Dlaczego prosimy Cię
o aktualizację danych?
Sprawdź, jak zaktualizować ważne informacje

Aby wykluczyć wszelkie nadużycia, musimy weryfikować tożsamość, cel prowadzenia rachunku czy źródło pochodzenia pieniędzy naszych klientów. To konkretne działania, które chronią zarówno Ciebie, jak i nas, a bezpieczeństwo Twoich finansów to dla nas priorytet.
Podstawa prawna
Działamy na podstawie Ustawy z 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Celem ustawy jest ochrona klientów i systemu finansowego przed wykorzystywaniem w nielegalnych działaniach.
Sprawdź, jak zaktualizować informacje o sobie
Wniosek składa się z kilku prostych pytań – wypełnienie go zajmie Ci tylko chwilę
W aplikacji mobilnej
  • Zaloguj się. Kliknij w kopertę w prawym górnym rogu i wybierz Wnioski.
  • Kliknij w okrągły czarny przycisk w prawym dolnym rogu, przejdź do sekcji Pozostałe.
  • Wybierz wniosek Cel prowadzenia rachunku i odpowiedz na pytania.
W bankowości internetowej
  • Zaloguj się. Wejdź do zakładki Wnioski i dyspozycje.
  • Wejdź w kategorię Pozostałe.
  • Wybierz wniosek Cel prowadzenia rachunku i odpowiedz na pytania.
 
A co, jeśli masz nieaktualne dane?
Ważny dokument tożsamości oraz aktualne dane są niezbędne, aby mieć pełen dostęp do usług bankowych. Jeśli nie będziemy mogli zidentyfikować Twojej tożsamości, będziemy mogli:
  • ograniczyć Ci dostęp do bankowości online,
  • ograniczyć realizację przelewów oraz płatności kartą i wypłat gotówki z Twojego konta lub konta Twojej firmy,
  • w ostateczności będziemy mogli również rozwiązać Twoją umowę w trybie natychmiastowym (bez okresu wypowiedzenia).
Jeśli dbasz, aby Twoje dane były aktualne, możesz bez obaw korzystać z pełni możliwości oferowanych przez Nest Bank. Te działania pozwalają nam zapobiegać nadużyciom, zachować najwyższe standardy bezpieczeństwa oraz świadczyć usługi w sposób przejrzysty i odpowiedzialny. O przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych możesz przeczytać
tutaj ↗
Dokumenty, które akceptujemy

  • polski dowód osobisty

  • dowód osobisty z kraju Unii Europejskiej (dotyczy tylko osobistej wizyty w placówce)

  • paszport (polski lub zagraniczny - dotyczy tylko osobistej wizyty w placówce)

  • karta pobytu (dotyczy tylko osobistej wizyty w placówce)

  • mDowód (dotyczy tylko osobistej wizyty w placówce)


Jeśli będziemy potrzebowali potwierdzić źródło pochodzenia Twoich pieniędzy, możemy poprosić Cię o dostarczenie jednego z poniższych dokumentów;

  • umowa o pracę lub deklaracja podatkowa,

  • akt notarialny (np. potwierdzający zakup nieruchomości),

  • sprawozdanie finansowe,

  • akt darowizny lub spadku (lub jego sądowe poświadczenie).

Możemy odmówić podjęcia współpracy lub wypowiedzieć Twoją umowę rachunku w przypadku, gdy:

  • prowadzisz działalność w branży, której nie akceptujemy (zgodnie z polityką AML banku),

  • mamy uzasadnione podejrzenie, że na konto wpływają pieniądze pochodzące z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł,

  • otrzymujesz przelewy z kraju zabronionego (listę znajdziesz poniżej)

Decyzję możemy podjąć na podstawie wewnętrznej oceny ryzyka, a ocena ta nie wymaga uzasadnienia.

Kraje i terytoria objęte ograniczeniami
W związku z międzynarodowymi sankcjami oraz ryzykiem prania pieniędzy, nie obsługujemy transakcji związanych z następującymi krajami

Afryka:

  • Burkina Faso

  • Demokratyczna Republika Kongo

  • Kamerun

  • Mali

  • Mozambik

  • Nigeria

  • Republika Południowej Afryki (Południowa Afryka)

  • Sudan Południowy

  • Tanzania

  • Algieria

  • Angola

  • Wybrzeże Kości Słoniowej

  • Kenia

  • Namibia

Azja:

  • Afganistan

  • Mjanma / Birma / Myanmar / Burma

  • Iran

  • Jemen

  • Pakistan

  • Syria

  • Laotańska Republika Ludowo-Demokratyczna

  • Nepal

  • Korea Północna (Koreańska Republika Ludowo – Demokratyczna)

  • Wietnam

  • Liban

Ameryka:

  • Haiti

  • Kuba

  • Trynidad i Tobago

  • Wenezuela

Europa:

  • Księstwo Monako

Oceania:

  • Vanuatu

Ważne dokumenty