Jeśli jesteś nowym klientem – kartę wirtualną możesz zamówić podczas otwierania rachunku.
Jeśli jesteś obecnym klientem – kartę wirtualną możesz zamówić w zakładce „Karty” w aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej.
Kartą wirtualną, po dodaniu do portfeli mobilnych, zapłacisz zbliżeniowo w sklepach stacjonarnych – tak jak tradycyjną kartą .
Zapłacisz nią również w internecie (karta jest objęta usługą 3-D Secure).
Jeśli chcesz wypłacić gotówkę – możesz to zrobić w bankomatach z funkcją zbliżeniową.
Kartą wirtualną nie wpłacisz gotówki przy użyciu wpłatomatu.
Dane karty, tj. jej numer, datę ważności i kod CVV/CVV2 znajdziesz w aplikacji mobilnej i bankowości internetowej.
Opcja wyświetlania danych karty jest dostępna dla kart wydanych od 1 marca 2021 r.
Tak, kod PIN jest potrzebny do autoryzacji wypłaty gotówki z bankomatów z funkcją zbliżeniową.
Nest Bank może wydać kartę wirtualną do rachunków prowadzonych w złotówkach i euro.
Numer PIN do nowej karty płatniczej nadasz w aplikacji mobilnej i bankowości internetowej w sekcji "Karty".
Trzykrotne wpisanie błędnego kodu PIN powoduje zablokowanie karty płatniczej.
Aby odblokować kartę zaloguj się do aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej, nadaj nowy PIN oraz wykonaj za jego pomocą jedną transakcję w sklepie lub bankomacie.
Aktywne karty płatnicze, którym kończy się ważność wznawiamy automatycznie, nie ma potrzeby składania dodatkowego wniosku.
Gotówkę wpłacisz we wpłatomatach sieci Euronet – bezpłatnie. Lista wpłatomatów dostępna jest na stronie internetowej Euronetu lub w aplikacji mobilnej banku.
PIN jest indywidualnym kodem przypisanym do karty płatniczej. Służy on do zatwierdzania płatności kartą oraz do wypłaty gotówki z bankomatów.
Karta debetowa
Nowy numer PIN nadasz w bankowości internetowej lub mobilnej. W bankowości internetowej należy wejść w zakładkę KARTY, następnie wybrać swoją kartę debetową i kliknąć w przycisk ZMIEŃ PIN. Natomiast w aplikacji mobilnej należy przejść w menu do pozycji KARTY, wybrać swoją kartę debetową, przejść w opcję SZCZEGÓŁY (dostępną pod ikoną "trzech kropek") i kliknąć przycisk ZMIEŃ PIN.
Karta kredytowa
Jeżeli nie pamiętasz dotychczasowego numeru PIN, to musisz zadzwonić na naszą infolinię. Konsultant po weryfikacji Twojej tożsamości przyjmie dyspozycję wydania nowej karty i nowego numeru PIN.
Jeżeli pamiętasz dotychczasowy numer PIN do karty kredytowej, to możesz go zmienić w bankomatach sieci Euronet. Zmiana wymaga podania dotychczasowego numeru PIN.
Musisz niezwłocznie zastrzec swoją kartę logując się do aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej. Możesz również zastrzec kartę dzwoniąc na naszą infolinię.
Z wielu powodów płatności zbliżeniowe są bezpieczniejsze od tradycyjnych płatności kartą. Na płatności zbliżeniowe nałożone są odgórne limity, które ograniczają ryzyko utraty pieniędzy w przypadku kradzieży. Ważnym elementem bezpieczeństwa jest również to, że nie musimy podawać kodu PIN, który osoba trzecia mogłaby w ten sposób poznać.
Nie ma możliwości przypadkowego użycia karty, karta jest aktywowana przez specjalne polecenie wysyłane przez terminal. Przepływ danych jest zabezpieczony zaawansowanymi algorytmami szyfrującymi i nie ma możliwości przechwycenia przesyłanych danych.
Podczas płatności kartą za granicą możesz spotkać się z sytuacją, w której terminal zaproponuje płatność w walucie lokalnej kraju (np. GBP) lub w walucie Twojej karty (np. PLN).
Chociaż może się wydawać, że wybierając płatność np. w złotówkach (jeśli płacisz kartą w PLN) unikasz przewalutowania to wartość zakupów zostaje przeliczona na walutę karty przez punkt sprzedaży. Punkt dokonuje przewalutowania po ustalonym przez siebie kursie, dodając własną marżę.
Jeśli zdecydujesz się zapłacić w walucie obcej, kwota transakcji zostanie przewalutowana po korzystnym kursie organizacji Visa. Możesz go sprawdzić tutaj.
Nie, możesz korzystać z konta w Nest Banku bez karty płatniczej.
Kartą zbliżeniową zapłacisz w każdym sklepie czy punkcie usługowym, który posiada terminal wyposażony w czytnik kart zbliżeniowych oznaczonych logo VISA.
Kartę aktywujesz w bankowości internetowej lub mobilnej.
Pamiętaj, że w przypadku nowej karty płatniczej numer PIN nadasz w bankowości internetowej lub mobilnej.
Karty płatnicze Nest Banku wyposażone są w funkcję zbliżeniową, dzięki niej możesz płacić bez konieczności podawania kodu PIN - przy zakupach do 100 zł.
Aby zapłacić kartą zbliżeniową wystarczy przyłożyć ją do terminala płatniczego. Urządzenie pokaże odpowiedni komunikat, a płatność zostanie wykonana.
W każdej chwili możesz za darmo wyłączyć lub ponownie włączyć funkcję zbliżeniową w Twojej karcie płatniczej. Jeżeli chcesz to zrobić to skontaktuj się z nasza infolinią lub prześlij własnoręcznie podpisany wniosek na nasz adres mailowy lub korespondencyjny.
Pamiętaj, że wyłączenie tej funkcji działa tylko dla konkretnej karty – dla wznowień lub nowych kart należy ponownie dokonać dezaktywacji płatności zbliżeniowych.
Jeśli chcesz ponownie włączyć zbliżeniowość, możesz to zrobić w ten sam sposób.
Kartę możesz zastrzec w bankowości internetowej lub mobilnej oraz dzwoniąc na naszą infolinię.
Kurs stosowany przez VISA możesz sprawdzić tutaj.
Wybierz walutę swojej karty oraz walutę obcą, w której będziesz dokonywać transakcji. Jako conversion fee wprowadź wartość zgodnie Tabelą Opłat i Prowizji dla przykładu: „4,9” oznacza to 4,9% prowizji za przewalutowanie. Podaj datę oraz kwotę Twojej transakcji.
Kalkulator obliczy kurs (zawierający prowizję) oraz wartość Twojej transakcji w walucie karty.
Kartę płatniczą do konta możesz zamówić w każdej chwili. Wystarczy, że złożysz wniosek w bankowości internetowej lub mobilnej.
Jeśli Twoja karta jest uszkodzona to zastrzeż ją przez bankowość internetową lub mobilną i złóż wniosek o nową.
W Polsce przy płatności zbliżeniowej do 100 złotych nie musisz potwierdzać jej kodem PIN. Płatności powyżej 100 złotych, musisz zatwierdzić kodem PIN. Za granicą limit płatności uzależniony jest od regulacji każdego kraju.
Limity zależą od rodzaju karty i są zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji dla danego produktu. Istnieje możliwość ich dowolnej modyfikacji. Poniżej przykładowe ustawienia limitów.
Karta płatnicza do Nest Konta w PLN i karta płatnicza do BIZnest Konta w PLN:
Wypłaty z bankomatu – 10 000 zł (limit dzienny).
Zakupy (w tym w Internecie, telefoniczne, mailowe i subskrypcje) – dzienna wartość operacji bezgotówkowych w tym operacji bez fizycznego przedstawiania karty oraz wypłat Cash Back – 20 000 zł.
Internet i telefoniczne, mailowe, subskrypcje – dzienna wartość operacji bez fizycznego przedstawiania karty – 10 000 zł.
Jeżeli posiadasz kartę płatniczą do innego rachunku w złotych lub do rachunku w walucie, sprawdź limity obowiązujące dla tej karty w Tabeli Opłat i Prowizji.
Dodatkowo w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej możesz zmienić limity dla kart debetowych.
Bankowość internetowa - wejdź w zakładkę KARTY, następnie wybierz kartę debetową, dla której chcesz zmienić limit. Po czym w sekcji LIMITY TRANSAKCJI kliknij w przycisk ZMIEŃ LIMIT.
Aplikacja mobilna - przejdź z menu do pozycji KARTY, wybierz swoją kartę debetową, przejdź w opcję SZCZEGÓŁY (dostępną pod ikoną "trzech kropek") i kliknij przycisk LIMITY TRANSAKCJI.
Gdy potrzebujesz euro, dolarów czy funtów – skorzystaj z kart wydawanych do rachunków walutowych Nest Banku. Możesz swobodnie wymieniać waluty PLN, EUR, USD oraz GBP pomiędzy swoimi kontami po wyjątkowo korzystnym kursie. Prześlij odpowiednią sumę z konta w PLN na konto w EUR/USD/GBP. Następnie dokonuj transakcji kartą walutową, płać za zakupy i ciesz się niskim kosztem przewalutowania.
Jeśli posiadasz kartę do Nest Konta lub Nest Konta Waluta, przewalutowanie transakcji w walucie obcej (np. tureckich lirach) następuje tylko raz – na walutę, w której rozliczana jest Twoja karta. Stosowany jest kurs organizacji VISA powiększony o prowizję zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji.
Nie musisz martwić się, że po powrocie z wakacji zostaną Ci niepotrzebne pieniądze w obcej walucie. Płacąc kartą wymieniasz w czasie rzeczywistym tylko tyle, ile potrzebujesz.
Jeśli chcesz zrobić zakupy np. na lokalnym bazarze, gdzie płatności kartą nie są akceptowane, możesz wypłacić potrzebną gotówkę z bankomatu. Korzystanie z karty jest ponadto bezpieczniejsze. W przypadku kradzieży lub zgubienia wystarczy, że zgłosisz ten fakt bankowi. Karta zostanie zablokowana, a pieniądze pozostaną bezpieczne na Twoim koncie.
Nest Bank nie pobiera opłat ani prowizji za wypłaty z bankomatów sieci Euronet w kraju dokonywane kartą płatniczą do Nest Konta i Biznest Konta.
Za wypłaty z bankomatu poza granicami Polski naliczamy opłaty zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji, dodatkowo możesz spotkać się z sytuacją, że operator maszyny pobierze własną prowizję od wypłaty tzw. „opłatę surcharge”, na którą Nest Bank nie ma wpływu.
Podczas korzystania z bankomatu na ekranie powinien zostać wyświetlony komunikat o dodatkowym obciążeniu, z pytaniem o akceptację. Możesz nie zgodzić się na poniesienie dodatkowych kosztów – wtedy transakcja nie zostanie zrealizowana.
Szczegółowe warunki otwarcia i prowadzenia rachunków płatniczych dla Klientów Indywidualnych w Banku, w tym oprocentowanie oraz opłaty i prowizje, określone są w „Regulaminie rachunków bankowych oraz usług płatniczych dla Klientów Indywidualnych”, „Tabeli oprocentowania dla Klientów Indywidualnych – oferta Rachunków i Lokat” oraz „Tabeli opłat i prowizji dla Klientów Indywidualnych – oferta Rachunków i Kart”, dostępnych na stronie nestbank.pl oraz w oddziałach i placówkach partnerskich Banku.