Centrum Informacji
Przelewy

To najpopularniejszy przelew w złotych do dowolnego banku w Polsce. Wykonujesz go najczęściej płacąc rachunki np. za prąd lub czynsz. Przelew krajowy wykonasz bez opłat w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej. Jeżeli zlecisz przelew do godziny 14.30 zostanie on zrealizowany w tym samym dniu roboczym, a jeżeli po tej godzinie lub w dniu wolnym od pracy to realizacja nastąpi w następnym dniu roboczym. Oznacza to iż pieniądze, które wyślesz mogą trafić do Odbiorcy już tego samego dnia roboczego lub najpóźniej następnego.

Godziny sesji przelewów w Nest Banku
Sesje przychodząceSesje wychodzące
10:308:00
14:1512:00
17:0014:30

Wyobraź sobie, że chcesz zapłacić znajomemu za obiad, na który pożyczył Ci pieniądze. Jeżeli posiada konto w Nest Banku, możesz to zrobić natychmiast przy stoliku, gdzie jedliście. Wpisujesz dane Odbiorcy i jeżeli zlecasz przelew do godziny 21.00 pieniądze na jego koncie pojawiają się natychmiast.

Przelewy wewnętrzne możesz także wykonywać między kontami prowadzonymi w różnych walutach np. euro i złotówkach. Wystarczy, że zlecisz przelew, a bank automatycznie przeliczy kwotę z euro na złotówki i wykona przelew.

Przelew europejski SEPA to przelew w euro, do krajów należących do Unii Europejskiej oraz Islandii, Szwajcarii, Lichtensteinu lub Norwegii. Możesz go wykonać z konta walutowego w euro lub z konta prowadzonego w złotych. Pamiętaj jednak, że jeżeli wykonujesz przelew z konta w złotych, jego kwota zostanie przeliczona na euro.

W Nest Banku przelew europejski SEPA zlecisz w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej za darmo z Nest Konta i BIZnest Konta. Jeżeli zlecisz przelew do godziny 13:00 zostanie on zrealizowany w tym samym dniu roboczym, a dla przelewów zleconych po tej godzinie lub w dniu wolnym od pracy realizacja nastąpi w następnym dniu roboczym.

Pamiętaj, że przelew europejski SEPA musi spełnić następujące warunki:

  • numer rachunku bankowego beneficjenta: w formacie IBAN,

  • wpisany kod BIC (SWIFT) banku, do którego kierowana jest płatność,

  • brak wskazanego banku pośredniczącego lub specyficznych warunków realizacji przelewu,

  • oznaczona opcja pobierania kosztów SHA (zleceniodawca i beneficjent ponoszą jedynie koszty określone przez bank prowadzący ich rachunek bankowy).

Jeżeli świat nie ma dla Ciebie granic to dobrze trafiłeś. Bankowym przelewem zagranicznym SWIFT przelejesz pieniądze do banków na całym świecie. Jeżeli zlecisz przelew w EUR / USD / GBP do godziny 10.00 zostanie on zrealizowany w tym samym dniu roboczym, a dla przelewów zleconych po tej godzinie lub w dniu wolnym od pracy realizacja nastąpi w następnym Dniu Roboczym. Jeżeli zlecisz przelew w CHF, CZK, DKK, HUF, JPY, NOK, RON, SEK do godziny 15.00 zostanie on zrealizowany następnego dnia roboczego, a dla przelewów zleconych po tej godzinie lub w dniu wolnym od pracy realizacja nastąpi w drugim dniu roboczym.

Zobacz więcej ↗

W bankowości internetowej i aplikacji mobilnej możesz złożyć dyspozycję przelewu SORBNET, który zostanie zrealizowany w czasie rzeczywistym, jeżeli zlecisz go w dniu roboczym do godziny 15:00.

Zlecenia SORBNET realizowane są wyłącznie w złotych i nie obejmują przelewów na rachunki Urzędów Skarbowych (US) i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS).

Przelew natychmiastowy Nest Banku to rozwiązanie dla osób, które cenią sobie czas, wygodę i chcą szybko przekazać środki na rachunek w innym banku (pieniądze do odbiorcy mogą dotrzeć nawet w ciągu kilku sekund). Maksymalna kwota, jaką można przesłać to 5000 zł. Zlecenie przelewu natychmiastowego w aplikacji mobilnej i bankowości internetowej związana jest z opłatą: 4 zł dla klientów indywidualnych oraz 10 zł dla klientów firmowych.


Przelewy natychmiastowe można zlecać codziennie (również w soboty i niedziele) przez całą dobę (24h/7dni). Aby go wykonać wystarczy zalogować się do bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej Nest Banku i zaznaczyć „Przelew natychmiastowy” podczas uzupełniania danych do przelewu. Lista banków, do których można zlecić wykonanie przelewu natychmiastowego znajduje się tutaj.

Jeśli regularnie dokonujesz przelewów (płacisz rachunki, spłacasz kredyty, doładowujesz telefon, czy wykonujesz inne płatności) nie musisz za każdym razem wpisywać wszystkich niezbędnych danych. Wystarczy, że użyjesz opcji ponawiania operacji – aby z niej skorzystać, przejdź do zakładki „Historia”, wybierz operację, którą chcesz wykonać ponownie, a następnie wybierz „Wykonaj ponownie” w bankowości interentowej lub „Ponów" w aplikacji mobilnej.

Chcesz przekazać numer swojego rachunku w Nest Banku szybko i wygodnie, bez konieczności jego przepisywania czy kopiowania?

Wystarczy, że wybierzesz „Szczegóły rachunku”, a następnie klikniesz „Wyślij nr rachunku” w bankowości internetowej lub użyjesz przycisku „Udostępnij" w aplikacji mobilnej.

Jeśli zaplanowałeś przelew krajowy Elixir z przyszłą datą realizacji, zostanie on wykonany w następnym dniu roboczym.

Jeśli masz ustawione zlecenie stałe,  to w zależności od Twojego wyboru, którego dokonałeś podczas tworzenia tego zlecenia, przelew będzie wykonany w dniu roboczym poprzedzającym lub następującym po dniu wolnym.

Przelew nie zostanie wykonany. System będzie podejmował kolejne próby realizacji zlecenia przez najbliższe 3 dni kalendarzowe. Możesz sprawdzić ilość ponawianych prób dokonania przelewu na liście operacji oczekujących w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej.

IBAN (International Bank Account Number) to międzynarodowy format numeru rachunku bankowego.

Jego znajomość jest potrzebna do wykonywania i przyjmowania przelewów zagranicznych.

Wystarczy, że dodasz do swojego numeru rachunku bankowego przedrostek PL, aby otrzymać pełny IBAN. 
Zatem format zapisu numeru IBAN to PLXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX gdzie PL oznacza kod kraju (Polska) a X to 26 cyfr twojego rachunku bankowego.

Przy przelewach zagranicznych oprócz numeru IBAN może być konieczna znajomość kodu SWIFT / BIC. Kod ten dla Nest Banku to NESBPLPW.

Jest to odbiorca, którego dane zostały wcześniej wprowadzone do systemu np. podczas realizacji przelewu z poziomu bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej. Odbiorcy są zapisywani automatycznie, na podstawie zlecanych przez Ciebie operacji. Podczas realizacji kolejnych przelewów do odbiorcy, nie musisz już ręcznie wpisywać jego danych, wystarczy wybrać takiego odbiorcę z dostępnej listy odbiorców.

Domyślnie, każdy nowy odbiorca jest zapisywany do bazy jako odbiorca „niezaufany”, co oznacza, że wymagana jest za każdym razem autoryzacja operacji zlecanej do takiego odbiorcy. Jeżeli chcesz możesz zmienić status odbiorcy na „zaufany” bezpośrednio w bazie odbiorców, którą znajdziesz w menu Płatności. Możesz również podczas wprowadzania przelewu wskazać, że odbiorca ma zostać od razu zapisany jako „zaufany”.

Odbiorcę dodasz też wchodząc w Płatności, wybierając kafelek Odbiorcy i następnie Nowy odbiorca.

Jeżeli nie chcesz, aby odbiorcy zapisywali się automatycznie, możesz zmienić to w Bankowości Internetowej w Ustawieniach w zakładce Ogólne. Wówczas podczas realizacji operacji sam decydujesz czy dany Odbiorca ma zostać zapisany do bazy Twoich odbiorców, czy też nie. Jeżeli nie zdecydujesz się na zapisanie danych odbiorcy, jego dane nie będą widoczne w bazie Twoich odbiorców. Nadal jednak będziesz mógł skorzystać z danych tego przelewu, korzystając z wyszukiwania na formatkach przelewów i zleceń stałych, ponieważ system podpowiada Ci również dane Twoich ostatnich operacji.

Polecenie zapłaty polega na automatycznym obciążaniu Twojego rachunku bankowego przez dostawcę usług, z którym podpisałeś stosowne porozumienie lub umowę.

W ten sposób Twój dostawca usług samodzielnie może pobierać z Twojego konta odpowiednie opłaty.

Dzięki poleceniu zapłaty w pełni zautomatyzujesz realizację płatności – oszczędzisz swój czas, a Twoje rachunki będą zawsze opłacone w terminie.

Zlecenie stałe to przelew, który realizowany jest cyklicznie – zgodnie z ustaloną przez Ciebie częstotliwością. Może ono być realizowane co miesiąc, lecz możesz również wybrać odpowiadający Ci przedział czasowy. Zlecenia stałe to przelewy o stałej (niezmiennej) kwocie wybieranej przy zakładaniu zlecenia.

W każdej chwili możesz zrezygnować z rozliczania się z danym wierzycielem (dostawcą usług) za pomocą usługi polecenia zapłaty. Wymaga to jednak złożenia pisemnej rezygnacji u Twojego wierzyciela, lub w naszym banku. W tym celu należy wysłać pisemną dyspozycję na adres Nest Banku:  ul. Wołoska 24, 02-675 Warszawa.

Tak i to bardzo prosto zarówno w bankowości internetowej, jak i aplikacji mobilnej.

W bankowości internetowej wystarczy, że wejdziesz w płatności i wybierzesz kafelek „kup/sprzedaj walutę”.

W aplikacji mobilnej wybierz zakładkę Płatności w menu głównym, a następnie Przelew na rachunek własny. Na samej górze formatki możesz wybrać rachunek, z którego chcesz dokonać wymiany, a poniżej wybrać rachunek, na który mają iść środki z wymiany waluty.

Następnie w rodzaju płatności wyświetli Ci się automatycznie opcja dostosowana do Twojego wyboru rachunków „Sprzedaję” z walutą konta, które wybrałeś do obciążenia oraz „Kupuję” z walutą rachunku, na który mają być przelane środki. Wybierasz rodzaj operacji, wpisujesz kwotę w wybranej walucie, tytuł i zatwierdzasz.

Informacja o aktualnych kursach walut dostępna jest w aplikacji mobilnej w menu głównym w opcji Pozostałe. W bankowości internetowej znajdziesz ją po wybraniu linku Kursy walut w stopce, dostępnej na każdym ekranie.

Tak, możesz wykonać przelew na dowolne konto w Polsce i na świecie z poziomu bankowości internetowej i aplikacji mobilnej. Zrobisz to za pomocą Przelewu walutowego, dostępnego w menu Płatności.

Formatka przelewu walutowego automatycznie rozpoznaje, jaką płatność chcesz wykonać: SEPA, SWIFT czy przelew w walucie na konto innego klienta Nest Banku i dopasowuje się do wprowadzonych danych, tak by maksymalnie uprościć Ci realizację płatności.

W zleceniu stałym to Ty ustalasz kwotę przelewu i częstotliwość realizowanych przelewów. W poleceniu zapłaty upoważniony przez Ciebie dostawca usług samodzielnie pobiera opłaty z Twojego konta bankowego – jest to bardzo wygodny sposób opłacania rachunków, ponieważ nie musisz pamiętać o wykonaniu przelewu.

Zmiany limitu przelewów możesz dokonać w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej. Opcja jest dostępna w Ustawieniach, w sekcji Limity transakcji. Pamiętaj, że zmiany limitów dla bankowości internetowej dokonasz logując za pośrednictwem aplikacji mobilnej, zaś limity dla aplikacji mobilnej zmienisz w bankowości internetowej.

Potwierdzenie przelewu możesz wygenerować logując się do swojej bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej i wybierając szczegóły danej operacji. Dodatkowo w bankowości internetowej zrobisz to po rozwinięciu menu kontekstowego w Historii konta – przy danej transakcji.

Realizując przelew w bankowości internetowej, możesz również zaznaczyć opcję Potwierdzenie w sekcji Dodatkowe na formatkach przelewów. Automatycznie po realizacji operacji otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem. Możesz wskazać nawet dwa adresy, na które ma ono zostać wysłane.

Zlecenie stałe uruchomisz po zalogowaniu się do aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej. Wystarczy, że wejdziesz w Płatności –> Płatności cykliczne –> Utwórz nowe zlecenie stałe. Opcja utworzenia zlecenia stałego dostępna jest też w trakcie wykonywania dowolnego przelewu. Wystarczy zaznaczyć opcję Zlecenie stałe i uzupełnić dodatkowe sekcje podpowiadane przez system:

  • co ile powtarzać dane zlecenie np. codziennie, co tydzień, co miesiąc lub nawet co rok ,

  • którego dnia miesiąca realizować zlecenie,

  • czas trwania: możesz wybrać opcję bezterminowo (zlecenie będzie realizowane do momentu odwołania go przez Ciebie), czy do ściśle określonego dnia,

  • w jaki sposób mamy zrealizować zlecenie stałe, gdy data jego realizacji wypada w dniu wolnym – dzień przed czy dzień po dniu wolnym.

Wszystkie zlecenia stałe widzisz w zakładce Płatności cykliczne. Możesz tam nimi zarządzać (dodawać nowe oraz edytować lub usuwać istniejące).

Przelew do Urzędu Skarbowego możesz wykonać korzystając z aplikacji mobilnej lub internetowej Nest Banku. W obu przypadkach przelew podatku można zrealizować wybierając w menu Płatności > Wykonaj przelew > Podatkowy.

Przelew do ZUS możesz wykonać po zalogowaniu do bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej Nest Banku.

W obu przypadkach przelew składki ZUS można zrealizować wybierając w menu Płatności > Wykonaj przelew > Zwykły i natychmiastowy. 

Kod SWIFT/BIC Nest Banku to: NESBPLPW

Aby wykonać przelew z zagranicy na konto w Nest Banku należy podać:

  • pełen numer konta IBAN, składający się z kodu kraju oraz numeru konta, np.: W przypadku Polski IBAN składa się z kodu kraju PL oraz 26 cyfr (PLXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX),    

  • imię i nazwisko (lub nazwę firmy) odbiorcy, dane muszą być zgodne z danymi przypisanymi do rachunku odbiorcy,

  • dane adresowe odbiorcy,    

  • dane Nest Banku,    

  • kod BIC/SWIFT Nest Banku ,   

  • tytuł przelewu.

Dane adresowe Nest Banku to:
Nest Bank S.A.
ul. Wołoska 24
02-675 Warszawa.

W przypadku transakcji krajowych, przelew zostanie wykonany, jeśli został podany numer rachunku zgodny ze standardem bankowym. Niepoprawne imię, nazwisko czy błędny adres odbiorcy lub jego brak nie powodują zatrzymania przelewu.
W przypadku przelewu zagranicznego konieczne jest, aby wszystkie dane były poprawne, w innej sytuacji przelew może zostać zwrócony.

Każdy przelew międzybankowy jest realizowany za pośrednictwem Krajowej Izby Rozliczeniowej (systemem Elixir). Z tego powodu maksymalny czas realizacji przelewów wynosi 2 dni robocze. Najczęściej środki są księgowane tego samego lub kolejnego dnia roboczego.

Sesje przelewów w Nest Banku realizowane są w dni robocze w następujących godzinach:    

  • Sesja poranna wychodząca o godzinie 8.00, sesja przychodząca – 10.30.    

  • Sesja popołudniowa wychodząca o godzinie 12.00, sesja przychodząca – 14.15.    

  • Sesja wieczorna wychodząca o godzinie  14.30, sesja przychodząca – 17.00.

Dla przelewów ELIXIR i SORBNET dozwolone znaki w tytułach przelewów i danych odbiorcy to:

  • litery polskiego alfabetu;

  • cyfry;

  • znaki specjalne: spacja, nawiasy okrągłe, znak podkreślenia, plus, minus, dwukropek, przecinek, kropka, znak zapytania, ukośnik, znak równości, małpa, ampersand ( „ ", „(" , „)”, „_”, „+”, „-", „:”, „,”, „.”, „?”, „/”, „=”, "@" i "&").

Dla przelewów natychmiastowych znaki dozwolone to:    

  • litery polskiego alfabetu;    

  • cyfry;    

  • znaki specjalne: spacja, nawiasy okrągłe, znak podkreślenia, plus, minus, dwukropek, przecinek, kropka, znak zapytania, ukośnik, znak równości ( „ ", „(" , „)”, „_”, „+”, „-", „:”, „,”, „.”, „?”, „/”, „=”).

Dla przelewów walutowych dozwolone są znaki:

  • litery polskiego alfabetu;

  • cyfry;

  • znaki specjalne: spacja, nawiasy okrągłe, znak podkreślenia, plus, minus, dwukropek, przecinek, kropka, znak zapytania, ukośnik, znak równości, małpa, ampersand ( „ ", „(" , „)”, „+”, „-", „:”, „,”, „.”, „?”, „/”, "@" i "&")."

 

image
Dokumenty i informacje
Bezpieczeństwo
Inne
Konta
Lokaty
Inwestycje
Usługi

© 2024 | Nest BankSWIFT/BIC: NESBPLPW
fbIconlinkedinIcon