Wsparcie finansowe dla Twojej rodziny
Poznaj korzyści
Dodatkowe pieniądze dla każdego dziecka
Program Rodzina 800+ obejmuje wszystkie dzieci do 18 roku życia bez względu na dochód rodziny
Wniosek online
Prosty i krótki wniosek po zalogowaniu na Twoje konto. Pamiętaj! Wniosek online możesz złożyć wyłącznie gdy umowę o prowadzenie rachunku zawarłeś w placówce banku lub za pośrednictwem firmy kurierskiej
Minimum formalności
Nie musisz załączać dokumentów dotyczących dochodów ani dokumentów potwierdzających ustalenie alimentów (w przypadku wniosków składanych przez rodziców samotnie wychowujących dzieci)
Oszczędność czasu
Świadczenie przyznawane jest na 12 miesięcy. Nie musisz składać wniosku co miesiąc
Ważne informacje

Jeśli osoba złoży prawidłowo wypełniony wniosek z wymaganymi dokumentami na nowy okres świadczeniowy trwający od 1 czerwca 2025 r. do 31 maja 2026 r. w terminie :

  • od 1 lutego do 30 kwietnia 2025 r. – ZUS rozpatrzy wniosek i wypłaci świadczenie w terminie do 30 czerwca 2025 r.,

  • od 1 do 31 maja 2025 r. – ZUS rozpatrzy wniosek i wypłaci świadczenie z wyrównaniem za czerwiec - w terminie do 31 lipca 2025 r.,

  • od 1 do 30 czerwca 2025 r. -  ZUS rozpatrzy wniosek i wypłaci świadczenie z wyrównaniem za czerwiec - w terminie do 31 sierpnia 2025 r.,

  • od 1 do 31 lipca 2025 r. – ZUS rozpatrzy wniosek i wypłaci świadczenie z wyrównaniem jedynie od lipca - w terminie do 30 września 2025 r.,

  • od 1 do 31 sierpnia 2025 r. – ZUS rozpatrzy wniosek i wypłaci świadczenie, z wyrównaniem jedynie od sierpnia - w terminie do 31 października 2025 r.

  • Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) jest dla Ciebie potwierdzeniem, że złożony wniosek został prawidłowo przekazany do obsługi przez wybrany Organ prowadzący w gminie.

  • Adres e-mail, z którego zostanie przesłane Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) to: .

  • Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) zostanie wysłane na podany adres e-mail w ciągu 24 godzin od wypełnienia i wysłania wniosku
    w serwisie Bankowości internetowej Nest Banku.

  • Informacje dotyczące statusu prezentowanego w potwierdzeniu wysłania wniosku:

Przetwarzany – trwa przesyłanie wniosku do systemu Emp@tia.

Dostarczony – wniosek został przesłany do systemu Emp@tia.

Błąd dostarczenia – wniosek nie został dostarczony do systemu Emp@tia. Wyślij wniosek jeszcze raz.

  • Jeżeli w potwierdzeniu wysłania wniosku udostępnionym w serwisie bankowości internetowej, wniosek ma status „Dostarczony”, ale na wskazany we wniosku adres e-mail nie zostało wysłane UPO, skontaktuj się ze wskazanym we wniosku Organem prowadzącym w gminie.

  • Jeżeli na wskazany we wniosku adres e-mail zostało wysłane Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) i chcesz sprawdzić dalszy status swojego wniosku, skontaktuj się bezpośrednio z wybranym Organem gminy prowadzącym postępowanie w sprawie świadczenia wychowawczego.

  • Po przekazaniu wypełnionego wniosku „Rodzina 800+” do Organu prowadzącego w gminie, ewentualne dodatkowe działania związane
    z obsługą wniosku będą załatwiane przez ten Organ w sposób tradycyjny, czyli w formie pisemnej.

  • Wniosek o przyznanie świadczenia w ramach programu możesz złożyć wyłącznie we własnym imieniu.

  • Wskaż we wniosku aktualny adres zamieszkania, ponieważ wniosek składany jest do urzędu podlegającemu pod ten właśnie adres. Jeżeli wniosek zostanie złożony z błędnym adresem, będziesz musiał zwrócić się samodzielnie do odpowiedniego urzędu, do którego wniosek został zaadresowany. Nie ma możliwości, aby bank mógł poprawić błędy we wniosku po jego złożeniu.

  • Jeśli Twoja gmina nie znajduje się na liście dostępnej w serwisie Bankowości Internetowej Nest Banku, złóż wniosek „Rodzina 800+” osobiście w urzędzie miasta/gminy właściwym dla Twojego miejsca zamieszkania lub online w serwisie Bankowości internetowej w późniejszym terminie. Brak Twojej gminy na liście oznacza, że gmina nie została jeszcze podłączona do Centralnego Systemu Informatycznego Zabezpieczenia Społecznego utworzonego przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej, nie rozpoczęła więc jeszcze przyjmowania wniosków w formie elektronicznej. W przypadku pytań dotyczących terminu przyłączenia przypisanego Ci Organu gminy do wspomnianego systemu, skontaktuj się z urzędem miasta/gminy.

Jak złożyć wniosek o 800+?
Zaloguj się do bankowości internetowej i wybierz Centrum Kontaktu
Wybierz Wnioski i dyspozycje. Następnie kliknij w Nowy wniosek i w zakładce e-urząd złóż wniosek „Rodzina 800+”
Na Twój adres e-mail otrzymasz Urzędowe Potwierdzenie Odbioru wysłane z systemu administracji publicznej
Załóż Nest Konto i odbieraj świadczenia
bez wychodzenia z domu.
Pytania i odpowiedzi