Szybkie i bezpieczne płatności BLIK

Płać wygodnie BLIKIEM, gdziekolwiek jesteś

Dlaczego warto korzystać?

Czym jest BLIK?

BLIK to sposób płatności dzięki, któremu prosto i szybko:

  • zapłacisz w sklepie internetowym i stacjonarnym,

  • wypłacisz lub wpłacisz gotówkę w bankomacie,

  • rozliczysz się ze znajomymi przelewem na telefon (nie potrzebujesz numeru konta - wystarczy, że znasz numer telefonu odbiorcy).

Pamiętaj! Transakcje potwierdzasz kodem PIN w aplikacji mobilnej Nest Banku. 

 
Czego potrzebuję żeby płacić BLIKIEM?

Wystarczy, że korzystasz z aplikacji mobilnej Nest Banku i masz dostęp do internetu. Nie potrzebujesz karty płatniczej.

Pobierz naszą aplikację:
Jak korzystać z BLIKA?

Wybierz wpłatę lub wypłatę gotówki w bankomacie. Przejdź do aplikacji mobilnej i wygeneruj kod BLIK

Wprowadź 6-cyfrowy kod BLIK w bankomacie

Potwierdź płatność swoim PINem w aplikacji mobilnej

Wpłacasz lub wypłacasz gotówkę BLIKIEM? Pamiętaj o kilku ważnych rzeczach
Sprawdź stan banknotów i ich liczbę
Pieniądze nie mogą być podarte, pogięte ani zabrudzone. Wpłatomat może odrzucić uszkodzone banknoty. Pamiętaj, że wpłatomaty mają limity – warto wiedzieć, ile banknotów chcesz wpłacić, a większą kwotę rozłożyć na kilka mniejszych wpłat.
Sprawdź nominały i zachowaj potwierdzenie
Wpłatomaty przyjmują nominały: 10, 20, 50, 100, 200 i 500 zł i nie wydają reszty, dlatego pamiętaj, aby wpłacać pełną kwotę. Potwierdzenie to Twój dowód transakcji. W razie potrzeby pomoże w szybkiej identyfikacji wpłaty.
Nie każdy bankomat obsługuje BLIK
Szukaj oznaczenia funkcji wypłaty bez karty. Pamiętaj, że kod BLIK działa tylko 2 minuty - najlepiej wygeneruj go tuż przy bankomacie.
Limity i akceptacja transakcji
Przed transakcją sprawdź ustawione limity w swoim profilu użytkownika. Pamiętaj, że limity transakcji BLIK możesz zmienić samodzielnie. Zatwierdzenie w aplikacji to obowiązkowy krok - bez tego nie wpłacisz ani nie wypłacisz gotówki.

Płatności powtarzalne BLIKNowy wymiar zarządzania płatnościami cyklicznymi

Jak to działa?
Płatności powtarzalne to nowy sposób płatności BLIKIEM. Od teraz możesz mieć pod kontrolą opłaty za usługi, subskrypcje i abonamenty
Wystarczy, że włączysz Płatności powtarzalne BLIK, a kolejne transakcje będą realizowane automatycznie lub po Twoim potwierdzeniu w aplikacji mobilnej. Bez przepisywania danych z karty. Bezpiecznie, szybko i wygodnie - kontrolujesz wszystko w aplikacji mobilnej
Co zyskujesz?
Bezpieczeństwo - zanim sklep zacznie pobierać płatności, wyrażasz na to zgodę w aplikacji mobilnej. W każdej chwili możesz ją odwołać
Szybkość i wygodę - bez wpisywania danych z karty – szybko i wygodnie. Wszystkie utworzone płatności powtarzalne masz w jednym miejscu. Zarządzasz nimi w swojej aplikacji mobilnej
Jak skorzystać?
Na stronie sklepu wybierz Płatności powtarzalne BLIK i wprowadź kod wygenerowany w aplikacji mobilnej Nest!
Sprawdź dane płatności powtarzalnej w aplikacji mobilnej. Jeśli dane się zgadzają, potwierdź transakcję i utwórz Płatność powtarzalną BLIK.
Gotowe! Kolejne płatności będą pobierane automatycznie lub będą wymagały Twojego potwierdzenia w aplikacji mobilnej
 
Czy BLIK jest bezpieczny?
 

Zarówno usługa płatności BLIK jak i sama aplikacja mobilna Nest Banku posiadają szereg niezbędnych zabezpieczeń:
 

  • Dokładna weryfikacja osoby aktywującej aplikację mobilną banku, aby przypisać ją do odpowiedniego rachunku bankowego.

  • Dostęp do aplikacji mobilnej możliwy jest tylko po podaniu kodu PIN i awatara, lub odcisku palca lub Face ID.

  • Kod BLIK jest generowany i zarządzany centralnie przez Polski Standard Płatności, operatora BLIKA. Zapewnia to unikalność jednorazowego kodu, który jest przypisany do użytkownika.

  • BLIK, jako usługa nie przechowuje żadnych danych użytkownika, które mogłyby zostać wykradzione, przechwycone i wykorzystane w innej transakcji.

  • Akceptacja płatności następuję w aplikacji mobilnej poprzez podanie kodu PIN. Na ekranie potwierdzającym transakcje otrzymasz jej krótkie podsumowanie zawierające m.in. nazwę sklepu oraz kwotę.

Ważne
 

Nie udostępniaj kodu BLIK poza płatnościami w sklepach internetowych i stacjonarnych, a także poza transakcjami w bankomacie.

Jeśli chcesz udostępnić kod osobie trzeciej zweryfikuj jej tożsamość np. telefonicznie.


Najczęściej zadawane pytania