02.07.2025


Nest Lease digitalizuje leasing. Asystentka AI i szybkie płatności Autopay już dostępne w Portalu Klienta  


Nest Lease rozwija Portal Klienta, dodając funkcje, które realnie zmieniają sposób obsługi umów leasingu i pożyczki. Wśród najnowszych rozwiązań znalazły się szybkie płatności Autopay oraz asystentka AI – Nesti. Firma zapowiada kolejne wdrożenia, podkreślając, że to dopiero początek. 

 


Strategia rozwoju Nest Lease: pełna cyfryzacja i nowe funkcje 

Nest Lease, spółka leasingowa z grupy Nest Banku, rozpoczęła działalność operacyjną latem 2024 roku. Mimo krótkiego stażu może pochwalić się pełną ofertą produktową obejmującą leasing, pożyczkę wraz z towarzyszącymi produktami dodatkowymi oraz ubezpieczeniami.  Nest Lease ma też już na koncie  wdrożenia w zakresie  digitalizacji usług w tym  Portal Klienta, który pozwala przedsiębiorcom wygodnie zarządzać fakturami i płatnościami w jednym miejscu. Nest Lease, podobnie jak Nest Bank, stawia na rozwój usług cyfrowych.  

W Nest Lease konsekwentnie inwestujemy w rozwój cyfrowych kanałów obsługi, nowoczesnych formach płatności i wdrażaniu rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Zależy nam na rozwiązaniach, które są naprawdę innowacyjne i wygodne. W ciągu pięciu lat chcemy być liderem obsługi cyfrowej w branży leasingowej – zarówno pod względem jakości, jak i nowoczesności komentuje Lech Stabiszewski, p.o. prezesa Nest Lease. 

 

Szybkie i bezbłędne płatności dzięki Autopay 

Jedną z kluczowych nowości w Portalu Klienta jest bramka płatnicza Autopay. Rozwiązanie to umożliwia błyskawiczne regulowanie zobowiązań wynikających z zawartych umów - bez konieczności wpisywania numerów kont, kwot czy tytułów przelewów. Po zalogowaniu się do portalu klienci widzą listę wystawionych faktur i mogą jednym kliknięciem wybrać opcję „Zapłać”. 

System automatycznie uzupełnia wszystkie niezbędne dane, a płatność może zostać dokonana za pomocą BLIKA lub szybkiego przelewu. Autopay eliminuje ryzyko błędów, skraca czas księgowania i pozwala na jednoczesne opłacenie wielu zobowiązań – nie tylko rat wynikających z zawartych umów, ale także polis ubezpieczeniowych czy mandatów. 

 

Asystentka AI Nesti – wsparcie klienta 24/7 

Drugim istotnym wdrożeniem jest inteligentna asystentka – Nesti, wspierana technologią GPT. Nesti odpowiada na pytania klientów w czasie rzeczywistym, bazując na wiedzy pochodzącej ze strony internetowej Nest Lease, tekstowych baz danych oraz manualnie opracowywanych odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.  

Asystentka potrafi już teraz udzielać informacji m.in. o zakończeniu umowy, dostępnych formularzach czy lokalizacji placówek. Jej baza wiedzy jest codziennie rozszerzana o nowe zapytania pojawiające się w rozmowach z klientami. W najbliższym czasie planowane jest dodanie szybkich przycisków, takich jak „Nowa umowa” czy „Zmiana danych”, a także pełna integracja z systemem operacyjnym portalu. Dzięki temu obsługa będzie mogła być jeszcze bardziej spersonalizowana – na przykład poprzez automatyczne powiadomienia o statusie płatności. Nest Lease korzysta z rozwiązań bezpiecznych oraz z uwzględnieniem potrzeb klientów oraz zachowaniem ich prywatności 

 

Plany na 2025: przyspieszenie digitalizacji 

Plany Nest Lease na 2025 rok zakładają dalsze przyspieszenie cyfryzacji usług leasingowych oraz zaawansowanych metod weryfikacji klientów. Priorytetem będzie także pełna digitalizacja obsługi procesów leasingowych z wykorzystaniem narzędzi zdalnych oraz podpisu elektronicznego. 

 

O Nest Lease: 

Nest Lease to firma leasingowa będąca częścią grupy Nest Bank. Nest Lease koncentruje się na finansowaniu pojazdów, maszyn oraz sprzętu dla przedsiębiorstw. Wykorzystując bogate know-how technologiczne grupy Nest Bank i zaawansowane narzędzia AI, Nest Lease dąży do jeszcze lepszej obsługi i dostosowania oferty do dynamicznych wymagań rynku. 

Kontakt dla mediów
Dorota Ordon
biuro.prasowe@nestbank.pl
image
Dokumenty i informacje
Bezpieczeństwo
Inne
Konta
Lokaty
Inwestycje
Usługi

© 2025 | Nest BankSWIFT/BIC: NESBPLPW
fbIconlinkedinIcon