10.07.2023
Klienci Nest! mogą już weryfikować pracowników banku za pomocą nowej funkcjonalności w aplikacji mobilnej, czyli powiadomień PUSH. Rozwiązanie ma zwiększyć poczucie bezpieczeństwa oraz ograniczyć udaremnić próby wyłudzeń i oszustw. Jednocześnie za pomocą tej samej funkcji pracownik banku może dokonać autoryzacji klienta i zwiększyć bezpieczeństwo ochrony danych.
Powiadomienie PUSH – jak to działa?
Powiadomienia PUSH, dostępne w aplikacji mobilnej Nest Banku, to rozwiązanie, które umożliwia klientom błyskawiczną weryfikację dzwoniącego pracownika banku. Podczas takiej rozmowy, pracownik Nest! może wysłać powiadomienie PUSH w aplikacji.
Działa to w obie strony. Konsultant również może skorzystać z tej funkcji i podczas rozmowy wysłać klientowi powiadomienie PUSH, aby zweryfikować jego tożsamość. Dzięki temu, klient ma możliwość potwierdzenia swoich danych bez ujawniania ich przez telefon. Mobilna weryfikacja w aplikacji jest szybka, wygodna, bezpieczniejsza i bardziej efektywna – zarówno dla klientów, jak i konsultantów. Ogranicza potencjalne zagrożenia i zwiększa bezpieczeństwa podczas rozmowy.
Weryfikacja pracownika banku krok po kroku
Podczas rozmowy z pracownikiem banku należy poprosić o weryfikację jego tożsamości.
Po chwili w aplikacji mobilnej pojawi się powiadomienie z danymi pracownika.
Jeśli dane są zgodne (takie, jakie podał pracownik), należy potwierdzić je w aplikacji, a następnie kontynuować rozmowę.
Jeśli pracownik odmówi weryfikacji lub dane będą niepoprawne, trzeba natychmiast się rozłączyć i bezzwłocznie zgłosić sprawęna infolinii Nest Banku.
Nest Bank stawia na innowacje i bezpieczeństwo klientów. Wprowadzenie powiadomień PUSH jako dodatkowej warstwy weryfikacji to kolejny krok w kierunku zapewnienia najwyższego poziomu ochrony danych, zwłaszcza w obliczu coraz częstszych ataków phishingowych (prób wyłudzenia poufnych informacji). Dzięki temu rozwiązaniu, zarówno nasi klienci, jak i konsultanci z infolinii mogą mieć pewność, że rozmawiają z autoryzowanymi osobami.