„Szanowni Państwo,
Naczelną zasadą działania Nest Bank S.A („Bank”) jest postępowanie zgodne z przepisami prawa i wewnętrznymi regulacjami oraz poszanowanie dla przyjętych przez Bank zasad etycznych.
W przypadku stwierdzenia naruszenia tych zasad w działalności Banku, Klienci oraz współpracujący z Bankiem dostawcy towarów i usług mają prawo do składania reklamacji zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami opisanymi na poniższej stronie:
https://nestbank.pl/centrum-informacji/whistleblowing/
Osoby, które chcą zgłosić poufnie informację uzyskaną w kontekście związanymi z pracą o naruszeniach w działalności Banku takimi jak: naruszenie przepisów prawa, obowiązujących procedur, standardów etycznych, w tym podejrzenie popełnienia przez osobę zatrudnioną w Banku przestępstwa mogą tego dokonać korzystając z poniższego adresu email:
W szczególnych przypadkach, w tym, gdy informacja dotyczy członka Zarządu, informacja kierowana jest do Rady Nadzorczej i można tego dokonać korzystając z poniższego adresu email:
Bank zapewnia poufność tożsamości osób zgłaszających ww. drogą naruszenie przepisów prawa, regulacji wewnętrznych lub przyjętych przez Bank zasad etycznych.
Możliwe jest również zgłoszenie pisemne, w formie papierowej, do Prezesa Zarządu Banku, a w szczególnych przypadkach, w tym, gdy informacja dotyczy członka Zarządu, do Rady Nadzorczej, za pośrednictwem Przewodniczącego Rady Nadzorczej lub Wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej, z dopiskiem „Whistleblowing – wyłącznie do rąk własnych”, w celu zachowania anonimowości możliwe jest przekazanie zgłoszenia niepodpisanego przez Sygnalistę.
Nota prawna
Zgodnie z obowiązującą w Banku „Polityką przyjmowania, weryfikacji i analizy zgłoszeń w ramach systemu Whistleblowing z dnia 24.09.2024 r.”:
1. Każda osoba, w szczególności klienci oraz partnerzy Banku, może zgłosić do Banku swoje podejrzenie naruszeń w działalności Banku przepisów prawa, obowiązujących procedur i standardów etycznych, w szczególności zawartych w Polityce Zgodności oraz Kodeksie Etyki Bankowej, w tym podejrzenie popełnienia przez osobę zatrudnioną w Banku przestępstwa.
2. Z zastrzeżeniem ust. 4, zgłoszenia można dokonać poprzez przesłanie informacji w wybrany sposób:
a. pisemnie – w postaci papierowej skierowanej do Prezesa Zarządu Banku na adres korespondencyjny Banku, z dopiskiem „Whistleblowing - wyłącznie do rąk własnych”, w celu zachowania anonimowości możliwe jest przekazanie Zgłoszenia wewnętrznego niepodpisanego przez Sygnalistę;
b. mailowo - na adres whistleblowing@nestbank.pl, przy użyciu tego kanału Bank zapewnia poufność tożsamości osób zgłaszających, w celu zachowania anonimowości możliwe jest wysłanie z dowolnego adresu e-mail, umożliwiającego zachowanie anonimowości Sygnalisty.
3. Wybór metody zgłoszenia, o których mowa w ust. 2 lit. a - b powyżej, należy do Sygnalisty.
4. W szczególnych przypadkach, w tym, gdy naruszenie dotyczy członka Zarządu, Zgłoszenia wewnętrznego można dokonać poprzez przesłanie informacji w wybrany sposób:
a. pisemnie - w postaci papierowej skierowanej do Rady Nadzorczej na adres korespondencyjny Banku, za pośrednictwem Przewodniczącego Rady Nadzorczej lub Wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej, z dopiskiem „Whistleblowing – wyłącznie do rąk własnych”, w celu zachowania anonimowości możliwe jest przekazanie zgłoszenia niepodpisanego przez Sygnalistę;
b. mailowo - mailowo na adres whistleblowingRN@nestbank.pl, w celu zachowania anonimowości możliwe jest wysłanie z dowolnego adresu e-mail, umożliwiającego zachowanie anonimowości Sygnalisty.
5. Wybór metody zgłoszenia, o których mowa w ust. 4 lit. a - b powyżej należy do Sygnalisty.
6. Członek Rady Nadzorczej, który otrzymał Zgłoszenie wewnętrzne zobowiązany jest do niezwłocznego przekazania go do wszystkich członków Rady Nadzorczej oraz niezwłocznego, nie później niż w terminie 7 dni od dnia przyjęcia Zgłoszenia wewnętrznego, przekazania Zgłoszenia wewnętrznego do Departamentu Compliance w celu podjęcia i koordynowania weryfikacji Zgłoszenia wewnętrznego oraz w celu podjęcia działań następczych.