BLIK to sposób płatności dzięki, któremu prosto i szybko:
zapłacisz w sklepie internetowym i stacjonarnym,
wypłacisz lub wpłacisz gotówkę w bankomacie,
rozliczysz się ze znajomymi przelewem na telefon (nie potrzebujesz numeru konta - wystarczy, że znasz numer telefonu odbiorcy).
Pamiętaj! Transakcje potwierdzasz kodem PIN w aplikacji mobilnej Nest Banku.
Wystarczy, że korzystasz z aplikacji mobilnej Nest Banku i masz dostęp do internetu. Nie potrzebujesz karty płatniczej.
Zarówno usługa płatności BLIK jak i sama aplikacja mobilna Nest Banku posiadają szereg niezbędnych zabezpieczeń:
Dokładna weryfikacja osoby aktywującej aplikację mobilną banku, aby przypisać ją do odpowiedniego rachunku bankowego.
Dostęp do aplikacji mobilnej możliwy jest tylko po podaniu kodu PIN i awatara, lub odcisku palca lub Face ID.
Kod BLIK jest generowany i zarządzany centralnie przez Polski Standard Płatności, operatora BLIKA. Zapewnia to unikalność jednorazowego kodu, który jest przypisany do użytkownika.
BLIK, jako usługa nie przechowuje żadnych danych użytkownika, które mogłyby zostać wykradzione, przechwycone i wykorzystane w innej transakcji.
Akceptacja płatności następuję w aplikacji mobilnej poprzez podanie kodu PIN. Na ekranie potwierdzającym transakcje otrzymasz jej krótkie podsumowanie zawierające m.in. nazwę sklepu oraz kwotę.
Nie rekomendujemy udostępniania kodu BLIK poza płatnościami w sklepach internetowych i stacjonarnych, a także poza transakcjami w bankomacie.
Jeśli chcesz udostępnić kod osobie trzeciej zweryfikuj jej tożsamość np. telefonicznie.
Odbiorca otrzyma Twój przelew natychmiastowo – niezależnie od tego, w jakim banku ma konto.
Oczywiście. Każdy wychodzący przelew na telefon BLIK musisz zatwierdzić w aplikacji banku.
Nie, przelewu na telefon BLIK nie można cofnąć – działa on tak samo jak przelew natychmiastowy, a środki pojawiają się natychmiast u odbiorcy.
Limit pojedynczego przelewu to 1000 zł. Dziennie możesz wysłać maksymalnie 20 przelewów, które łącznie nie mogą przekroczyć 5000 zł. Limitów nie możesz zmienić.
BLIKIEM zapłacisz w sklepie internetowym, sklepie stacjonarnym oraz wykonasz podstawowe transakcje w bankomacie - wpłacisz i wypłacisz gotówkę.
Skontaktuj się z naszą infolinią i zablokuj transakcje BLIK.
Bankomaty realizujące transakcje BLIK są oznaczone charakterystyczną ikonką BLIK.
Jeżeli posiadasz w naszym banku więcej niż 1 rachunek, to możesz wybrać rachunek, z którego pobierzemy płatność. Zrobisz to w aplikacji mobilnej >USTAWIENIA>BLIK.
Wysokość limitów dla transakcji BLIK sprawdzisz w aplikacji mobilnej i bankowości internetowej. Zmiany limitów możesz dokonać logując się do bankowości internetowej lub dzwoniąc na infolinię lub w oddziale banku. Domyślna wysokość limitów określona jest również w Tabeli Opłat i Prowizji.
Niestety nie, obecnie nie posiadamy takiej usługi.