28.05.2024


Nest Bank kolejny rok z dobrymi wynikami. W 2024 jeszcze więcej AI i ogromne zmiany w aplikacji mobilnej.

W 2023 roku Nest Bank odnotował kolejny udany rok działalności. Dynamika zysku brutto wzrosła o 76% rok do roku, co pokazuje rosnącą efektywność działań banku. Wzmacniając swoją pozycję kapitałową do poziomu 17,9%, bank potwierdza swoją gotowość do dalszego dynamicznego rozwoju. Osiągnięcie dobrych wyników to jednak nie wszystko. Nest! wykonał także duże kroki w rozwoju technologicznym, w szczególności w zakresie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji (AI). Już na początku 2024 roku jako pierwszy w Polsce udostępnił swoim klientom AI asystenta, a wkrótce wprowadzi kolejne duże zmiany w aplikacji mobilnej.


Kolejny rok dobrych wyników i rozwoju bazy klientów


Nest Bank kolejny rok z rzędu wypracował wyższy zysk i umocnił swoją pozycję kapitałową. Wybrane wyniki Nest Banku za 2023 rok:

 

  • Dynamika zysku: +76%, r/r

  • Zysk netto: 6,4 mln PLN*

  • Silna pozycja kapitałowa banku: TCR 17,9% (+2,6 pp., r/r)

  • Dynamiczny wzrost sumy bilansowej: + 15%, r/r  (7,3 mld PLN )

  • Wzrost liczby klientów indywidualnych: +21%, r/r (32 tys.)

  • Wzrost liczby klientów firmowych: +25%, r/r (11,6 tys.)

 

Miniony rok przyniósł przełomowe zmiany, które nie tylko umocniły naszą pozycję na rynku, ale również pokazały, że nasze podejście do bankowości jest przyszłościowe i skuteczne. Zawdzięczamy to strategii oferowania produktów o wysokiej jakości w przystępnej cenie, a także rozwijaniu kultury wykorzystania AI w wielu aspektach działania Nest Banku. Dostarczamy cyfrowe usługi na najwyższym poziomie, jednocześnie dbając o dostępność dla szerokiego grona klientów. Efektywne wykorzystanie technologii chmurowej znacząco zwiększa naszą operacyjną skuteczność i pozwala na wykorzystanie najpotężniejszych na świecie modeli AI, przy zachowaniu kontroli nad kosztami i bezpieczeństwem, w tym ochroną prywatności naszych klientów. Dodatkowo, nasze zaangażowanie w praktyki ESG i społeczną odpowiedzialność biznesu, potwierdzane przez uzyskane certyfikaty i nagrody, przekłada się na korzyści dla naszych interesariuszy i planety,

mówi Piotr Kowynia, prezes Nest Banku.

 

Nasza strategia skupia się na nowoczesnych rozwiązaniach i dostarczaniu usług na najwyższym poziomie, co przekłada się na dynamiczny rozwój banku oraz zadowolenie klientów. W ubiegłym roku odnotowaliśmy 22% wzrost liczby klientów. Osiągnęliśmy jednocześnie wzrost sprzedaży kredytów dzięki atrakcyjnej ofercie, modernizacji naszej sieci sprzedaży oraz udostępnianiu naszej oferty tam, gdzie klienci jej potrzebują, także w systemach naszych partnerów. Satysfakcja klientów i zrównoważony rozwój są dla nas priorytetami. Dlatego jako pierwsi w Polsce wdrożyliśmy N!Asystenta, zasilanego sztuczną inteligencją opartą na GPT-4. Wyposażenie naszych klientów w narzędzia AI poprawia ich doświadczenie korzystania z usług bankowych, demokratyzuje dostęp do nowoczesnych technologii i pomaga lepiej zrozumieć swoje finanse. Ponadto przedsiębiorcy bankujący z nami doceniają oszczędność czasu i możliwość załatwiania wielu spraw online – to kierunek, na którym będziemy koncentrować się również w przyszłości, mówi Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes Nest Banku


Bank doładowany AI

Nest Bank nie zwalnia tempa również w obszarze cyfrowym, znacząco rozbudowując infrastrukturę w chmurze i wdrażając innowacyjne narzędzia, które ułatwiają życie klientom. Efektywne wykorzystanie chmury obliczeniowej pozwoliło na skalowanie usług i zapewniło lepszą kontrolę nad kosztami oraz bezpieczeństwem danych. Już w na początku 2024 roku Nest Bank, jako pierwszy bank w Polsce, udostępnił w swojej aplikacji mobilnej pilotażową wersję AI Asystenta. N!Asystent to wirtualny asystent zasilany sztuczną inteligencją, bazujący na modelu językowym GPT-4, który umożliwia klientom rozmowy o finansach w języku naturalnym oraz inteligentne analizy wydatków.    


2024 rok pod znakiem zmian i AI


Nest Bank zapowiada, że w 2024 roku wprowadzi rewolucyjne zmiany w aplikacji mobilnej. Nowy design, intuicyjna nawigacja i biometryczna autoryzacja transakcji to tylko niektóre z funkcji, jakie będą dostępne. Aplikacja zaprezentuje się w zupełnie nowej odsłonie, zyska nowe funkcje i umożliwi pełną personalizację. Ponadto, bank będzie dalej intensywnie rozwijał swojego AI Asystenta. N!Asystent będzie wspierał klientów w jeszcze szerszym zakresie czynności – od inicjowania przelewów, przez zastrzeganie dokumentów tożsamości czy kart płatniczych, po wydawanie nowych kart.

 

N!Asystent to jeden z naszych kluczowych projektów, który przenosi klientów w prawdziwą erę GenAI. Wierzymy, że sztuczna inteligencja ma potencjał, by całkowicie zmienić sposób korzystania z bankowości, redefiniując dotychczasowe pojęcie funkcjonalności, Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes Nest Banku

Co pojawi się w nowej wersji aplikacji Nest Banku


  • Nowoczesny i intuicyjny ekran główny: Całkowicie zmieniony ekran po zalogowaniu będzie nowocześniejszy i bardziej dostosowany do potrzeb użytkownika. Umożliwi on wyciągnięcie na pierwszy plan najczęściej używanych produktów i opcji.

  • Przejrzysta nawigacja: Nest Bank, reagując na potrzeby swoich klientów, zmienił sposób nawigacji w aplikacji. Dzięki dodatkowym sekcjom i wyróżnionym kartom produktów, nawigacja stanie się bardziej funkcjonalna i przejrzysta.    

  • Biometryczna autoryzacja: Nowa metoda autoryzacji zwiększy bezpieczeństwo transakcji.  Dzięki temu logowanie i zatwierdzanie transakcji staje się szybsze, wygodniejsze i bezpieczniejsze, eliminując ryzyko związane z użyciem tradycyjnych haseł.

  • Lepsza kontrola nad finansami: Odświeżona historia operacji będzie bardziej przejrzysta i przyjazna dla użytkownika. Dodatkowo pojawi się opcja podglądu subskrypcji, które posiada klient oraz kart aktualnie dodanych do portfeli mobilnych. Szybki dostęp do informacji o bieżących subskrypcjach zapewni pełną kontrolę.

  • Wiele twarzy karty wirtualnej: Użytkownicy będą mogli wybrać wygląd wirtualnej karty płatniczej.

 

Nowa wersja aplikacji zostanie udostępniona w 3 kwartale 2024 roku.

 

Raport z wynikami dostępny pod linkiem: Raport z wynikami

Kontakt dla mediów
Dorota Ordon
biuro.prasowe@nestbank.pl
image
Dokumenty i informacje
Bezpieczeństwo
Inne
Konta
Lokaty
Inwestycje
Usługi

© 2024 | Nest BankSWIFT/BIC: NESBPLPW
fbIconlinkedinIcon