zawarte w rządowej Tarczy Antykryzysowej

Wejdź na www.nestbank.pl/programypomocowe i sprawdź jak jeszcze możemy Ci pomóc w związku z pandemią COVID.

Kontakt z nami

W najbliższych dniach czas oczekiwania na rozmowę telefoniczną może być dłuższy niż zazwyczaj. Staramy się sprostać rosnącej liczbie połączeń i porozmawiać z każdym jak najszybciej. 

Dodatkowe źródła informacji i kontaktu z nami:

  • śledź naszą stronę nestbank.pl – znajdziesz tam wszystkie aktualne informacje
  • sprawdź zakładkę pomoc - znajdziesz tam odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
  • skontaktuj się poprzez formularz kontaktowy
  • skorzystaj z opcji kontaktu w bankowości mobilnej lub internetowej