W trakcie uzupełniania wniosku o otwarcie rachunku, wybierz "Rozmowa wideo" jako sposób potwierdzenia tożsamości. Po złożeniu wniosku nawiąż połączenie wideo z naszym konsultantem, miej przy sobie dowód osobisty. Po pozytywnej weryfikacji Twojej tożsamości, w ciągu kilku minut będziesz mógł korzystać z konta.
Pamiętaj:
skontaktuj się z nami przy użyciu komputera lub telefonu (smartfonu) oraz rekomendowanych przez nas przeglądarek,
podczas rozmowy wideo musisz być sam w pomieszczeniu,
nie nawiązuj połączenia z miejsca publicznego typu park, centrum handlowe, szpital itp.
Rozmowa wideo dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 08.00 – 18.00.
Aby założyć konto bankowe poprzez rozmowę wideo Twój komputer powinien być wyposażony w kamerę internetową i mikrofon oraz posiadać połączenie z Internetem o prędkości pobierania min. 1 Mb/s i wysyłania min. 256 kb/s. Powinien również posiadać zainstalowaną jedną z wymienionych poniżej przeglądarek internetowych:
Mozilla Firefox – wersja 52 lub nowsza,
Google Chrome – wersja 57 lub nowsza,
Edge– wersja 79 lub nowsza,
Safari– wersja 11 lub nowsza,
Opera– wersja 44 lub nowsza.
Nie jest wymagana instalacja dodatkowych programów.
Tak. W trakcie rozmowy wideo musisz przebywać sam w pomieszczeniu, bez innych osób (nie dotyczy dzieci, które wymagają opieki osoby dorosłej). Dodatkowo, nie możesz przeprowadzać rozmowy z miejsca publicznego (np. park, kawiarnia, galeria). Zalecamy wykonanie połączenia z naszym konsultantem z Twojego miejsca zamieszkania.
Tak, rozmowę wideo możesz przeprowadzić z telefonu (smartfonu). Powinieneś skorzystać z jednej z poniżej wymienionych przeglądarek internetowych:
Chrome – wersja 67 lub nowsza,
Samsung Internet – wersja 9.0.2 lub nowsza,
Safari – wersja 11.2 lub nowsza.
Dla przeglądarki Chrome:
1. Wybierz ikonę Menu w prawym górnym rogu.
2. Przejdź do opcji Ustawienia.
3. Znajdź sekcję Prywatność i bezpieczeństwo i wybierz Ustawienia witryn.
4. Wybierz opcję Kamera lub Mikrofon.
5. Wyłącz blokadę lub wybierz odpowiednie urządzenie.
Dla przeglądarki Edge:
1. Wybierz ikonę Menu w prawym górnym rogu.
2. Przejdź do opcji Ustawienia.
3. Znajdź sekcję Pliki cookie i uprawnienia witryny.
4. Wybierz opcję Kamera lub Mikrofon.
5. Wyłącz blokadę lub wybierz odpowiednie urządzenie.
Dla innej przeglądarki:
1. Wejdź w Ustawienia swojego telefonu (smartfonu).
2. Znajdź opcje dotyczące przeglądarki, z której korzystasz.
3. Znajdź ustawienia dotyczące dostępu do Mikrofonu lub Kamery/Aparatu.
4. Włącz dostęp lub wybierz odpowiednie urządzenie.
Pamiętaj, że dokładne kroki mogą się różnić w zależności od modelu telefonu oraz wersji przeglądarki.
Nie. Po potwierdzeniu Twojej tożsamości w trakcie rozmowy wideo z naszym konsultantem Twoje konto będzie już otwarte i aktywne. Możesz z niego od razu korzystać, także poprzez aplikację mobilną oraz logując się na konto z komputera.
Tak. Nie musisz posiadać konta w innym banku.
Nie, przez rozmowę wideo możesz otworzyć tylko konto indywidualne. Konto indywidualne możesz później zmienić na konto wspólne. Zrobisz to składając wniosek w jednej z naszych placówek.
Możesz połączyć się z konsultantem bezpośrednio po wypełnieniu wniosku o konto, klikając w przycisk Połącz z konsultantem. Jeżeli chcesz przeprowadzić rozmowę wideo później to wejdź na stronę www.nestbank.pl/wideo i postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie. Pamiętaj, możesz to zrobić od poniedziałku do piątku w godzinach 10.00 – 18.00.
Ważne! Do połącznia z konsultantem poprzez stronę www.nestbank.pl/wideo będziesz potrzebował kodu SMS, który otrzymałeś po złożeniu wniosku.
Nie. Jeżeli już wypełniłeś wniosek o konto, ale z jakiegoś powodu nie udało Ci się od razu połączyć z konsultantem wideo lub połączenie zostało przerwane, nie składaj nowego wniosku. Wejdź na stronę www.nestbank.pl/wideo, która umożliwia bezpośrednie połączenie wideo z konsultantem. Postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie.
Ważne! Do połącznia z konsultantem poprzez stronę www.nestbank.pl/wideo będziesz potrzebował kodu SMS, który otrzymałeś na koniec składania wniosku.
Od momentu złożenia wniosku masz trzy dni robocze na jego dokończenie czyli zweryfikowanie swojej tożsamości w trakcie rozmowy wideo. Po tym czasie wniosek zostanie automatycznie odrzucony.
Rozmowa wideo trwa krótko – zazwyczaj ok. 5 minut.
Będziesz mógł korzystać z konta po kliku minutach od potwierdzenia Twojej tożsamości w trakcie rozmowy wideo z naszym konsultantem. Po rozmowie otrzymasz maila z loginem i umową. Wystarczy, że zalogujesz się na konto z komputera lub aktywujesz naszą aplikację mobilną.
Wystarczy standardowa kamera internetowa w laptopie lub odrębna kamera internetowa. Oczywiście im kamera jest lepszej jakości, tym lepiej. Pamiętaj również, że dobre oświetlenie jest istotnym warunkiem w trakcie Rozmowy wideo.
Włączony mikrofon jest niezbędny w trakcie Rozmowy Wideo.
Wymagana prędkość połączenia internetowego to:
pobieranie: min. 1 Mb/s,
wysyłanie: min. 256 kb/s.
Zarówno składanie wniosku o konto przez Internet, jak i rozmowa wideo są wykonywane w tzw. połączeniu bezpiecznym, aby dane przesyłane pomiędzy Twoim komputerem a Bankiem nie mogły być odczytane przez osoby niepowołane.
Ważne! Upewnij się, że Twoja przeglądarka nawiązała ze stroną internetową banku bezpieczne połącznie. Sprawdź, czy w miejscu, gdzie jest adres strony wyświetla się ikona zielonej kłódki. Po kliknięciu w ikonę kłódki, przeglądarka poinformuje Cię, czy to połączenie jest bezpieczne oraz poda nazwę firmy, do której należy strona (w naszym przypadku będzie to „Nest Bank S.A.”).
Tak. Rozmowa wideo jest zawsze nagrywana – zarówno obraz, jak i dźwięk. Jeżeli w trakcie połączenia wideo z konsultantem używałeś czatu tekstowego, treść tej rozmowy również jest rejestrowana.